[Asus A8V VM] Onboard geluid geeft veel ruis

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:28
Mijn moederbord geeft ongelovelijk veel ruis wanneer ik een liedje in Winamp pauzeer, en daarna weer verder laat gaan. Je hoort dan alleen nog maar heeel erg veel ruis en verder niets meer. Wanneer ik dan nog een keer pauzeer en verder laat gaan doet hij het weer goed. Wil ik nu een spel gaan spelen, bijvoorbeeld Trackmania dan klinkt het geluid weer voor geen meter omdat hij af en toe wel goed geluid weergeeft en soms weer ruis. Heeft hier iemand eerder problemen mee gehad?

Ik heb onder andere al de driver voor de geluidskaart opnieuw geïnstalleerd (de nieuwste versie) en het uistschakelen van de hardware versnelling en directsound. Nu hoor ik geen ruis meer in Trackmania, en het afspeeln van muziek gaat ook goed. Maar ik heb het liefst dat alles gewoon is ingeschakeld.

_@/'

• Steephh
Voorzichtig... een kick :>

_@/'

• Steephh
Nog eens.. :> :P

_@/'

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Dat is beter dan wat ik heb.. Mijn geluidskaart overstuurt zodra ik het volumeregelaartje boven de 70% zet (SBLive!24-bit), maar dat terzijde

Maar nu on topic. Dit mobo heeft toch een S/PDIF uitgang? kun je die niet gebruiken? Ik wil eigenlijk zelf ook dit mobo kopen vooral vanwege die digitale uitgang, en lekker goedkoop..
Als dat niet werkt zal het denkik niet aan de hardware liggen (digtaal ruist toch niet/nauwelijks?)

• Steephh
Kul schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:34:
Dat is beter dan wat ik heb.. Mijn geluidskaart overstuurt zodra ik het volumeregelaartje boven de 70% zet (SBLive!24-bit), maar dat terzijde

Maar nu on topic. Dit mobo heeft toch een S/PDIF uitgang? kun je die niet gebruiken? Ik wil eigenlijk zelf ook dit mobo kopen vooral vanwege die digitale uitgang, en lekker goedkoop..
Als dat niet werkt zal het denkik niet aan de hardware liggen (digtaal ruist toch niet/nauwelijks?)
De CSM versie heeft dacht ik wel een digitale uitgang. Maar deze in ieder geval niet. Ik op mijn main-pc een Audigy 4, die werkt wel perfect. Ik kan er natuurlijk ook nog altijd een aparte geluidskaart inzetten, maar eigenlijk wilde ik eerst kijken of het misschien op valt te lossen.

_@/'

• Steephh
Toch nog eens een kick.. Ik zit nog steeds met het probleem en ik heb geen zin om een pci geluidskaart erop aan te sluiten. Nog geen mensen die ervaring hebben met hetzelfde probleem?

_@/'

• Steephh
Nog eentje..

_@/'

Pagina: 1