Toon posts:

Hoe moet ik gaan bekabelen voor alles HD te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende gekocht.
Panasonic TH-37PV60E scherm
Panasonic DMR-EH65 recorder
Yamaha RX-595aRDS versterker en andere componenten had ik al.

Samsung DCB-H360R decoder (deze moet ik nog halen)

De bekabeling wil ik als volgt maken.

HDMI => 1.tussen TV en DVD-rec
COMP=> 2.TV en samsung decoder
CINCH => 3.tussen TV en AV (geluid)
OPTISCH => 4.tussen DVD en AV (geluid)
COAX => 5.naar TV
6.naar samsung
7.naar DVD (zou naar samsung en naar DVD beide moeten anders zou
GUIDE+ niet werken

nu heb ik de volgende vragen.
1. Op de samsung zit maar een HDMI dus ik kan niet rechtstreeks vanuit deze naar mijn DVD-recorder gaan. Of moet ik deze dan met een SCART aansluiten (weg digitaal signaal
2. Hoe werkt het opnemen dan (moet dit dan via de TV voor digitaal signaal te krijgen)
3. Mijn decoder is in mijn geval mijn Tuner. Behoort mijn TV dan ook een coax aansluiting te krijgen
4. Klopt het dat als ik alleen de decoder van een coax voorzie mijn Guide+ niet werkt op mijn DVDrec
5. Zijn er nog kabels die ik nu vergeten ben?
6. Zijn er andere decoders die wel een digitaal out hebben voor naar mijn DVD-rec

bedankt voor jullie hulp

grtz

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Omdat je maar een enkele HDMI ingang hebt op de TV moet je of de Samsung decoder aansluiten of de DVD speler/recorder. Een niet leuke optie is de kabel steeds omsteken, een andere optie is een HDMI switchbox (maar met afstandsbediening ben je daar ook weer redelijk wat geld voor kwijt).

Kijk anders naar het kwaliteitsverschil tussen de verschillende verbindingen, misschien maakt het in het geval van de TV decoder niks uit of je 'm via HDMI of SCART aansluit, dan kun je HDMI gebruiken voor je DVD (of omgekeerd natuurlijk, dat het minder verschil uit maakt op je DVD speler, dan sluit je de decoder met HDMI aan).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je wilt alles HD aansluiten? Maar heb je wel HD bronnen?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

Jag

Ik zou zowel de recorder als de decoder met component video op de receiver aansluiten. En dan met component video vanaf de receiver naar de tv.
Geluid optisch van de dvd speler en decoder de receiver in. Je hebt verder geen analoge geluid verbinding nodig tussen tv en receiver.

Op die manier kan de tv altijd op component video in staan en schakel je geluid en video tegelijk met de receiver. Als je een keer een nieuwe receiver koopt, moet je er één kopen die naar hdmi kan converteren. Dan heb je 1 hdmi kabel naar je tv lopen vanaf je receiver en sluit je verder alles aan op de receiver (met hdmi zo mogelijk).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie..

Als eerste de panasonic heeft 2 HDMI in. Dus Abbadon ik kan zowel mijn dvd-rec als mijn decoder op deze manier aansluiten.

Mijn receiver heeft helaas geen component aansluiting.

Essent bied toch voor 5 euro extra HD-tv aan of wat bedoel je met HD bronnen.

grtz.