MiniDV naar PC lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb sinds een tijdje een Samsumg VP-D361 camcorder, leuk speelgoed ;)
Nu vond ik het tijd geworden om het spul op de PC te krijgen en heb dus een FireWire-controller gekocht.

Maar de cam wordt niet herkend!
Ik heb gezocht op de Samsung site en de drivers geïnstalleerd, ik heb de stappen uit de Pinnacle Studio-help opgevolgd ( oa het verplaatsen van je kaartje naar een ander PCI slot ) en gezocht op Google en GoT ( bijv. martin2005 in "DV naar PC - No device detected" ) :P

Op m'n zoektocht kwam ik enkele leuke dingen tegen, maar die gingen er maar vanuit dat je SP1 op je PC had staan, die heb ik dus niet. De MS update KB885222 geeft een error :(
Het schiet dus totaal niet op, is er nog iets dat ik kan doen om dit werkend te krijgen?

Edit:
Nou, die updates van MS zuigen ook, ik vond er 1 in "autopatcher" en die "werkt" wel.
Maar het probleem is er nog steeds :(

[ Voor 12% gewijzigd door SH4D3H op 20-10-2006 17:52 ]

• SH4D3H
M'n FW 'link' komt trouwens ook in mijn netwerkverbindingen te staan.
Maar ookal haal ik de kabel eruit blijft ie op actief, er worden ook nooit pakketjes verzonden.

De FW kaart heb ik ook al gedeïnstalleerd, wordt de volgende start-up gewoon weer gevonden en, volgens windows, probleemloos geinstalleerd.
Maar als ik m'n kabel inplug geeft m'n cam wel geluid, alleen er wordt niets zichtbaar op de PC en kan er niets mee ook :(

• SH4D3H
Ik heb nog maar eens de handleiding erbij gepakt en het nog eens geprobeerd:
1. Zet de [aan/uit] schakelaar op [PLAYER]. Done!
2. Zet de [Mode] schakelaar op [TAPE].
(Alleen VP-D363(i)/D364W(i)/D365W(i)) Zit niet op mijn model, er is alleen een tape mode.
3. Sluit de dv kabel (niet meegeleverd) aan
tussen de dv aansluiting van de
camcorder en de dv aansluiting van het
andere apparaat. Done, alleen het regeltje hieronder niet, er komt nergens DV te staan :(
Kijk of wordt getoond.
4. Druk op de [Start/Stop] opnameknop om
de camcorder op REC PAUSE te zetten. Doet dus niets ...
<PAUSE> (PAUZE) wordt getoond.
5. Start de weergave op het andere dvapparaat
terwijl u oplet of u beeld hebt.
6. Druk op de [Start/Stop] opnameknop om de opname te starten.
Als u de opname tijdelijk wilt onderbreken, drukt u nogmaals op de
[Start/Stop] opnameknop.
7. Om de opname te beëindigen, drukt u op de [ (STOP)] toets. Alles t/m hier dus ook niet.
Mijn probleem staat ook niet in de 'notes' van de handleiding.

Is mijn cam niet goed of is het het kaartje?
De cam een tijd kwijt zijn lijkt me niets, maar kosten betalen voor het onderzoeken van het kaartje dat misschien gewoon werkt is ook niet echt een optie voor zo'n goedkoop prul :+

Verwijderd

Waarom installeer je niet gewoon SP2 ? MS-update is niets mis mee, tenzij je een illegale versie hebt natuurlijk.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
SH4D3H schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:59:
Ik heb gezocht op de Samsung site en de drivers geïnstalleerd, ik heb de stappen uit de Pinnacle Studio-help opgevolgd ( oa het verplaatsen van je kaartje naar een ander PCI slot ) en gezocht op Google en GoT ( bijv. martin2005 in "DV naar PC - No device detected" ) :P
Goed zo! En dank U!
Op m'n zoektocht kwam ik enkele leuke dingen tegen, maar die gingen er maar vanuit dat je SP1 op je PC had staan, die heb ik dus niet. De MS update KB885222 geeft een error :(
Eens met vorige poster... eerst dit probleem oplossen.

Verwijderd

Sowieso updaten naar de laatste paches van Windows, weet niet wat je tegen houdt ? En misschien toch even de laatste drivers en software van de site downloaden, deze installeren en gebruiken. Kijk ook even of je firewire kaart wel word herkend in Windows of probeer een stukje hardwrae er op uit, voor hetzelfde geld is je firewire DOA. Verder zou het gewoon moeten werken, ook zonder Pinaccle moet je de gegevens zo over kunnen zetten, dat ook al geprobeerd ?

http://www.samsung.com/nl...ight/rmenu_camcorders.sec

Edit = toevoeging

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 12:28 ]

• SH4D3H
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:06:
Waarom installeer je niet gewoon SP2 ? MS-update is niets mis mee, tenzij je een illegale versie hebt natuurlijk.
SP2 staat er ook op, daar is die KB885222 een patch voor omdat die de FW drivers verziekte ofzo.
Maar de officiele MS versie gaf errors over dat het er al opstond enzo, terwijl ie nergens terug te vinden was.
Die in autopatcher werkte, volgens dat programma, iig wel :)

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:27:
Sowieso updaten naar de laatste paches van Windows, weet niet wat je tegen houdt ?
Niets dus :)
En misschien toch even de laatste drivers en software van de site downloaden, deze installeren en gebruiken.
SH4D3H schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:59:
Ik heb gezocht op de Samsung site en de drivers geïnstalleerd
Kijk ook even of je firewire kaart wel word herkend in Windows
Hij staat in m'n apparaatbeheer.
of probeer een stukje hardwrae er op uit, voor hetzelfde geld is je firewire DOA.
Ik heb geen andere FW hardware, het kaartje is speciaal voor de cam gekocht.
Verder zou het gewoon moeten werken, ook zonder Pinaccle moet je de gegevens zo over kunnen zetten, dat ook al geprobeerd ?
In Deze Computer ofzo?
Maar daar komt niets te staan, de cam is echt op geen enkele manier zichtbaar.

[ Voor 51% gewijzigd door SH4D3H op 23-10-2006 12:44 . Reden: typo ]

• martin2005
SH4D3H schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:31:
[...]
SP2 staat er ook op, daar is die KB885222 een patch voor omdat die de FW drivers verziekte ofzo.
Maar de officiele MS versie gaf errors over dat het er al opstond enzo, terwijl ie nergens terug te vinden was.
Die in autopatcher werkte, volgens dat programma, iig wel :)
Als SP2 erop staat, heb je SP1... het zijn bij Microsoft cumulatieve service packs. Kom ik bij de problemen met de firewire drivers in SP2....Heb je de suggestie uit dit topic al eens geprobeerd?

• SH4D3H
martin2005 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:45:
[...]

Als SP2 erop staat, heb je SP1... het zijn bij Microsoft cumulatieve service packs.
Maar er is geen apart sp1 driver cabinet ;)
Die moet je juist hebben voor die workaround.
Ik heb drivers van 2k1 of 2k4, niet voor ergens 2k2 oid.
Kom ik bij de problemen met de firewire drivers in SP2....Heb je de suggestie uit dit topic al eens geprobeerd?
Die workaround is door bovengenoemde reden niet mogelijk.
Verder heb ik de MS patch dus geinstalleerd, dat zou het probleem ( iig grotendeels ) moeten oplossen.

Ik heb dus geen idee wat er niet werkt, de DV uitgang op de cam of het kaartje oid :(

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Heb je geprobeerd om het met een ander programma te doen? Dus niet pinnacle-dinges maar Nero of zo?

Mijn ervaring met Pinnacle is dat het ongeloofelijk moeilijk werken is, en Nero Visonexpress (oid) werkt gewoon lekker makkelijk (en bovendien vindt ie m'n camera).

Copy.com

• SH4D3H
Ik download nu even de trial.
Maar ik denk niet dat dat het probleem gaat oplossing, ik geloof dat ik mijn cam gewoon in Windows zou moeten zien en dat gebeurt al niet.

Maarja, nooit geschoten is altijd mis ;)

• martin2005
SH4D3H schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:03:
[...]
Maar er is geen apart sp1 driver cabinet ;)
Die moet je juist hebben voor die workaround.
[...]
Niet een vriendje in de buurt waar je die file-tjes ff kan halen?
Ik heb ze thuis in een apart zip-je staan.... altijd handig, maar heb jij nu ff niks aan, als ik op mijn werk zit.
Ik heb dus geen idee wat er niet werkt, de DV uitgang op de cam of het kaartje oid :(
Al eens met de camera bij een andere PC geweest?
sariel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:12:
Heb je geprobeerd om het met een ander programma te doen? Dus niet pinnacle-dinges maar Nero of zo?
Zoals ik het lees is het probleem de "connectie" in Windows. De PC ziet de hele camera niet. Dus gebruikte software lijkt hier het probleem (nog) niet te zijn.

• SH4D3H
martin2005 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:30:
[...]
Niet een vriendje in de buurt waar je die file-tjes ff kan halen?
Ik heb ze thuis in een apart zip-je staan.... altijd handig, maar heb jij nu ff niks aan, als ik op mijn werk zit.
Ik heb niet zo'n haast ;)
Maar zou de MS patch dat niet moeten oplossen?
Al eens met de camera bij een andere PC geweest?
Ik heb geen andere PC met FW kaartje.
Ik zou het kaartje in een andere PC kunnen gebruiken maar de hw is vrijwel identiek :)
Zoals ik het lees is het probleem de "connectie" in Windows. De PC ziet de hele camera niet. Dus gebruikte software lijkt hier het probleem (nog) niet te zijn.
Idd, dat heb je goed gezien :)

• martin2005
@SH4D3H: You've got mail!

• SH4D3H
Driver geprobeerd, maar helaas, nog steeds geen herkenning in windows :(
Erg vervelend, misschien morgen maar even terug naar de shop met het kaartje, kijken of zei een apparaat hebben om te testen.

Iig hartstikke bedankt martin2005 :)
Iemand anders nog een idee of lijkt het erop dat m'n IEEE1394 kaartje gewoon kapot is :?

• SH4D3H
Vandaag nieuw kaartje gehaald, een merkkaartje van 20 euro meer :P
Maar helaas, nog altijd geen succes.

Vanavond maar even met de camera naar de winkel, kijken of die niet gewoon rot is ofzo :?
Ik zal hier dan even een update neerzetten (als ik het niet vergeet) :)

[ Voor 15% gewijzigd door SH4D3H op 24-10-2006 17:37 ]

Verwijderd

Ik denk dat het Mini-DV poortje op je camera defect is.
Zelf heb ik een Sony D8 camera met ook met een defecte Mini-DV/iLink poortje, deze is defect geraakt door dat ik de camera aan de PC hing terwijl deze aanstond. Ik dacht dat deze poortjes "hotplug and play" waren. (dus niet)
Het is beter om de camera aan te sluiten als de PC en de camera uitstaan.

Ik had de gebruiksaanwijzing NIET gelezen, stom,stom.

• SH4D3H
Volgens de handleiding moet mijne juist aanstaan als ik de kabel erin stop :)
Ben iig naar de winkel geweest, maar die kerel had niet de spullen om hem op locatie te testen.
Hij wordt dus terug gestuurd naar Samsung die er dan naar gaan kijken.

Hoop dat ie dus gefixt wordt, als ie kapot is waar ik min of meer vanuit ga.
( Meerdere FW kaartjes en kabels geprobeerd, in meerdere PC's, dusja. )
Pagina: 1