Toon posts:

Sweex geluidskaart, bagger!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleeden een Sweex 5.1 Geluidskaartje gekocht maar ik krijg het verdamde ding maar niet op 5.1 aan de gang! Ik heb al vanalles met de driver geprobeerd, alles netjes geïnstaleerd, wat settings bij configruatie scherm veranderd. Maar ik krijg nog steeds maar 2.1 geluid, terwijl ik wel 5.1 wil :(. Daarvoor heb ik het ding immmers gekocht, anders was mijn onboard ook wel goed geweest :(.
Nou heb ik ook al een mail gestuurd naar sweex maar die geven ook maar geen antwoord. Ik ben in iedergeval zo ver gekomen dat ik nooit meer iets van sweex koop!

Maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, dus dat ik wel 5.1 geluid krijg?
En mijn 5.1 setje is de Creative Inspire T6060 5.1, niet slecht voor een prijsje, of niet >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 17:17 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar heb je geen 5.1 geluid bij ? Is dat alleen bij muziek of ook bij games ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij zowel muziek, games en films! Kort om niks!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
We moeten maar gokken wat je geprobeerd hebt of zo?
Je doet vast iets verkeerd maar zolang je niet vermeld wat je al wel gedaan hebt en wat het probleem is word het lastig natuurlijk.

Ik denk dat je gewoon 5.1 in de software aan moet zetten.
Wat heb je in het configuratiescherm gedaan dan? Printer geinstalleerd? Wees duidelijk ;-)
Je hebt vast in je system tray of startmenu wel een programma staan voor de sweex als je de software geinstalleerd hebt.
Het aanzetten van 5.1 speakers bij de geluidsinstellingen van het configuratiescherm is niet voldoende.

De aansluitingen van je geluidskaart kunnen gebruikt worden voor zowel mic-in / line-in- of out alsmede 5.1 out (rear speakers en center)
In de software van de Sweex moet je dus configureren waar je de out- en inputs voor gaat gebruiken.

Tip: lees de handleiding eens.

Overigens: een prijsje is altijd leuk inderdaad.. (Ik betaal ook altijd een prijsje voor dingen die ik koop)

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
In Configuratiescherm van Windows aangegeven dat je een 5.1 set hebt?
Ergens onder volume staat het geloof ikl of sounds en multimedia (sorry doe het even uit het hoofd.)

There is no knowledge, that is not Power!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

djcasl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:25:
In Configuratiescherm van Windows aangegeven dat je een 5.1 set hebt?
Ergens onder volume staat het geloof ikl of sounds en multimedia (sorry doe het even uit het hoofd.)
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/boonstra_aduard/dump/got/geluid.png

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
kijk eens wat er op de chip staat en probeer de drivers van die fabrikant te vinden. die zijn vaak nieuwe + dat er misschien een betere configuratie tool bij zit?

btw, verwacht niet teveel van een geluidskaartje wat maar 5euro kost....

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
heb ook zoon kaartje, is lekker goedkoop enzo maar zoals bij sweex altijd is je betaalt weinig dus je krijgt weinig. ik heb na een hooop gezeik het aan de praat gekregen(weet al niet meer hoe) maar ben overgegaan naar een audigy van creative kost wel 50 euro ofzo maar geen gezeik.

en @ anton:

dat gedoe staat los van je geluidskaart dat is meer voor de geluiden van windows zelf, je moet tegenwoordig echt bij de drivers zelf zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Speeddragon op 20-10-2006 17:31 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

SPEEDDRAGON schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:29:
heb ook zoon kaartje, is lekker goedkoop enzo maar zoals bij sweex altijd is je betaalt weinig dus je krijgt weinig. ik heb na een hooop gezeik het aan de praat gekregen(weet al niet meer hoe) maar ben overgegaan naar een audigy van creative kost wel 50 euro ofzo maar geen gezeik.
Helemaal mee eens..
Alleen maar slechte ervaringen met Sweex.. Idem met Sitecom overigens...
Spul waar ik niet meer aan begin.. Maare mijn mening 8)

Verwijderd

Misschien... maar dat weet ik niet zeker...

muziek is stereo... over het algemeen dan he?

De meeste speakers sets en goedkope geluidskaarten kunnen dit geluid niet gewoon even over alle kanalen heen klonen. Heb je het al met een ECHTE 5.1 bron geprobeerd, een dvd-film met surround of zo?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Eerst patsen met je T6060 en dan een Sweex geluidskaart kopen... 8)7
Laat maar, met een T6060 van 60-70 euro durf ik dat ook geen patsen te noemen. :P

Heb je het geheel digitaal angesloten? Dan ga je alleen 5.1 geluid krijgen bij films met AC-3, DTS of Dolby Digital geluid. Aangezien dat Sweex ding zeker weten geen Dolby Digital stream kan encoden. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-10-2006 17:32 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nog een nood sweex kaart liggen mocht mijn Audigy 2 er weer eens mee stoppen, maar die werkt toch perfect 5.1. Muziek is bij voorbaat al niet meer dan 2.1, alles erboven moet je echt zelf doen.

De speakertest geeft wel gewoon alles op de 6 speakers?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Speeddragon
inderdaad ja, heb je wel iets getest dat 5.1 is maare, dat sweex ding is net zo erg als een onboard geludskaart (zelfde audiochip:P)

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 14:14
Probeer anders eens audio sandbox van SRS oid. Die kloont je stereo muziek over alle kanalen like 5.1, 7.1 enzovoort.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de megeleverde software geïnstalleerd. En de driver, daarbij kreeg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart.gif
Ik heb daarbij de optie "center and subwoofer shear the same jacket" geselecteert, omdat ze dat ook doen.
Verder zat er nog iets meer aan software bij, ene Audio Rack, daar kon ik nog wat instellen, daarbij kreeg ik bij het opstarten meteen een error met de volgende tekst:
"Can not execute all the components of AudioRack.
Pleas check program files and registry settings or just reintall AudioRack."
Nou ik heb het een keer opnieuw geintalleerd, nogsteeds die error.
Nou ik heb toch maar wat intellingen veranderd (die hij tevens niet goed opslaat), op het scherm wat ik kreeg kon ik op een knop kliken met instellingen, nou dat heb ik gedaan. Daarna heb ik het tabblad Luidspreekers gekozen, daar heb ik 4 speakers aangeklikt, omdat 5 er niet bij stond :?.
Verder hoefde ik naar mijn idee niks te veranderen.

Vervolgens heb ik bij configuratie scherm ----> Geluid en Audioapparaaten (tabblad audio en spraak) ingesteld dat hij via de PIC geluidskaart moest werken.

Toen kreeg ik eindelijk geluid, maar nog steeds uit maar 2 speakers en de subwoofer :(

Bovendien valt het me op dat maar 1 programma van de 5 meegeleverde progammas het doet (en dat is dus dat Audio Rack).

Ik snap er kortom helemaal niks meer van :(

Ik zou, als je toch 2.1 geluid krijgt bij muziek nog bijna overwegen om een andere geluidskaart te kopen :(. Ik word er gewoon knetter gek van dat het ding het gewoon niet fatsoenlijk doet :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 18:09 ]

• Speeddragon
je moest in soundcard kiezen

maare als ik jou was koop iets van een audigy 1 of 2zs die kosten ook niet zoveel meer maar zijn wel makkelijker

(ik ben nog steeds tevreden met mijn soundblaster live 5.1)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe ga kopen dan koop ik waarschijnlijk deze: http://www.compuzone.nl/i...d--2,sgid--12,artId--3796
En anders deze: http://www.compuzone.nl/i...d--2,sgid--12,artId--1713

Maar even ter informatie, ik heb net de geluidskaart nog maals getest bij een spel (SOF2 (Soldier Of Fortune 2)) maar hij werkt gewoon weg niet!

Ik denk dat ik alles weer terug ga zetten, de software uninstalleeren en de PIC kaart er uit haal (als dat echt moet).

Maar voor ik dat doe, mijn vraag, hoe moet ik dit scherm dan instellen?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart.gif
Even ter informatie, de subwoofer en de center speaker zitten op hetzelfde plugje.
De linker en rechter zitten op hetzelfde plugje en de links achter en rechts achter zitten op hetzelfde plugje.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoeveel 'jacks' zitten er op die geluidskaart?

En heb nu al eens de geluidstest gedaan van die AudioRack?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Je moet die drivers installeren en in de mixer die je erbij krijgt 5.1 aanzetten.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had dezelfde kaart en dat menu komt me erg bekend voor. Ik had volgens mij ''8738 sound in sound card''. Wat ik nog wel weet(niet meer precies): Als je die drives geïnstaleerd hebt en je gaat naar de instellingen zeg maar. Dubbel klikken op het pictogram in de taakbalk dus. Dan heb je iets met omgevingen enz. Klik er daar eens 1 van aan. Ik had ook geen 5.1 omdat ik geen omgeving had gekozen. Daarna was het goed.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:28:

Maar voor ik dat doe, mijn vraag, hoe moet ik dit scherm dan instellen?
[afbeelding]
Even ter informatie, de subwoofer en de center speaker zitten op hetzelfde plugje.
De linker en rechter zitten op hetzelfde plugje en de links achter en rechts achter zitten op hetzelfde plugje.
Je moet zowiezo kiezen voor de optie: '8738 in soundcard'! Je hebt toch juist een los kaartje gekocht..

En natuurlijk zitten de linker en rechter op hetzelfde plugje... dat heet stereo ;) .

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:48:
Dubbel klikken op het pictogram in de taakbalk dus. Dan heb je iets met omgevingen enz. Klik er daar eens 1 van aan. Ik had ook geen 5.1 omdat ik geen omgeving had gekozen. Daarna was het goed.
Je bedoeld rechts onder bij de tijd?
Daar staat bij mij geen extra prictogrammetje daar van, daar staat het zelfde als normaal. Dus geen pictogrammetje van die driver!
Krijg ik dan wel 5.1 bij muziek?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 19:34 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ja. Ik iig wel. Dan moet je daar even naar op zoek gaan. Mss staat ie wel bij start>alle progs of configuratiescherm. Ik weet niet meer precies hoe het heet maar jij vast wel. Als je dat even invoert bij zoeken vind je hem ook wel.

Ik heb die CD hier nog wel ergens slingeren dus als je er echt niet uitkomt wil ik wel even kijken :) Die andere prog's werken bij mij wel dus die kan ik wel doorsturen als je dat wilt.
Veel succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou de SO niet iets uit maken, ik heb Windows XP Professional met SP2.
Ik zou niet weten hoe dat dat pictogrammetje van de driver moet heten, ook de Mixer, MIDI player, CD player en MP3 player werken bij niet, alleen het Audio Rank.
Zou jij jou installatie naar mij willen opsturen?
Mij email is conquernl{@}gmail.com (de{} zijn tegen spam).

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon die creative sound card kopen, want deze werkt nog steeds niet.
Gewoon hopen dat ik deze nog kan inruilen voor een ander, anders pech. Het ding kost toch niet zo veel :P

Want dit is wel iets dacht ik zo, of niet?
http://www.compuzone.nl/i...d--2,sgid--12,artId--3796

• TEAMIKKE
  • Niet online
Is zeker wat. Veel beter dan die sweex geval ;) Ik heb hem ook weggedaan omdat het helemaal niks was. Zit nu onboard op single maar mijn versterker maakt er gewoon 5.1 van. Kan geen geluidskaart tegenop :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:15
Wat is je budget?

En ligt er ook maar net aan wat je wilt natuurlijk.

Soort middeklasse is de audigy 4 wel een leuke.
Even in de pricewatch kijken. Rond de 40 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, 40euries vind ik toch wel een hoop geld snap je.
30eurie is voor mij eigenlijk wel het maximum :o vandaar die andere creative.
Kijk het hoeft van mij allemaal niet 100% goed geluid te zijn, als het maar een beetje fatsoenlijk 5.1 geeft, snappie?

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
je wilt niet zomaar een paar tientjes uitgeven maar je neemt niet de moeite om je huidige (nieuwe?) kaartje eens opnieuw netjes te installeren?
Er was een opmerking dat je in de driver setup voor 'soundcard' moest kiezen ipv 'motherboard' wat jij gekozen had.
Kost niets om dat dan even te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd op die manier, maar hij werkt nog steeds niet.
Ik heb net de winkel gebled waar ik hem heb gekocht maar ik kon hem niet meer inruilen moetst binnen 7 dagen, helaas heb ik hem nu net 8 dagen :(
Daarom ga ik nog 1 poging probeeren om dat ding aan de gang te krijgen, ik zal hier vandaag nog een paar screenshots posten met informatie erbij.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier gaat mijn laaste poging, ik ga jullie alle informatie geven die ik eignelijk al eerder had moeten geeven :o
Ik heb de manual doorgelopen en het volgende scherm moet je krijgen, dat krijg ik alvast niet:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart_3.gif

Dan verder zou ik na het installeeren van de driver dit inderin de taakbalk moeten krijgen, maar dat krijg ik ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart_2.gif

Dan krijg ik bij het opstarten van het Audio Rack (waar ook de mixer bij zit, de mixer kan ik trouwens ook niet opstarten via start. Maar als ik het Audio Rack opstart kan ik wel bij de mixer) deze error.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart_6.gif

Nou dan klik ik op ok, niks aan het handje, dan ga ik naar de instellingen, tabblad speakers. Hoor ik dit te krijgen
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart_4.gif
Maar ik krijg dit
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart_5.gif

Nou komt daar bij, als ik de intellingen toepas, en het programma afsluit hij nog steeds geen 5.1 geluid geeft. Als ik daarna het Audio Rack weer opstart en weer naar de instellingen ga, dan staat hij weer gewoon op 2 speakers!

Nou heb ik zelfs de driver van TEAMIKKE geïnstalleerd maar dit is nog steeds hetzelfde...
Ook heb ik al van de website van sweex de driver geïnstalleerd en hij werkt nog steeds niet...
En bij configuratiescherm heb ik alles goed staan, dus dat is niet het probleem.
Waarom krijg ik nu het idee dat de driver gewoon voor geen meter klopt?

Kan iemand mij helpen? Is mijn pc er niet geschikt voor?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welk moederbord heb je eigelijk, mischien dat je de onboard gewoon kan gebruiken? Mijne (A8nX deluxe) geeft toch heel erg netjes 5.1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja daar kom ik 1 plugje voor tekort, mijn moederbord is MSI K7t Turbo. Ja ik weet het hij is oud en hij komt uit de preristoorie maar het werkt goed in combinatie met mijn AMD Athlon 1000 :o

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die drivers kloppen idd. voor geen meter. Wel raar dat ie het ook niet doet met mijn drivers dan. Daarom kon je dat pictogrammetje enz. natuurlijk ook niet vinden. Maar als ik kijk naar jouw drivers zie ik maar 4 speakers. Mss een hele domme vraag maar is die kaart wel 5.1 dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal je eens wat sterks vertellen, op de doos staat, ik citeer:
Enjoy 5.1 surround sound!
5.1 PIC SOUND CARD

Dat staat trouwens ook op de cd, dus die is ook niet verwisseld...

Dus als dat nog geen 5.1 is dan weet ik het ook niet meer :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 17:34 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Snap ik maar is de kaart ook 5.1? Niet dat er toevallig 1 of andere 4.1 geval inzit ofzo? Ziet er dus zo uit hé?

Afbeeldingslocatie: http://www.aone.zen.co.uk/imagesproduct/io/xsc002.jpg

Volgens mij draaf ik nu een beetje door. Maar goed. Zekerheid voor alles ;) Die van mij is iig precies hetzelfde als die op het plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Jah idd, hij ziet er zo uit... Dus dat is 5.1
Maar ik krijg het idee dat die stomme driver voor geen meter klopt, klopt dat?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Jup. Maar het rare is dat hij het ook niet doet met mijn driver. Als ik die driver gebruik krijg ik precies alles wat jij beschrijft (en zoals het dus ook hoort).

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
M'n oude PB heeft sinds een paar maanden ook zo'n kaartje.
Geeft ook netjes die schermen, maar ik heb er geen 5.1 setje op, dus heb ik dat ook niet gekozen/geprobeerd. ( Wat dus wel mogelijk was )

Misschien toch terug naar de winkel maar ipv terugbrengen vragen om een werkend exemplaar? :+

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 15:16

P!m

Ik heb deze geluidskaart sinds een week, en ik krijg wel de juiste schermen te zien als ik naar instellingen ga. Bij geluidseffecten kan je dan Virtual 5.1 luidsprekers inschakelen, misschien dat eens proberen te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Jah die staat bij mij standaard aan, maar hij werkt niet.
En als ik er terug mee naar de winkel ga en ik heb iets verkeerd aangesloten, dan kan ik kosten verwachten. Werkt hij inderdaat niet dan krijg ik een nieuw kaartje (maar dan moet ik mijn pc en boxen daar naartoe brengen, word nog een feest daar :P).
Krijgen ze tevens een pc in een kast waar de voeding niet zo goed in past (I.V.M. mijn casemod :)).....
Maar ik heb mijn neef ook nog een nagevraagd (zo wat volwaardig ICT-er dus komt wel goed :)), een vriend van mij, daar de broer van, die werkt als het goed is bij die winkel waar ik die kaart heb gehaald, dus kan ik hem ook nog aaltijd vragen. Hij woont toch dicht in de buurt :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 19:13 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:01:
En als ik er terug mee naar de winkel ga en ik heb iets verkeerd aangesloten, dan kan ik kosten verwachten.
Dat had je toch gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat klopt, en als het goed is zit hij zo goed aangesloten, zwart op zwart (rear speakers), groen op groen (stereo) en oranje op oranje (subwoofer en center speaker).
Mij lijkt dat ik de Line in en de Microfoon in niet moet gebruiken voor de speakers....
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/setup_geluidskaart_7.gif
?????

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 19:21 ]

Pagina: 1