eigen dns + @home

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Windows 2003 server die dient als DC en DHCP, mail, IIS etc server. Ik kan vanaf client(XP + sp2) inloggen op domein en onderling emailen en krijg keurig dns + ip van me server. Ok nu is er niets aan de hand. Maar ik zou graag het volgende willen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Google en search heeft me niet opgeleverd. Ik heb @home internet

Ik wil graag dat gebruikers ook via mijn server kunnen internetten met mijn dns (ik heb geregistreerd domein) en niet de dns (cc..... nummer?) van @home. Mijn server bevat twee netwerkkaarten één voor het internet en één lan. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik(de clients) met me eigen dns het internet op kan? Of is dit onmogelijk met @home internet en is het met adsl wel mogelijk? Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen met het aanpakken van dit dilemma.

Ik zelf had dit in gedachten:
- 2 netwerkkaarten 1 internet en 1 lan
- DC met als domein mijn eigen geregistreerd domein. (domein draait nu nog op de nameservers van me host. Dit zou ik dus op me eigen nameserver moeten zetten?)
- DHCP die me client mijn dns geeft en de ip's

Nu laat me fantasie me een beetje in de steek, want op dit punt zit ik vast. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Samenvattend;

Je hebt een Win2k bak als DNS/DC/DHCP

Dan zou je aan je clients via DHCP je eigen DNS server mee kunnen geven, en evt een van @home als secundaire.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• c0sje
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:12:
Samenvattend;

Je hebt een Win2k bak als DNS/DC/DHCP

Dan zou je aan je clients via DHCP je eigen DNS server mee kunnen geven, en evt een van @home als secundaire.
Maar dan krijg ik de @home dns als de eerste niet bereikbaar is neem ik aan? Maar snap het nut er niet echt van in.

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wat snap je niet ?

Via DHCP kun je meerdere DNS servers meegeven, mocht de jouwe niet werken om wat voor reden dan ook, dan kan de rest nog het internet op.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• c0sje
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:20:
Wat snap je niet ?

Via DHCP kun je meerdere DNS servers meegeven, mocht de jouwe niet werken om wat voor reden dan ook, dan kan de rest nog het internet op.
Ja dat snap ik. Maar dan internet ik met de dns(cc.... nummer) van @home en ik wil met mijn eigen domein kunnen internetten en vraag of dit mogelijk is met @home internet. Dus het verhaal met primaire en secundaire dns gaat volgens mij niet op.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:59

DataGhost

iPL dev

c0sje schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Ja dat snap ik. Maar dan internet ik met de dns(cc.... nummer) van @home en ik wil met mijn eigen domein kunnen internetten en vraag of dit mogelijk is met @home internet. Dus het verhaal met primaire en secundaire dns gaat volgens mij niet op.
Je bedoelt reverse DNS. Dat kan je wel vergeten, dat zal je namelijk met @home moeten regelen en net als de meeste providers doen ze daar niet aan.
edit: wees een beetje duidelijker voortaan, pas na deze post snapte ik wat je bedoeling was.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 21-10-2006 21:49 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:30
Ik heb ook al eens gezocht op GoT of dit mogelijk was. Daar kwam wel duidelijk uit dat het helaas niet eenvoudig ging. Verder ben ik ook nergens iets tegengekomen waarin iemand naar @home gemaild heeft. Geen idee hoe @home daar mee om gaat.
Misschien dat ik ooit maar eens naar @home mail met dit onderwerp.

[ Voor 12% gewijzigd door Ascathon op 21-10-2006 21:52 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet dat XS4all het iig wel doet, je kan bij hen gewoon je eigen hostname opgeven.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

weijl schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:12:
Ik weet dat XS4all het iig wel doet, je kan bij hen gewoon je eigen hostname opgeven.
Ja, alleen vervelend dat de TS geen xs4all heeft.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
Wat is er mis met forwarding op je DNS? Kan je toch gewoon aangeven dat alles wat je eigen DNS niet weet hij moet doorsturen naar @Home.

Secundaire DNS werkt niet, aangezien de eerste DNS gewoon antwoord geeft. Het gaat niet om de inhoud van het antwoord van de DNS maar of ie antwoord krijgt. Als de primaire down is gaat hij pas naar de secundaire.

[ Voor 44% gewijzigd door Archie_T op 22-10-2006 12:06 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Archie_T schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:05:
Wat is er mis met forwarding op je DNS? Kan je toch gewoon aangeven dat alles wat je eigen DNS niet weet hij moet doorsturen naar @Home.

Secundaire DNS werkt niet, aangezien de eerste DNS gewoon antwoord geeft. Het gaat niet om de inhoud van het antwoord van de DNS maar of ie antwoord krijgt. Als de primaire down is gaat hij pas naar de secundaire.
Anders lees je even, TS bedoelt iets heel anders en daar is al antwoord op gegeven.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Archie_T schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:05:
Dat bedoelt de TS niet. De TS wil dat de reverse lookup van zijn IP translate naar zijn eigen domein ipv. ccxxxxxx.xx.home.nl.

Helaas kan dat niet. Deze lookup zit nl. in de reverse lookup zone van @home. Technisch is het wel mogelijk om het specifieke adres te delegeren, maar ik denk niet dat @home hieraan gaat beginnen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• c0sje
_DH schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

Dat bedoelt de TS niet. De TS wil dat de reverse lookup van zijn IP translate naar zijn eigen domein ipv. ccxxxxxx.xx.home.nl.

Helaas kan dat niet. Deze lookup zit nl. in de reverse lookup zone van @home. Technisch is het wel mogelijk om het specifieke adres te delegeren, maar ik denk niet dat @home hieraan gaat beginnen.
Ok, ik begrijp nu dat het dus helaas niet mogelijk is. Jammer maar moet ik toch een andere oplossing vinden.

Even offtopic weet iemand of dit bericht waar is??

19-10-2006; In de maand november zal @Home stad voor stad al haar klanten overzetten op een dynamisch gegenereerd IP-adres. Tot nu toe was er een permanente koppeling tussen het cc/cp-nummer en een enigzins vast IP-adres. Alleen bij nodemoves veranderde dit nummer.

Dat gaat in november dus veranderen. Iedere keer dat een abonnee online gaat wordt een nieuw IP-adres gegenereerd. Voor sommige klanten heeft dit nadelen (met name merkbaar als je een of andere server draait), maar voor @Home zou dit naar eigen zeggen alleen maar voordelen hebben:

Geen dubbele IP-adressen meer
Meer flexibiliteit in de systemen
Efficienter gebruik van de beschikbare capaciteit door automatisch balanceren van de systemen
Afgelopen weekend heeft @Home de eerste (succesvolle) stap richting het nieuwe dynamische model gezet door alle statische ip-adressen te vervangen door een semi-dynamisch nummer. Hierbij werden direct al een flink aantal dubbel uitgedeelde IP-adressen ontdekt en zijn dus direct een aantal klanten van hun verbindingsproblemen afgeholpen.

Betekend dit het einde voor mijn thuisserver? Of is de kans groot dat ik steeds de zelfde lease krijg? Als dit waar is kan ik mijn kabel abbo wel opzeggen.

• Dutch2007
  • Laatst online: 06-03 08:45
gene wat je wel nog kan doen is...

naar http://www.no-ip.info gaan daar een domain (subdomain) GRATIS REGGED, dat ej dat dan gebruikt..

dan krijg je iets als...

http://omas.no-ip.info....

of je moet natuurlijk extern je site hosten (als dit nodig is...)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

Ja, alleen vervelend dat de TS geen xs4all heeft.
inderdaad vervelend ja.
c0sje schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:05:
....Of is dit onmogelijk met @home internet en is het met adsl wel mogelijk?...
xs4all dus, verder weet ik niet welke aanbieder dit nog meer ondersteund.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

weijl schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 02:29:
[...]

inderdaad vervelend ja.

[...]

xs4all dus, verder weet ik niet welke aanbieder dit nog meer ondersteund.
bij xs4all kan je alleen je SLD aangeven. Je bent nog steeds xxxxxxxx.xs4all.nl. Je kan hier dus niet xxx.pietje.nl ofzo opgeven.

Ik denk dat geen enkele provider dit ondersteunt, want het delegeren van een enkel IP adres is echt veel te omslachtig.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 15:29

Jimbolino

troep.com

Er zijn sommige varianten van business dsl die dit ondersteunen.
Dan krijg je een eigen subnet (van 8 ip adressen) en kun je zelf de reverse dns beheren.

Voor zover ik weet zijn er geen consumenten providers die volledige reverse-dns updates toestaan.
Sommige providers wel gedeeltelijk (xs4all)

[ Voor 1% gewijzigd door Jimbolino op 23-10-2006 12:56 . Reden: blijkbaar toch wel ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_DH schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:43:
[...]

bij xs4all kan je alleen je SLD aangeven. Je bent nog steeds xxxxxxxx.xs4all.nl. Je kan hier dus niet xxx.pietje.nl ofzo opgeven.
Dat is geen SLD, xs4all is het SLD.
Ik denk dat geen enkele provider dit ondersteunt, want het delegeren van een enkel IP adres is echt veel te omslachtig.
Ik denk van wel, namelijk cambrium bij mijn weten, en xs4all ook. En ze delegeren het ip-adres niet (ze zijn niet gek), ze veranderen de PTR, en afhankelijk van het gebruikte systeem is pietje.xs4all.nl instellen niet meer werk dan adsl.pietje.nl (technisch is dat in elk geval niet ingewikkelder).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

Croga

The Unreasonable Man

_DH schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:43:
Dat kun je dus wel.... Als je een reverse-DNS lookup van mijn IP doet krijg je netjes croga.com te zien. Aangezien ik mijn DNS al door een domain-registrar laat regelen is mijn server voorzien van zowel de juiste DNS als de juiste reverse-DNS entries (dat laatste is vooral handig voor bepaalde anti-spam maatregelen die een juiste reverse-DNS vereisen).

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Croga schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Dat kun je dus wel.... Als je een reverse-DNS lookup van mijn IP doet krijg je netjes croga.com te zien. Aangezien ik mijn DNS al door een domain-registrar laat regelen is mijn server voorzien van zowel de juiste DNS als de juiste reverse-DNS entries (dat laatste is vooral handig voor bepaalde anti-spam maatregelen die een juiste reverse-DNS vereisen).
Tuurlijk kan het, reverse DNS bestaat niet voor niets. Maar we hebben het hier over een residential customer ontsluiting. @home of welke andere ISP gaat zich dit nooit op de hals halen dat iedereen zijn eigen reverse dns pointer mag beheren.

Het is ook veel meer een administratieve beperking dan een technische beperking.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 23-10-2006 13:16 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

Croga

The Unreasonable Man

_DH schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:16:
Tuurlijk kan het, reverse DNS bestaat niet voor niets. Maar we hebben het hier over een residential customer ontsluiting. @home of welke andere ISP gaat zich dit nooit op de hals halen dat iedereen zijn eigen reverse dns pointer mag beheren.

Het is ook veel meer een administratieve beperking dan een technische beperking.
urrrr... ik ben een residential customer.... Gewoon een particulier die thuis een eigen servertje heeft staan.....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 20:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

c0sje schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:46:
[...]

Ok, ik begrijp nu dat het dus helaas niet mogelijk is. Jammer maar moet ik toch een andere oplossing vinden.

Even offtopic weet iemand of dit bericht waar is??

19-10-2006; In de maand november zal @Home stad voor stad al haar klanten overzetten op een dynamisch gegenereerd IP-adres. Tot nu toe was er een permanente koppeling tussen het cc/cp-nummer en een enigzins vast IP-adres. Alleen bij nodemoves veranderde dit nummer.

Dat gaat in november dus veranderen. Iedere keer dat een abonnee online gaat wordt een nieuw IP-adres gegenereerd. Voor sommige klanten heeft dit nadelen (met name merkbaar als je een of andere server draait), maar voor @Home zou dit naar eigen zeggen alleen maar voordelen hebben:

Geen dubbele IP-adressen meer
Meer flexibiliteit in de systemen
Efficienter gebruik van de beschikbare capaciteit door automatisch balanceren van de systemen
Afgelopen weekend heeft @Home de eerste (succesvolle) stap richting het nieuwe dynamische model gezet door alle statische ip-adressen te vervangen door een semi-dynamisch nummer. Hierbij werden direct al een flink aantal dubbel uitgedeelde IP-adressen ontdekt en zijn dus direct een aantal klanten van hun verbindingsproblemen afgeholpen.

Betekend dit het einde voor mijn thuisserver? Of is de kans groot dat ik steeds de zelfde lease krijg? Als dit waar is kan ik mijn kabel abbo wel opzeggen.
Mja, opzich maakt dit niet zo heel veel uit. Want ik neem aan dat die server van je gewoon permanent aan staat. Dus dan zal je sowieso niet al te vaak van IP veranderen. Daarnaast ga ik er eigenlijk van uit dat er verder niks veranderd aan de hostname constructie van @home, en je houdt dan dus gewoon wel je statische @home hostname. Je kunt dat gewoon je eigen domein naar die hostname laten wijzen (CNAME) en hopen dat @home de dns op orde houdt en jouw hostname ook naar jouw IP blijft wijzen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Croga schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

urrrr... ik ben een residential customer.... Gewoon een particulier die thuis een eigen servertje heeft staan.....
Welke provider heb je?
En die je die reverse query naar je eigen DNS server, of naar een willekeurige DNS server?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_DH schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:06:
[...]

Welke provider heb je?
En die je die reverse query naar je eigen DNS server, of naar een willekeurige DNS server?
Neem nou maar gewoon aan dat je bij xs4all en cambrium je eigen reverse kunt krijgen, en dat zijn toch echt "residential customer ontsluitingen".

• c0sje
ok ok, dankje wel voor jullie reacties ben al een stuk wijzer geworden. Maar volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Hier nog een keer wat ik in mijn hoofd heb.

Ik wil dus dat gebruikers inloggen op mijn domein (ze krijgen dns + ip van de zelfde server als waarop ze inloggen). Klaar niets aan de hand. Maar als ze dus inloggen op mijn domein kunnen ze dan ook internetten? als ik router ->server(DC) -> switch -> client doe zou ik dan moeten kunnen internetten met mijn clients?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 15:29

Jimbolino

troep.com

c0sje schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:24:
ok ok, dankje wel voor jullie reacties ben al een stuk wijzer geworden. Maar volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Hier nog een keer wat ik in mijn hoofd heb.

Ik wil dus dat gebruikers inloggen op mijn domein (ze krijgen dns + ip van de zelfde server als waarop ze inloggen). Klaar niets aan de hand. Maar als ze dus inloggen op mijn domein kunnen ze dan ook internetten? als ik router ->server(DC) -> switch -> client doe zou ik dan moeten kunnen internetten met mijn clients?
Wat jij wil is een dns server op windows draaien.
Dit kan met elke provider. Hiervoor heb je geen reverse dns nodig en maakt het ook geen drol uit of je statisch of dynamisch een ip adres toegewezen krijgt (van je provider)

Dit is wellicht handig om te lezen:
FAQ - Network Troubleshooting

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JackBol
  • Niet online

JackBol

blaataaps schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:09:
[...]

Neem nou maar gewoon aan dat je bij xs4all en cambrium je eigen reverse kunt krijgen, en dat zijn toch echt "residential customer ontsluitingen".
Je hebt gelijk. Ik heb ook xs4all en tot voorkort kon je alleen het gedeelte voor .xs4all.nl wijzigen. Nu kan je elke willekeurige FQDN opgeven als PTR record.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 13:53
c0sje schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:24:

Bedoel je dat je gebruikers jouw domeinnaam lokaal in moeten kunnen tikken en dan doorgelinkt moeten worden naar je eigen server of waar doel je nu eigelijk op?

Zo ja, maak een nieuwe zone aan in je DNS en noem die pietje.nl als je www.pietje.nl wilt doorlinken. Maak daar een nieuwe Host (A) aan die www heet en zet er het ip adres van je server bij en klaar is klara.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
blaataaps schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:09:
[...]

wij hebben een bedrijf. met een particulier adsl abo bij xs4all.

we gebruiken een subdomein.xs4all.nl voor onze emailadressen op onze exchange server van w2k3 sbs server, icm bsmtp

wiullen we een eigen domein, dan is het niet mogelijk om op dezelfde manier eigendomein.nl icm bsmtp te gebruiken.

het eigen domein kan dan alleen gebruikt worden indien je een advanced business mail abonement neemt, wat 25,xx euro per maand extra kost. ( 14,xx euro indioen je business dsl hebt) maar dat is veeeeel langzamer . wil je een aan adsl basic gelijkwaardig business abo, dan kost dan 99 euro, ipv 29, voor een particulier adsl abonement.

andere mogelijkheid is dat je zelf echt een smtp server gaat gebruiken, maar dan is het zonder tussenkomst van xs4all, en dan dus je mx record naar je adsl ip adres laten verwijzen. dus geen bsmtp, en geen spam en virusfilter van xs4all. en dus e nodige evt problemen bij downtime van je eigen mailserver.

alternatief is je domein hosten bij bijvoorbeeld abinfo, dat ook bsmtp ondersteunt. kan ook bij xs4all. maar abinfo is een stuk goedkoper alternatief. en nee, heb niks met dat bedrijf, maar het is slechts een voorbeeld waarvan ik weet dat het niet duur is.

van reverse dns heb ik geen kaas gegeten, maar als ik ons adsl ip-adres zoek zou ik dus alleen bij een duurder (advanced business mail) abonement een goeie reverse dns krijgen, omdat je zonder duur abonement alleen een subdomein bij xs4all kunt gebruiken. en dat wil je dus niet.

@ someone else, die zegt dat ej nu zelf je hostnaam /. domein kunt aangeven bij xs4all.. hoe werkt dat dan? ik bedoel gewoon het scherm bij het servicecentre waar je je ip adres koppelt aan een (sub)domein
ik heb er vorige week nog naar gevraagd bij de helpdesk van xs4all.
misschien heb ik het niet juist en zijn er meer mogelijkheden, dan zou ik het graag horen. omdat we voor een andere vestiging bezig zijn met plannen voor een eigen domein en evt een andere adslaansluiting dan hetnet. voorkeur gaat uit naar xs4all. maar dan kom je die email beperking tegen bij de bij ons passende adsl abonementen (qua snelheid en bandbreedte)

[ Voor 11% gewijzigd door engelbertus op 23-10-2006 17:01 ]

• engelbertus
ja, je clients kunnen internetten, ook als je geen eigen domein hebt, en ook als je geen eigen dns server hebt. als dhcp maar goed werkt en de route naar internet gevonden wordt, dus de goeie gateway wordt ingesteld.
de cleints gebruiken de server als dns/dhcp server.

de server gebruikt de router als dhcp server, of heeft een statisch adres. de dns instellingen worden door je server vanaf je provider gehaald. als je zelf een dns draait op je server, dan worden die instellingen gebruikt als je clients iets willen vinden, en heeft je interne netwerk, alsmede je server niets van doen met de dns van @home.

een goeie reverse lookup kan alleen als je die host op je eigen server met dns, zoals al gemeld is, je moet dan gewoon aan je domeinnaam het ipadres koppelen.
of als dat door de provider al wordt gedaan. ( en waarschijnlijk doet @home dat niet omdat die al cc en cp namen gebruikt voor hun eigen administratie en er vast niet een extra service wil gaan verlenen aan die enkele particulier met een eigen domeinnaam.

• engelbertus
_DH schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:31:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb ook xs4all en tot voorkort kon je alleen het gedeelte voor .xs4all.nl wijzigen. Nu kan je elke willekeurige FQDN opgeven als PTR record.
is dat dan niet alleen van toepassing als je advanced business mail hebt?
als ik op het vraagteken klikt in het service centrum dan wordt dat daar immers aangegeven!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

engelbertus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

is dat dan niet alleen van toepassing als je advanced business mail hebt?
als ik op het vraagteken klikt in het service centrum dan wordt dat daar immers aangegeven!
Ik kan in het service center hier gewoon een FQDN instellen waar mijn IP naar moet resolven.

Je kan met een particulier account gewoon mailen, het punt is alleen dat je je MX dan moet verwijzen naar je eigen server en je niet gebruik kan maken van fallback naar xs4all, met alle voordelen van dien. Wil je dat wel, dan zul je businessmail moeten nemen.

• engelbertus
_DH schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:19:
[...]

Ik kan in het service center hier gewoon een FQDN instellen waar mijn IP naar moet resolven.

Je kan met een particulier account gewoon mailen, het punt is alleen dat je je MX dan moet verwijzen naar je eigen server en je niet gebruik kan maken van fallback naar xs4all, met alle voordelen van dien. Wil je dat wel, dan zul je businessmail moeten nemen.
ok.. bedankt, dan had xs4all het verkeerd / onvolledig geanwtoord ;-)

maar het resultaat voor ons blijft hetzelfde..

jammer dat xs4all in het geval van een eigen domeinnaam niet mee werkt om daar gewoon ook bsmtp aan te koppelen. zoals ze wel doen met een subdomein. :(

• JackBol
  • Niet online

JackBol

engelbertus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:14:
[...]

ok.. bedankt, dan had xs4all het verkeerd / onvolledig geanwtoord ;-)

maar het resultaat voor ons blijft hetzelfde..

jammer dat xs4all in het geval van een eigen domeinnaam niet mee werkt om daar gewoon ook bsmtp aan te koppelen. zoals ze wel doen met een subdomein. :(
Dat heeft te maken met herconfiguratie van hun mailserver. Subdomeinen kun je zonder herconfiguratie op een mailserver afhandelen, terwijl ze voor een apart domein wel moeten herconfigureren. En omdat xs4all een commercieel bedrijf is, willen ze voor deze herconfiguratie geld zien.

Pagina: 1