Toon posts:

CPU tewarm? door koeling de GPU fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Als ik need for speed: mw speel dan loopt het spel regelmatig vast en gaat ook veel schokken,
ik had toen de temp eens gemeten van de gpu en die zat rond de 90 graden celicus. _/-\o_ Ik heb toen dus een nieuwe fan gekogt de zalman VF700-AlCu maar nu word de warme lucht richting de cpu geblasen en die zuigt dat weer dat op dus die word nu tewarm ik kan de temp niet meten met speedfan of everest
kan het door de temp van de cpu nu vast lopen of komt het door andere dingen

specs:
amd 3200+(2ghz) (boxed cooler)
asus 6600gt + zalman VF700-AlCu
512mb ram pc3200 *2
zalman voeding 400 watt

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Je kunt de temperatuur ook vrij goed inschatten met de sensoren in je hand :P

(Eerst ontladen is nooit verkeerd met dergelijk gevoelige hardware. :P)
Voel eens aan de heatsink van zowel de VF700 koeler op de VGA als van de CPU. Is één van deze heatsinks koeler dan je verwacht, dan is er mogelijk geen goed contact tussen koelblok en core. In dat geval moet je het koelblok opneiuw monteren met een klein beetje koelpasta.

Zijn beide heatsinks wel aardig warm, dan is er waarschijnlijk een gebrek aan goede luchtstroom in je kast. Houdt zoveel mogelijk het principe voor/onderkant intake, achter/bovenkant = outtake aan. Zo is de airflow optimaal voor een ATX systeem. Eventeel extra koelers plaatsen kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 20-10-2006 20:19 ]

Goud is geen geld

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien kun je overwegen om de boxed cooler van je processor ook te vervangen voor een Zalman of Arctic cooler. Dit scheelt vaak al in de temperatuur.
Wat waarschijnlijk voor nog veel betere temperaturen zal zorgen, is zorgen voor luchtafvoer uit de kast, door ventilatoren in je kast te plaatsen.
Vaak is aan de achterkant van je kast een mogelijkheid om een 80mm of 120mm fan te plaatsen, soms zelfs voor 2 van die fans.
Als je die mogelijkheid hebt, en er is nog geen fan geplaatst, zou ik dat zeker doen.
De ventilatoren wel zo plaatsen dat ze de warme lucht de kast uit blazen.
Helemaal ideaal wordt het als je ook de mogelijkheid hebt om aan de voorkant van je kast een ventilator te plaatsen, die koude lucht van buiten af aan kan zuigen.
Die combinatie levert een nog veel betere airflow op, en daarmee vaak ook veel lagere temperaturen.
Succes ermee.

Verwijderd

Brede P schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:21:
Misschien kun je overwegen om de boxed cooler van je processor ook te vervangen voor een Zalman of Arctic cooler. Dit scheelt vaak al in de temperatuur.
Wat waarschijnlijk voor nog veel betere temperaturen zal zorgen, is zorgen voor luchtafvoer uit de kast, door ventilatoren in je kast te plaatsen.
Vaak is aan de achterkant van je kast een mogelijkheid om een 80mm of 120mm fan te plaatsen, soms zelfs voor 2 van die fans.
Als je die mogelijkheid hebt, en er is nog geen fan geplaatst, zou ik dat zeker doen.
De ventilatoren wel zo plaatsen dat ze de warme lucht de kast uit blazen.
Helemaal ideaal wordt het als je ook de mogelijkheid hebt om aan de voorkant van je kast een ventilator te plaatsen, die koude lucht van buiten af aan kan zuigen.
Die combinatie levert een nog veel betere airflow op, en daarmee vaak ook veel lagere temperaturen.
Succes ermee.
Goedkope mod:
gewoon ff die kast openschroeven, en testen!! (wel ff tijd gunnen om op temperatuur te komen natuurlijk). Als je heatsink nu lkkr op temperatuur is, is iig de verbinding chip-heatsink goed!!

Verwijderd

Topicstarter
bij de zalman koeler kreeg ik een verdeel stukje die ik kon aansluiten op een draatje uit de voeding,
en daar kon ik fans op aansluiten ik had dus mijn case fan op een wit plugje gezet en dat zorgde voor tewijnig volt en airflow maar nu zit hij in de zwarte nu maakt hij heel veel lawaai maar de temp is wel 10 graden koeler van de gpu. ik heb nu nog een standaard case van hp daar kan geen fan voorin ik denk dus dat het aan de airflow ligt ik zal wel kijken of ik er een fan in kan modden aan de voorkant
en dan 2 fans op een laag voltage :)

edit: ik dacht dat het wel goed was met de airflow.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 20:42 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je wil weten of het niet aan je temps ligt: start > run > eventvwr

Daar kan je bijna alle foutmeldingen van Windows zien.

Instagram / YouTube

Pagina: 1