Toon posts:

Belachelijke ping sinds 3-4 dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 3-4 dagen een belachelijke ping.
Normaal is mijn ping rond de 20-30 en ik heb toch zeker elke avond nu een ping van 70-500.
Soms loopt de ping dus op tot 500 voor ongeveer een half uur. En je snapt wel gamen hiermee gaat niet echt geweldig.

Er is absoluut niemand in het huis aan het downloaden of uploaden dus daar kan het niet aan liggen.
Mijn provider is Het Net (vraag me af of het daar niet aan ligt).

Heeft er iemand nog andere tips en mogelijkheden dat mijn probleem zou op kunnen lossen?

Als het iets met de traceroute heeft te maken aub uitleggen hoe hier iets aan kan doen. Ik had namelijk gehoort dat mijn route naar een server niet goed kon zijn. Dat er misschien een grote omweg zou worden gemaakt, maar ik weet niet hoe traceroute werkt en dus ook niet hoe je dit veranderd.

Alvast bedankt.
Camouflash

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 20:05 ]

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:27
Heb je je systeem al gescant op virusen, spyware etc. ?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste Kaspersky Internet Security heb ik draaien en bovendien heb ik overal in het huis deze ping. Ook laden webpagina's sloom, er staat dan dat de pagina is gevonden maar toch duurt het weergeven ervan zeker 20 seconden.

Edit: Hier is een plaatje van een tracert naar een willekeurige server. Dit is bij de meeste server hetzelfde.
code:
1
http://img118.imageshack.us/my.php?image=tracertwx4.jpg

Of kan het mijn router zijn die dit veroorzaakt?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 20:23 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Heb je ledjes op je modem waaraan je het verkeer kunt zien ?

Zoja, alle pc's eens afsluiten en kijken wat de lampjes doen . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit mijn ping op 20-30 bij elke server in nederland, dus ik zal even moeten wachten tot deze weer uit de pan stijgt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
als die weer stijgt, schakel security software dan eens uit
Het zou zo

PSN: djmurcielago

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:14

BHQ

Welk modem/router heb je? Kan zijn dat je iets als BitTorrent aan hebt (of iets anders wat je upload opslokt).

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:27
Is je router/modem misschien gereset ofzo en dat je weer poorten opnieuw moet fowarden?

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:14:
als die weer stijgt, schakel security software dan eens uit
Het zou zo
Gedaan, geen effect.
Yapser schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:04:
Welk modem/router heb je? Kan zijn dat je iets als BitTorrent aan hebt (of iets anders wat je upload opslokt).
Ik heb een sweex router, ik heb geen uploadprogramma's op mijn computer zoals BitTorrent. Alleen Yenc maar dat upload niet.

Wat ik ook raar vind is dat de ping overdag (sochtends, smiddags) normaal (20-30) is. Savonds rond een uur of 5 begint de ping te stijgen. Gisteravond bleef de ping op 100-115 steken.
Ik heb de router gereset, werkte ook niet.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:21:
[...]

Wat ik ook raar vind is dat de ping overdag (sochtends, smiddags) normaal (20-30) is. Savonds rond een uur of 5 begint de ping te stijgen. Gisteravond bleef de ping op 100-115 steken.
Ik heb de router gereset, werkte ook niet.
Vind ik niet raar, 's avonds is het moment dat mensen achter de computer gaan zitten thuis. Wat voor verbinding heb je? Welke snelheid?

Uw advertentie hier?

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik niet raar, 's avonds is het moment dat mensen achter de computer gaan zitten thuis. Wat voor verbinding heb je? Welke snelheid?
Dat dacht ik dus ook al, maar kan niet geloven dat ik 5 jaar een ping van 20-30 heb gehad en nu ineens savonds 100-400? Moeten er wel heel veel mensen op dat moment het internet bestormen.

Ik heb adsl van hetnet en dan het duurste pakket, 3000/512 is dat.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:03:
Mijn provider is Het Net (vraag me af of het daar niet aan ligt).
Bel de helpdesk eens op en meld je storing aan zou ik zeggen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:59:
[...]
Bel de helpdesk eens op en meld je storing aan zou ik zeggen :)
Ik wilde eerst kijken of ik het probleem zelf bij mij thuis op kon lossen. Maar als er niemand meer een mogelijkheid weet dan ga ik de helpdesk maar is bellen.

Verwijderd

Dit zelfde probleem heb ik toevallig ook. Woon je toevallig in de buurt van Zwolle/steenwijk. Ik heb ook ADSL via KPN, Planet Internet. Ik heb er vooral last van tijdens het online gamen met Nederlands, normaal heb ik dan een ping van 15-20, de laatste dagen regelmatig 100-150, waar bijna niet mee te spelen valt. Uiteraard heb ik tijdens het gamen verder niks aan staan wat verbinding met het internet maakt. Het lijkt wel alsof er een router af en toe tussen uit valt de laatste tijd, waardoor alles via een veel langere backup lijn moet gaan...

Nog 1 opvallend iets, mijn ADSL snelheid hoort 0.5mb up en 3mb down te zijn maar wanneer ik die lag heb is het ongeveer 10% lager als ik bij de eigenschappen van mn router kijk. ipv 512 ongeveer 502 up en 2880kb down. Heel vreemd...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik woon in Ommen, dus dat is dezelfde regio.

Ik heb kpn gebelt, ze zeiden ligt aan de drukte van de lijn sorry meneer kunnen wij u verder niet mee helpen. Ik dacht potver!

Trouwes ik heb een aantal servers een tijdje gepingt, en ik heb ook af en toe time-outs.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 09:55 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
en als je die sweex er eens tussenuit haalt? rechtstreeks op je modem?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:58:
en als je die sweex er eens tussenuit haalt? rechtstreeks op je modem?
Als hier meerdere mensen met hetzelfde probleem zijn ga ik me afvragen of het niet aan de provider ligt.

Ik ga de sweex er is tussenuit halen vanmiddag. Bedankt voor het meedenken iig.

Verwijderd

Heb je ook dat je snelheid lager wordt aangegeven op je modem dan, zoals ik dus had/heb?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even voor de duidelijkheid heeft 1 van jullie de modem al gereset?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• berryberry
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 09:59
je heb toch niet draadloos he ? want anders kan je buurman dowwnloaden op jouw verbinding als je hem niet beveiligt hebt.

2 paswoorden he!

1 voor beveiligen router pagina

1 voor beveiligen wireless verbinding !!

je kan het zien in configuratie scherm netwerkverbindingen of er een slotje op zit.

of misschien je broertje op een andere pc in een kamer naast je ? 8)

Verwijderd

Ik heb de router al een paar keer gereset ja, ook stroom er helemaal af, daar ligt het niet aan. Het lijkt echt de provider te zijn, het is of te druk op de lijn of het lijkt wel of de data een langere weg dan anders moet afleggen doordat misschien wel een hoofdrouter eruit ligt...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:03:
Ik heb de router al een paar keer gereset ja, ook stroom er helemaal af, daar ligt het niet aan. Het lijkt echt de provider te zijn, het is of te druk op de lijn of het lijkt wel of de data een langere weg dan anders moet afleggen doordat misschien wel een hoofdrouter eruit ligt...
Dat wordt 1 enkeltje naar de helpdesk dan :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

het blijkt inderdaad door overbelasting te komen... :/ :|
Pagina: 1