Toon posts:

Data van HD verloren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tweede harde schijf wordt wel in mijn bios en in windows herkent maar is niet toegankelijk. Hij moet eigenklijk geformateerd worden, maar er staat een hoop data op die niet verloren mag gaan. Is er een progje waarmee je je schijf als het ware nog kan rippen zonder dat deze geformateerd is???

Verwijderd

Vraagjes:
-Is dit plotseling opgetreden?
-staat er in windows niet iets zo ingesteld, dat de schijfletter niet toegankelijk is (TweakUi/schijfbeheer win2k)?
-hoe is ie geformatteerd (fat/fat32/ntfs)?
-heb je Norton Ghost?

Verwijderd

lost&found ?....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 11:15 schreef Marsipulami het volgende:
Vraagjes:
-Is dit plotseling opgetreden?
-staat er in windows niet iets zo ingesteld, dat de schijfletter niet toegankelijk is (TweakUi/schijfbeheer win2k)?
-hoe is ie geformatteerd (fat/fat32/ntfs)?
-heb je Norton Ghost?
Het is plotseling opgetreden en heb ook geen idee waar dit vandaan komt. Als ik in dos Fdisk draai geeft ie aan dat het een non-dos partitie betreft. Nu heb ik dit veranderd en nu blijkt dat de schijf geformatteerd moet worden. Als ik dat doe ben ik volgens mij alles kwijt toch !?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
lost & found moet je idd maar ff gebruiken...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 11:27 schreef actieman het volgende:
lost & found moet je idd maar ff gebruiken...

Vertel.... Wat is lost en found??

Kan ook niet alles weten

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Op woensdag 31 januari 2001 11:24 schreef petje999 het volgende:

[..]
. Als ik in dos Fdisk draai geeft ie aan dat het een non-dos partitie betreft. Nu heb ik dit veranderd en nu blijkt dat de schijf geformatteerd moet worden.
Hoe heb je dit veranderd? Waarschijnlijk ben je door deze wijziging al je data al kwijt, omdat je je partitie verneukt heb. Lost & Found werkt mischien wel..

Wat voor OS heb daar vroeger op die HDD gedraaid..? NT4, W2k, Novell, OS2? of gewoon w9x?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Als het een fat32/ntfs partitie is is die niet vanuit dos (6.2 of lager) te lezen. Dat klopt. Maar je zegt dat het plotseling is opgetreden, dus neem ik aan dat je je partitie niet opeens hebt geconverteerd.

Lost & Found is een programma van Powerquest waarmee je je verloren (gewaande) data kunt redden. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt.
http://www.powerquest.com/lostandfound/index.html

Wat is je besturingssysteem??

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
gebruik ipv die "lost en not found"
maar TERAMISU (nee niet het toetje :))
deze kan echt alles terughalen, ook al heb je die partietie weggeflikkerd en toch opnieuw geformateerd, draai dat programma, en je krijgt een overzicht van wat allemaal is terug te vinden...Dit kun je selecteren, en op een ANDERE hdd weer terug kopieren!!

ps, duurt wel een uurtje of wat... dat wel..

suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 31 januari 2001 12:36 schreef psygho het volgende:
gebruik ipv die "lost en not found"
maar TERAMISU (nee niet het toetje :))
deze kan echt alles terughalen, ook al heb je die partietie weggeflikkerd en toch opnieuw geformateerd, draai dat programma, en je krijgt een overzicht van wat allemaal is terug te vinden...Dit kun je selecteren, en op een ANDERE hdd weer terug kopieren!!

ps, duurt wel een uurtje of wat... dat wel..

suc6
Dat is natuurlijk bere interessant, maar heb je ook een link waar je deze software kunt downloaden? Dan heb ik het natuurlijk over de link naar de prodocent van dit pakket. Of is het soms freeware, die je bij Cnet kunt wegtrekken?

(goed lezen voordat er weer een aantal SLOTJE beginnen te roepen ;))

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1