Temp te hoog??

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Is het normaal dat een Duron 600@600 met een Alpha6035 koeler een temp van 40C heeft?? Heeft trouwens nog geen ArticSilver op de core. Graag een verklaring?

Verwijderd

idle of stressed?

• Convoy
idle

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Beetje aan de hoge kant voor idle
Heeft trouwens nog geen ArticSilver op de core. Graag een verklaring?
Dat is je verklaring.

Verwijderd

Mja, hoe hoog is de temp. dan stressed ??
Ik bedoel, het hangt ook nog van de mobo af, de een geeft net andere temps aan dan de ander.. loopt hij verder wel stabiel?

Mr.FlitzZ

• Convoy
heb articsilver besteld, komt als het goed is vandaag binnen, hoeveel gaat dat ongeveer schelen denken jullie???

• Convoy
moet koeler trouwens op de proc blazen of moet ie de proc juist zuigen???

Verwijderd

tja mijn athlon 650@750 loopt op 26 C stressed
golden orb rulez

• Convoy
lekkerrrr, ArticSilver net binnen, eindelijk vlammen.

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 12:11 schreef freekweb het volgende:
moet koeler trouwens op de proc blazen of moet ie de proc juist zuigen???
Die fan op je koeler moet blazen. Blazen als een gek! Hoe harder hoe beter. :)

Wil je vet gaan klokken en het bij lucht koeling houden dan raad ik je aan om verse koelen lucht van buiten je kast doormiddel avn een luchttunnel met fan over je koeler te balzen. Leverde mij 8 graden op!

Verwijderd

Hee ehh, even niet die jongen verwarren. Alpha heeft dat ding zo ontworpen dat de fan moet zuigen. Koele lucht de heatsink in en warm de fan weer uit. Tests geven in het algemeen een 1 tot 4 graden lager aan bij zuigen.

Die temperatuur is wel erg fout ja. Als ik de boel op 600 laat staan zit ik op 28 Idle en 34 stressed (lage luchttemp, is hoger s'avonds).

D'r mot echt pasta tussen hoor :)

Verwijderd

ik heb een coolermaster en mijne is stressed 42gr....700@700, verder standaard bigtower kast zonder frontfan

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 12:10 schreef freekweb het volgende:
heb articsilver besteld, komt als het goed is vandaag binnen, hoeveel gaat dat ongeveer schelen denken jullie???
1 tot 7 graden, gemiddeld iets van 4 a 5

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 18:38 schreef SuKiR het volgende:

[..]

1 tot 7 graden, gemiddeld iets van 4 a 5
Zet er maar een één voor, hij heeft er geen koelpasta tussen zitten :P

Verwijderd

bij mij zit er nou zon geelachtig iets tussen. ik weet niet wat het is, maar het is zegmaar de milieuvriendelijke variant van die witte coolpasta. DUS zal het wel slechter zijn. Of niet? Ik heb nog wel echte coolpasta. IS het zinvol om dat er tussen te pleuren?

Verwijderd

Ik heb eens gelezen wat er hier in dit topic staat en ik heb het vermoeden dat sommige mensen een en ander verkeerd begrijpen.

Als je heatsink zelf 40 graden is is dat juist goed, heel goed zelfs als je meerekent dat er geen koelpasta op zit! Het betekent dat de sink de warmte goed absorbeert van de processor.

Het probleem zit hem er dan in dat de heatsink zelf zijn warmte niet goed kwijt kan aan de lucht. Dat ligt dan aan de kwaliteit van de koeler/ventilator of de airflow in je kast. Mensen zouden zich juist zorgen moeten maken als hun koeler nauwelijks warm wordt. Dit betekent namelijk gewoon dat de proc zijn warmte niet goed kwijt kan aan de sink (scheefgeplaatste heatsinks ofzo). Vaak overlijdt de processor dan ook binnen een korte tijd.

Mensen die een moederbord met Hardwaremonitor hebben en een P3 kunnen dit goed zien. Er zitten bij mij 2 tempsensors, 1 'on die-diode' in de processor zelf die de temperatuur van de core meet en 1 op de heatsink. op 100% stress is bij mij de core 55-65 graden en de heatsink 30-35 graden. en dit is volkomen normaal voor een P3-800 met een normale koeler.
Pagina: 1