Toon posts:

Asus p5n32 sli deluxe, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmsz, ik heb een asus en6800 ultra pci ex in mn asus p5n32 sli deluxe mobo gedouwd.
Maar ik heb totaal geen beeld :X Naar mijn inziens heb ik alle kabeltjes en voedingskabeltjes juist aangesloten.
Nu probeer ik vanalles om alles aan de praat te krijgen, ik zag dat er op het moederbord een 8 pins aansluiting op zit, waar de 4pins aansluiting van mijn antec smartpower 2.0 400watt powersupply alleen past in het rechter gedeelte, maar 4 gaatjes aan het linkergedeelte blijft ongebruikt. bij de voeding zit geen 8 pins aansluiting. wel de 24pins die er uiteraard al in zit.

Zou dat het probleem kunnen zijn? mijn oude voeding heeft ook niet zo n 8 pins kabeltje.

Moet ik nou een andere voeding kopen die dat wel heeft, of kan het een ander probleem zijn,

Het verhaal met de jumpertjes ,bios cmos gebeuren.

Of mn mobo is kapot. of videokrt, leuk als je niets dubbel heb om het te testen 8)7

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Hoe heb je je geheugen erin geprikt? Maak je gebruik van meerdere modules?

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als je niets dubbel hebt om te testen, gaat het iig lastig worden.

Ik zou onderdelen die op het nieuwe mobo aangesloten zijn, (proberen te) testen in een andere PC. (lees een PC van een van je maten, je vriendin, je ouders .... of desnoods je opa)

Dan heb je iig een uitgangspunt, verder denk ik niet dat je 12V stekker het probleem veroorzaakt.

Zo kun je beginnen met onderdelen waarvan je weet welke werken, en welke niet.

edit:
En wel opstarten, maar helemaal geen beeld geven, ruikt naar power supply, GFX of, idd geheugen!

[ Voor 11% gewijzigd door Kluk-Kluk op 20-10-2006 20:16 ]

Powered By C8H10N4O2

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Die andere 4-pins zijn niet vereist, zelfde verhaal als voor 20/24 pins ATX-stekker.
Heb je wel de PCI-E voedingsaansluiting op de VGA-kaart aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij is bedrijfsleider in een computerstore, en heeft me vanavond 'geprobeerd' te helpen met mijn computerprobleem.
Hij had een nw asus pci-e videokaartje meegenomen, maar deze gaf alsnog geen beeld, Het ligt dus niet bij mijn videokaart (asus en6800 ultra kaart).

Verder kwam hij met de opmerking, dat het moederbord geen opstart-piep signaal geeft. wat op zich al vreemd is.
Daarbij had hij ook vrijwel nooit een moederbord gezien met een 8 pins aansluiting wat meestal dan 4 is (12V). dat blokje met vier pins past geheel aan de rechterkant,en houdt je 4 pinnen over aan de linkerzijde. en het blokje past in het midden...zodat je aan beide zijden 2 pinne overhoudt.(lijkt me ook niet de bedoeling)
maar een kabeltje met 8 pins zitten niet op mn antec voeding. Moet er hiervoor een speciale voeding gekocht worden?

De lampjes van mn kast, opstart/reset knoppen, alle koelertjes van de vga, cpu en behuizing, ide apparaten werken allemaal wel.

Volgens hem zou toch het moederbord defect kunnen zijn.... eind volgende week kon ik langskomen om het een en ander nog even te testen, voordat ik die ene persoon (op een niet blije manier )ga benaderen die mij het moederbord verkocht heeft. De duo core2 6400 processor zit er ook gewoon netjes in.

aan airwalker: ik heb 2 modules kingston ddr van 1 gb. dual channel totaal 2gb , die zitten beiden in de gele gleuven.

aan mad dog: die ander 4 pins zijn niet vereist, waarvoor zijn deze dan wel ? De pci-e voedingaansluiting op de vga kaart was aangesloten,maar blijkbaar was daar niets mis mee.

Dure grap als het mobootje kapot is.. (particulier gekocht helaas)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 03:22 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
volgens mij zijn er gewoon verloopstukjes voor verkrijgbaar van 4 naar 8 pins.
Als ik het goed heb is dit een ep-s aansluiting wat ik ook op mijn ncch-dl, ik vraag me alleen af waarom het dus op een p5wd nog wat mobo zit aangezien dat geen dual cpu is..

van de site: 8 Phase Power Design
This is the ultimate power design with performance as its principle purpose. The 8-phase power builds a more steady power supply environment for the CPU and generates less heat than the conventional power design. Moreover, with this strong power pump, P5N32-SLI Deluxe can perform with better overclocking ability.

dit is wat ik op mijn voeding heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.tagan.de/gfx/connectors/4to8.jpg

volgens mij kan het mobo met slechts 4 pins werken maar voor de zekerheid kun je dit halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bonchic.nl/bin/products/1347_2.gif
pricewatch: Bon Chic Voeding Converter 4-8 pin

[ Voor 48% gewijzigd door IRCfreAk op 21-10-2006 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ircfreak: dankje wel , ik zal eens op zoek gaan naar een toko die deze kabels verkoopt. en deze ook op voorraad heeft.
Maar met een kabeltje van 4pins zouden deze ook moeten werken zeg je?
het enigste dat aangaat zijn de lampjes en ventilators.

het is overigens geen p5wd ? maar p5n32 sli deluxe mobo. waar duo core2 processors op kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:48 ]

Pagina: 1