Poorten: welke zijn open??

Pagina: 1
Acties:

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-03 18:15
OK, dit is mijn verhaal.

Ben sinds een week verhuist naar een groot herenhuis waar internet aanwezig is. Dit op de naam van 1 van de andere huurders waar alle andere ook gebruik van maken. Nu wil ik dus het e.a. downloaden, maar de snelheid is zo traag dat het werkelijk waar niet om uit te branden is en nee het ligt niet aan het abbonement(8 om 1mbit)

Om te kijken welke poorten openstaan heb ik al verschillende sites de poorten laten checken, maar die komen regelmatig met de melding terug dat alles dicht zit, of in ''stealth'' staat. Ik kan zef niet bij de router/modem. Ik weet dat het een Speedtouch modem/router is, maar meer ook niet. De vraag is hoe kan ik zien wat er open staat zonder het degene te vragen die de bende bij hem heeft staan, deze is namelijk nauwelijks thuis. Ik hoop dat een van jullie me hiermee kan helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door tijlemanz op 20-10-2006 21:21 ]

Verwijderd

Al zouden er poorten open staan dan moeten ze nog geroute zijn naar jouwn IP adres.

Kleine kans.

Gewoon overleggen met de mensen van wie het kastje is.

Verwijderd

Nu wil ik dus het e.a. downloaden, maar de snelheid is zo traag...
Sinds wanneer heb je voor downloaden open poorten nodig? :P Maar serieus, mocht het overleg niets opleveren kijk dan eens naar usenet accountje. Daar heb je geen open poorten voor nodig en het is ook nog eens veel sneller.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Langzaam downloaden in een studentenhuis (lees veel p2p downloaders) wordt vaak veroorzaakt doordat iedereen ook lekker vanalles zit te uploaden.
Als je upload vol is stort de download inelkaar..

Dus zul je afspraken moeten maken over de hoeveelheid upload (bij azureus, emule enz... instellen op zo'n 5 a 10 KB/sec per persoon).

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
nou, voor emule, soulseek, ... moet je ook poorten openen in je windows firewall, en die van je router moeten inderdaad naar jouw ip-adres geforward worden (ook openen en redirecten, dus).

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:03:
[...]
Sinds wanneer heb je voor downloaden open poorten nodig? :P Maar serieus, mocht het overleg niets opleveren kijk dan eens naar usenet accountje. Daar heb je geen open poorten voor nodig en het is ook nog eens veel sneller.
beste oplossing, of gewoon even QoS op je router douwen maar dat is hier denk ik niet zo'n optie.
Pagina: 1