Toon posts:

[SBS 2003] Limiteren van attachments per sender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik de laatste tijd veel zie, is dat gebruikers aan het einde van de dag een hoop grote e-mails ontvangen, afkomstig van een specifiek e-mail adres.

Wat ik dus graag zou willen is een limiet stellen op de grootte van de attachments die ik wens te ontvangen van die specifieke gebruiker.

Voorbeeld:

jan@email.com stuurt een berichtje met een attachment van 3.5 MB naar mijn collega piet@mijnbedrijf.com. Exchange moet vervolgens zien dat jan@email.com een limiet heeft van 500Kb en dus de connectie moet verbreken OF een NDR versturen met het bericht dat de limiet 500Kb is wat we van hem per bericht wensen te ontvangen.

Is dit mogelijk?

Verwijderd

kijk eens in de exchange snapin zou ik zeggen. nu is 500kb zeer klein. sommige nubs hebben al een signature die zo groot is.
Tegenwoordig is een limiet van 10 of 15 mb vrij normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:51:
kijk eens in de exchange snapin zou ik zeggen. nu is 500kb zeer klein. sommige nubs hebben al een signature die zo groot is.
Tegenwoordig is een limiet van 10 of 15 mb vrij normaal.
Dat weet ik wel, alleen deze knakker blijft maar filmpjes sturen. Ik wil gewoon dat die verbinding afkapt of een NDR genereert.

Verwijderd

je kan geen limiet zetten op afzender. wel op de ontvangende mailbox.

Je kan beter middels een antispam tool de afzender in een blocklist zetten imho

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat iis5_rulez zegt, er zijn zat antispamtools die je ook toelaten om groepen samen te stellen met aparte policies/content types etc etc :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mailmarshal kan dat :) (www.marshal.com)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1