Dashboardkastje: hoe in te delen?

Pagina: 1
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb bij iedere auto die ik rijd (leaseauto's :P) altijd het probleem dat mijn dashboardkastje te klein is of niet handig in te delen is. Van-alles mik ik erin: schadeformulier, oplader voor GSM, oplader voor TomTom, oplader voor headset, headset, papieren van de auto (handleiding e.d.), CDs (in dunne doosjes), pepermuntjes in een klein blikje, etc. etc.

Bij mijn vorig (tijdelijke) auto (Opel Astra) was het dashboardkastje in twee 'etages' verdeeld, hierdoor kon ik mijn rotzooi er makkelijk en netjes in kwijt. Bij mijn nieuwe auto (Ford Focus Wagon TDCi 2.0 :*)) is het een diep dashboardkastje, welke uit slechts één etage bestaat; als ik nu mijn dashboardkastje open, dan valt de helft er uit. :/

Iemand tips hoe dit beter in te delen is? (De rommel die ik meeneem, die moet ik voor mijn gevoel ook echt meenemen. :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 07:53
Hmz ik ken het, bij mij is het een zooi aan laders in de auto en papieren.
Heb zelf een 12V in het dashboardkastje gemaakt, hier zit permanent mijn tomtom op.
Verder heb ik de meeste laders/kabels gewoon in het deurvak liggen, in het kastje altijd papieren, schadeformulier, rijbewijs, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 11:31

Sick Nick

Drop the top!

Selectiever worden in wat je erin gooit, eventueel een aantal zaken verhuizen naar je middenarmsteun als je die hebt en je deurvakken.

Bij mij ligt er in het dashboardkastje (ook 1 etage, gewoon een grote bak dus) de autopapieren incl schadeformulier, gereedschap (mini-schroevendraaiersetje, imbussleutel, tiewraps), antislipmapje voor gps ontvanger, zakdoekjes en de telefoonlader. In m'n middenarmsteun ligt de afstandsbediening van de radio, zonnebril en een extra zekering voor de stroomkabel naar de kofferbak en nog wat kleingeld voor parkeerautomaat enzo.
Het boekje van de auto ligt bij mij bij het reservewiel in de kofferbak, zovaak heb je die toch niet nodig.

Wat wil je allemaal nog meer nemen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een érg ondiep dashboardkastje, net groot genoeg voor het boekje van de auto en een cd mapje. De rest (autopapieren, zonnebril, ruitenkrabbertje) dump ik in het vak onder de middenarmsteun die gelukkig redelijk diep is. Ik heb verder nog een uitklapbare bekerhouder en een open opbergvakje in de middenconsole, maar die laatste gebruik ik nooit omdat alles eruit lazert bij het optrekken.

En oja, ik heb een enorme hekel aan dingen die los door de auto slingeren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Papierwerk wat je niet vaak nodig hebt kan je in het vak wat achter de voorstoelen zit doen, mits er geen kleine kinderen achterin zitten die het er uit pakken en 'er een vliegtuigje van maken'.

En je kan de deurvakken gebruiken voor de dingen met snoeren zoals genoemd is, of een grote snoepbus :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:48

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die van mij zijn zo klein dat er alleen maar wat cd's in passen. Als je geen ruimte hebt om zooi op te slaan kun je ook geen rommel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ok.

Vouw het schadeformulier 2x. Leg dat onderin je dashboardkastje.
Leg de lader van je GSM er bovenop, links. Leg rechts daarvan je oplader voor je TomTom, en daar bovenop de oplader voor je headset.
De headsets leg je zover mogelijk van je af (helemaal rechts) in het kastje.
Papieren van de auto (handleiding e.d.) leg je weer bovenop de spullen die er al in liggen, past net.
CDs (in dunne doosjes) kan je als het goed is onder je headset en oplader voor je TomTom schuiven, zodat alles er lekker strak in zit.
Pepermuntjes in een klein blikje etc. etc. kan je in het vak van de rechter portier kwijt, in dat vak. Best leg je die links, maar rechts zou ook kunnen.

Nou, succes ermee!

is dit nou echt nodig zo'n topic ? :/

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:15:
Die van mij zijn zo klein dat er alleen maar wat cd's in passen. Als je geen ruimte hebt om zooi op te slaan kun je ook geen rommel maken.
Ik heb ook een ongelooflijk onhandig dashboardkastje in mn Leon. Er gaat net een cd-mapje in, maar dan moet je hem ook net op een bepaalde manier erin leggen. De slotconstructie is zo ongelukkig geplaatst dat het nut van het kastje echt tot 0 wordt teruggebracht. Gelukkig heb ik nog een bak(je) onder m'n stoel waar ook wat klein grut in kan en heb ik 3 bekerhouders + cd-vak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb bijna niks in m'n dashboardkastje. De 12V aansluiting heeft het nooit gedaan sinds ik de auto heb en ik heb nog geen tijd vrijgemaakt om eens langs de dealer te gaan, dus aan autoladers heb ik ook niets. Cd's heb ik nog nooit meegenomen, ik heb speciaal een radio met iPod interface gekocht omdat ik het irritant vind om met cd's te slepen.

Omdat ik geen dingen in de auto wil laten liggen, loop ik standaard wel met een (extra) tas voor TomTom, zonnebril, m'n radiofrontje, iPod, telefoon etc. Autopapieren zitten daar ook in.
Een headset gebruik ik niet, ik gebruik TomTom als carkit, dat voldoet prima en het scheelt weer een oplader (plus het risico op een lege batterij).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een 6-cd wisselaar in mijn dashboardkastje gedrukt, rijbewijs/kentekenbewij en de diverse verzekeringspapieren erbovenop gelegd en meer zit er niet in. Het dashboardlampje heb ik eruitgehaald zodat ik een mooi gat kreeg waar ik de kabel naar de wisselaar door kon voeren zonder gaten te boren. Als er een wisselaar in dat kastje staat is het toch al zo vol dat dat lampje toch doelloos is :P

Verder gooi ik over het algemeen al mn zut in het vakje van de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik heb helemaal geen dashboardkastje!

Je moet minder zooi meeslepen. Of zet lekker een tas voorin de passagierskant op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Ik heb alleen de manual in mijn dashboardkastjes. Meer past er niet in.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 21-10-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Canaria schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:23:
Omdat ik geen dingen in de auto wil laten liggen, loop ik standaard wel met een (extra) tas voor TomTom, zonnebril, m'n radiofrontje, iPod, telefoon etc. Autopapieren zitten daar ook in.
Een headset gebruik ik niet, ik gebruik TomTom als carkit, dat voldoet prima en het scheelt weer een oplader (plus het risico op een lege batterij).
Mja, dat vind ik dan weer irritant :) Ik heb gewoon een mapje met cd-rw's in de auto waarvan ik er eens in de maand/2 maanden 1-2 herschrijf. Radiofrontje heb ik niet, TomTom is mn telefoon, iPod hoort niet in de auto :P Zonnebril heb je bakjes genoeg voor en tsja, autopapieren liggen standaard gewoon in de auto :)
Anoniem: 31491 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:18:
Ik heb alleen de manual in mijn dashboardkastjes. Meer past er niet in.
Bij mij past zelfs die er niet in, kun je nagaan |:( Ik heb een franse manual, hij zit nu in het vak achterop de stoel van de bijrijder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

ik heb alles in mn middenarmsteun. opgelost, slotje :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Koop een iPod... geen hoesjes snoertjes en andere crap meer nodig!

Koop een BT carkit..

Enige waar ik nog stroom voor nodig heb is voor mijn tomtom... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42

DarkSide

theres no place like ::1

Had in mijn vorige astra 1 groot gat, wat erg onhandig was. Heb ik mijn nu tijdelijke astra wel 2 etages,maar die zit behoorlijk vol. Met een grote cd map (35 cd's oid) onderhoudsboekje. Parkeerschijf, schade formulier groene kaart, oplader voor mijn mio navigatie. En wat snoepjes.
In mijn nieuwe auto wordt het allemaal wat ruimer. Krijg geintegreerd navi systeem. En radio cd speler met MP3 onderssteuning. De grote cd map word vervangen door een kleiner exemplaar met alleen mp3 cd's erin. Geen lader voor de mio (en houder) meer nodig. Onderhouds boekje kan ik kwijt in het vakje achter de bestuurders stoel. Lader voor telefoon heb ik niet nodig. Heb BT carkit met geintegreerde lader tussen de voorstoelen.
Hoorde alleen laatst dat je bij opel de extra etage moet bestellen en dat je standaard 1 groot gat krijgt :(. Dus misschien nog maar even langs de dealer om wat te regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 25-10-2006 12:19 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:15

SeatRider

Hips don't lie

Jee een opsomtopic!

Ik heb altijd autopapieren, instructieboekje(s),CD hoesjes en reservelampjes in dashboardkastje. En het frontje van mijn radio ;). Snoep, kauwgom en ander eten ligt binnen handbereik in deur en middenconsole. Middenarmsteun staat omhooggeklapt (die haat ik) dus daar kan ook niks in.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 17:34

Wok

Dakloos...

Ondanks dat het merk van mijn auto (Mini :P ) anders doet vermoeden, heb ik een dashboardkastje van redelijk formaat. Standaard aanwezig:
- Map met manuals en BMW Service Card
- Mapje met kentekenpapieren, groene kaart, schadeformulier etc... (door de leasemaatschappij heel mooi omschreven als 'bestuurdersmap' 8)7 )
- Twee CD-mapjes
- IJskrabber
- Hoesje van de zonnebril
en tijdens de rit ligt daar ook het mapje in met mijn rijbewijs/paspoort/papieren van mijn andere auto's (heb daarin alles bij elkaar; geen gezeul met diverse mapjes als ik eens met Turbo of CTI op pad wil).

Linker deurvak: noodhamer en sponsje
Rechter deurvak: Stratenboek en oortjes voor mijn telefoons

Voeding voor de navi zit permantent in de sigarettenaansteker; de kabel heb ik achter het dashboard langs naar de stuurkolom geleid alwaar de stekker voor de PDA links daarvan uitkomt.

Zonnebril ligt in een vakje onder de middenconsole en mijn telefoons leg ik in de bekerhouder voor de versnellingspook. Binnenkort komt er een Bluetooth carkit in de auto en heb ik de oortjes niet meer nodig.

In de middenarmsteun heb ik dan nog een pen liggen en de sigarettenaansteker zelf. In een vakje links onder het stuur heb ik tijdens het rijden mijn portemonnaie liggen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1