[excel] integer(-12,5/2)

Pagina: 1
Acties:

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 13:34
Hoi

Als ik in Excel =integer(-12,5/2) doe dan is het antwoord -7 ?

Mijn casio geeft het door mij verwachtte antwoord van -6, weet iemand een verklaring?

Ik pieker mij al dagen suf of er een rekenregel achter schuilt

:(

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is eigelijk het wiskundig antwoord?

Excel lijkt gewoon in cijfer reeks te kijken en een stap naar beneden te gaan, terwijl je calculator dus een stap naar beneden doet 'richting nul'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Waarschijnlijk wordt 12,5 afgerond naar 13 en 13/2 = 6,5 en dat is afgerond weer 7 ;)

Dus je zou moeten doen =INT((12,5/2))
Dubbele haakjes dus :)

webOS all the way!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 16:53

Dido

heforshe

Staat gewoon in de help van Excel:
INT

Rounds a number down to the nearest integer.
Dus -6,25 wordt -7, omdat naar beneden afgerond wordt

Wat betekent mijn avatar?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hermanvh schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:19:
Waarschijnlijk wordt 12,5 afgerond naar 13 en 13/2 = 6,5 en dat is afgerond weer 7 ;)

Dus je zou moeten doen =INT((12,5/2))
Dubbele haakjes dus :)
Nee, want 12,5/2 geeft gewoon 6 ;)
TS doelt op -12,5 :P

edit: Dubbele haaktjes krijg ik hier trouwens #naam? fout.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-10-2006 17:26 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DeDooieVent
maar dit is niet juist, de integer van -12,5/2 is -6 probeer het maar op een rekenmachine (als die integer ondersteunt)

maar idd het is naar beneden afgerond, ontzettend vreemd mijns inziens, een integer is niet echt afronden naar beneden maar juist het aantal hele enen, en in -12,5/2 zitten naar mijn mening 6 hele min enen

waha nee dit is helemaal maf, probeer =afronden.beneden(-6,25;0) ik krijg een foutmelding, =afronden.beneden(6,25;0) geeft gewoon 6

[ Voor 17% gewijzigd door DeDooieVent op 20-10-2006 17:30 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kon de definitie niet echt vinden van Integer, maar zelfs =integer(-6,25) geeft ook -7.
Maar het lijkt me inderdaad dat het 6 moet zijn.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Oeps sorry was even te snel... Is het niet zo dat in binaire weergave alles wat negatief is met een 1 begint ?

webOS all the way!

• Dido

Dido

heforshe

DeDooieVent schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:25:
maar dit is niet juist, de integer van -12,5/2 is -6 probeer het maar op een rekenmachine (als die integer ondersteunt)
Poteeto, potahto.
De help van Excel beschrijft precies wat de Excelfunctie "int" doet. Dat jij wilt dat ie wat anders doet, is dan jouw probleem ;)
maar idd het is naar beneden afgerond, ontzettend vreemd mijns inziens, een integer is niet echt afronden naar beneden maar juist het aantal hele enen, en in -12,5/2 zitten naar mijn mening 6 hele min enen
Voor beide implementaties is wat te zeggen, maar Excel is in die zin consequent dat niet de ene keer naar boven, de andere keer naar beneden wordt afgerond (wat jij wel wilt).

Verwijderd

Voor de slimmerikken hierboven:

-7 is KLEINER DAN -6.

De functie INT rond NAAR BENEDEN af.

-6,25 rond ie NAAR BENEDEN af

-7 is de uitkomst.

Er is geen ander antwoord op deze vraag mogelijk. Iedereen die gaat lopen vissen naar foutjes in Excel, moet terug naar de basisschool om te leren rekenen.

Topic closed imho

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom is een rekenmachine juist? "De integer van" is geen term die ik me herinner uit mijn wiskunde studie. Het is maar hoe de funtie omschreven is, het staat volgens mij heel duidelijk onder F1.

Idem AFRONDEN.BENEDEN:
quote: F1
Als getal en significantie niet beide positief of negatief zijn, geeft AFRONDEN.BENEDEN de foutwaarde #GETAL! als resultaat.
Dus ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DeDooieVent
SinergyX schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:30:
Ik kon de definitie niet echt vinden van Integer, maar zelfs =integer(-6,25) geeft ook -7.
Maar het lijkt me inderdaad dat het 6 moet zijn.
het moet 6 zijn, ik heb eventueel een programma van casio voor je, een simulator van een uitgebreid grafisch machien (ik heb er hier een hele verzameling en ik was mijn billiard spel voor de fx-9860 aan het checken in excel toen ik erachter kwam, ik werk met de eenheidscirkel van -2pi tot 2 pi, en de hoek kan groter worden dan 2 of -2 pi, dus voor ene evaluatie normaliseer ik deze) <--- ieder zijn hobby

elk willekeurig uitgebreid (grafisch) rekenmachien geeft hier -6 (van HP tot casio naar Ti)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:33:
Er is geen ander antwoord op deze vraag mogelijk. Iedereen die gaat lopen vissen naar foutjes in Excel, moet terug naar de basisschool om te leren rekenen.

Topic closed imho
Lees de vraag eens en ga dan blerren met topic closed. Het gaat over Integer Rekenmachine vs Integer excel. Beide gebruiken dus eigen methode (excel rond af naar beneden), rekenmachine dus niet.

Komt er dus op neer dat Excel een 'eigen' definitie ervoor heeft gebruikt, welke dus schijnbaar niet gelijk is aan de rekenmachine versies.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 20-10-2006 17:37 ]

• Dido

Dido

heforshe

DeDooieVent schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:34:
het moet 6 zijn, ik heb eventueel een programma van casio voor je, een simulator van een uitgebreid grafisch machien
Leuk voor je.
Ik heb vijf minuten gegoogled, en da's ook interessant.
De functie "integer" is nergens duidelijk gedefinieerd, maar de notatie int(x) wordt gebruikt om de floor functie aan te duiden.
http://mathworld.wolfram.com/FloorFunction.html

Die werkt precies zoasl de INT functie van Excel, dus wat jij, en je Casio, ervan vinden mag je zelf weten, maar dat maakt niet dat de wereld ook zo moet zijn ;)

• DeDooieVent
SinergyX schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:36:
[...]

Lees de vraag eens en ga dan blerren met topic closed. Het gaat over Integer Rekenmachine vs Integer excel. Beide gebruiken dus eigen methode (excel rond af naar beneden), rekenmachine dus niet.

Komt er dus op neer dat Excel een 'eigen' definitie ervoor heeft gebruikt, welke dus schijnbaar niet gelijk is aan de rekenmachine versies.
en de implementatie in bijvoorbeeld ms Visual Basic etc etc

probeer het maar, alleen excel

en ik vind het ook jammer dat er zo gereageerd moet worden, lijkt fok wel

• DeDooieVent
Dido schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:39:
[...]

Leuk voor je.
Ik heb vijf minuten gegoogled, en da's ook interessant.
De functie "integer" is nergens duidelijk gedefinieerd, maar de notatie int(x) wordt gebruikt om de floor functie aan te duiden.
http://mathworld.wolfram.com/FloorFunction.html

Die werkt precies zoasl de INT functie van Excel, dus wat jij, en je Casio, ervan vinden mag je zelf weten, maar dat maakt niet dat de wereld ook zo moet zijn ;)
ok het is hier fok

laat maar

sorry dat jullie kostbare tijd in beslag heb durven nemen

• Dido

Dido

heforshe

DeDooieVent schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:41:
en de implementatie in bijvoorbeeld ms Visual Basic etc etc
MS VBa doet het als Excel (net geprobeerd)
VBScript doet het als Excel: http://www.w3schools.com/vbscript/func_int.asp
MS Visual Basic doet het als Excel : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/xh29swte.aspx
probeer het maar, alleen excel
Waarom doe je dit soort uitspraken zonder eerst zelf eens te googlen, of bijvoorbeeld mijn eerdere link eens te bekijken? De notatie int(x) voor floor(x) is helemaal niet vreemd, en de functie integer is simpelweg niet eenduidig gedefinieerd.
DeDooieVent schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:48:
ok het is hier fok

laat maar

sorry dat jullie kostbare tijd in beslag heb durven nemen
Beetje sneue reactie.
Je doet uitspraken die aantoonbaar niet kloppen, en met simpel googlen te werleggen zijn. Als je zelf even had gegoogled was het minder als een verassing gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dido op 20-10-2006 17:51 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De constatering dat Excel een andere implementatie van int(x) heeft dan je zakjap is op zich best interessant; alleen de conclusie dat de implementatie van je casio de enige juiste is heeft wat meer argumenten nodig.

Omerkingen als 'ok het is hier fok' en 'sorry dat [ik] jullie kostbare tijd in beslag heb durven nemen' zijn nergens voor nodig en dragen iha niet bij aan fatsoenlijk verder verloop van een topic. Dus al sje dat achterwege zou willen laten?

offtopic:
niks mis met Fok!, toch?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch even mijn oude excel erbij gepakt (97), welke ook -7 geeft. Lijkt erop dus dat ze deze 'rekenmanier' er met opzet inlaten, zou er toch ergens iets moeten staan wat nu de preciese definitie is van integer. Enige wat ik er van kan vinden dat het een 'heel getal' is, maar vind verder niets over de afronden met min-getallen.

FloorFunction doorgelezen, klink inderdaad logisch :)

edit: wat geeft een rekenmachine eigelijk op gewoon int(-6.25)?

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-10-2006 18:26 ]

Pagina: 1