Verbinding wordt telkens opnieuw traag

Pagina: 1
Acties:

• aleida
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik heb een probleem waar ik in de GOT en via Google nog geen oplossing voor kon vinden.
Ik heb verbinding met @Home, een router (niet draadloos) en twee computers (beide XP Prof SP1). De ene computer werkt perfekt, de andere geeft problemen met internet en e-mail. Als ik e-mail wil ontvangen dan worden de eerste twee van bijv. 5 mails binnengehaald en dan stopt de verbinding, de uiteindelijke foutmelding is dan: 0x800ccc019 (al bij microsoft gekeken maar geen oplossing). Ik kan wel internetten, mijn zoon ook bepaalde online-spellen doen maar als ik dan mijn g-mail account wil checken via de webmail dan duurt het heel lang voordag hij inlogt. Ook downloads worden bijna niet binnengehaald, eerst heel snel maar daarna wordt de verbinding traag en stopt uiteindelijk. Ik heb Hitmanpro in 5 sessies binnengehaald, maar het programma draaien gaat niet omdat het downloaden van de programma's wordt gestopt. De internetverbinding zelf valt niet weg maar het binnenhalen van bepaalde internetpagina's of een download stopt wel.
Wie weet raad?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Zo te horen ligt het aan de computer met de problemen zelf. Wat je nog kunt doen is de computers even omdraaien om te kijken of het niet aan de bekabeling licht. En anders zou ik zeggen Windows herinstalleren. Is misschien wel het meest rigoreus maar als je niet te veel kennis hebt is dat de makkelijkste oplossing. En alles maar repareren met software is uit eindelijk ook dwijlen met de kraan open, het systeem blijft gewoon kwetsbaar.

verdwaalde ict'er op elektro!