Ik heb 2 weken geleden een HDD crash gehad waar mijn windows op stond, dus moest ik windows reinstallen op mijn 2e hdd (voorheen totaal 3)
XP stond altijd op een 40 gig IBM 5400 RPM geinstalled en nu op een 160gig WD 7200 RPM.
Alleen nu heeft mijn geluid het al lastig als ik een radiostream open van www.nederland.fm. Het is herkenbaar als je grote bestanden van de ene hdd naar de andere kopieerd. Het hapert en stottert als de tering. Zelfs wanneer ik absoluut niets aan het doen ben; processor gebruik van 2%. Dus ik ben nog een eens photoshop, illustrator of after effects aan het draaien.
Mijn specs: XP pro SP 2, 1024gig ram, 2.4Ghz pentium4, Creative SB 5.1. het enige wat ik aan mijn systeem heb gedaan (hardware matig) is de gecrashte hdd eruit gehaald en de huidige master een jumper veranderd.
Wat ikzelf al geprobeerd heb zijn:
* Nieuwste drivers geinstalleerd voor zowel geluidskaart als intel chipset
* Hardware acceleratie v/h geluid aangepast
* Gezocht hier op het forum
* Tegen mn pc geschopt.
Mensen met andere suggesties of die zich hierin herken(d)en ?
XP stond altijd op een 40 gig IBM 5400 RPM geinstalled en nu op een 160gig WD 7200 RPM.
Alleen nu heeft mijn geluid het al lastig als ik een radiostream open van www.nederland.fm. Het is herkenbaar als je grote bestanden van de ene hdd naar de andere kopieerd. Het hapert en stottert als de tering. Zelfs wanneer ik absoluut niets aan het doen ben; processor gebruik van 2%. Dus ik ben nog een eens photoshop, illustrator of after effects aan het draaien.
Mijn specs: XP pro SP 2, 1024gig ram, 2.4Ghz pentium4, Creative SB 5.1. het enige wat ik aan mijn systeem heb gedaan (hardware matig) is de gecrashte hdd eruit gehaald en de huidige master een jumper veranderd.
Wat ikzelf al geprobeerd heb zijn:
* Nieuwste drivers geinstalleerd voor zowel geluidskaart als intel chipset
* Hardware acceleratie v/h geluid aangepast
* Gezocht hier op het forum
* Tegen mn pc geschopt.
Mensen met andere suggesties of die zich hierin herken(d)en ?
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM