Variabelen halen uit PHP bestand m.b.v. fopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
Hallo allemaal,

Ik heb in de admin een script gemaakt waarin een aantal variabelen in een PHP bestand (777 gechmod) kunnen worden gezet. Ik kies hier niet voor een database, omdat er anders erg veel gebruikers zullen zijn die tegelijkertijd met de database willen connecten en dit kan een database niet aan maar een textbestand wel.

Maar nu is het zo dat ik die variabelen niet apart uit 1 PHP bestand kan halen..

Het is dus zegmaar zo dat elk PHP bestand uit de volgende structuur bestaat:
ID
Volgorde ID
Omschrijving (meerdere regels lang)
Naam

Die gegevens wil apart uit het bestand halen.

Is dat mogelijk of niet?

zoja hoe?

alvast bedankt,

bartosiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Een database is juist in het leven geroepen om meerdere gebruikers van gegevens te voorzien.
Een bestand is dat juist niet.

Wat wil je precies bereiken en wat bedoel met "de admin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat Mickman zegt dus :) Een DB is juist gemaakt voor meerdere gebruikers.

Maar over je vraag: ja het kan.
Hoe? Op verschillende manieren. Regel voor regel het tekst bestand uitlezen is er 1 van. Als je in PHP bij de file functies kijkt kan je prima opzoeken hoe dat moet. Ga gewoon aan de slag en mocht je echt tegen een probleem aanlopen laat dat dan weten (mits natuurlijk gelet op onze mooie Programming Beleid - De Quickstart)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney