HDD wordt niet herkend bij XP Setup

Pagina: 1
Acties:

• KreaTiV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Vorige week heb ik van mn vader een HD dr bij gekregen. Een Maxtor Y160m0 (160)gb Sata drive.
Wanneer ik deze aansluit werkt ie gewoon naar behoren. Nu wil ik XP installeren op die Sata drive omdat deze schijf vele malen sneller is dan mijn huidige (kleinere) IDE drive.
Het probleem is dat ik bij de installatie steeds de melding krijg dat er geen vaste schijf is gevonden.
Ik heb al geprobeerd om in de installatie met F6 de drivers te installeren. Dan wordt de schijf wel herkend maar kunnen de bestanden (viamraid.sys etc) niet worden gekopieerd.
iemand misschien een idee waar het probleem ligt?? ALs er vraag is naar meer specificaties zoek ik het gelijk even op. Alvast bedankt!
MS6702 Moederboard, AVI VT8237

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• KreaTiV
Thanks, ben hier net pas actief!
Zal het even doornemen om te kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als je bepaalde bestanden niet kunt kopieren (en het zijn altijd dezelfde) kan het ook nog aan je installatie CD tje liggen.

Probeer eens een ander CD tje (omdat het lijkt of je alles verder wel goed doet, zoals via F6 drivers installen!)

Powered By C8H10N4O2

• KreaTiV
Kluk-Kluk schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:37:
Als je bepaalde bestanden niet kunt kopieren (en het zijn altijd dezelfde) kan het ook nog aan je installatie CD tje liggen.

Probeer eens een ander CD tje (omdat het lijkt of je alles verder wel goed doet, zoals via F6 drivers installen!)
ja ik heb ook alles geprobeerd. Net de laatste drivers op floppy gezet. Windows ziet de schijf. Ik selecteer m, en zo gauw de bestanden viamraid.sys etc moeten worden gekopieerd doet hij het niet meer... Dat vind ik t vage ervan! Want het floppy is gewoon goed.
Zal even een andere XP installatie gaan proberen!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Leg maar vast een stapeltje FD's neer om de drivers te laden. Het is een bekend probleem waarbij het niet vreemd is als het bij FD nummer 14 pas lukt.

Daarnaast, heb je wel een RAID-ARRAY aangemaakt? Bij sommige moederborden moet dit ook al gebruik je maar één schijf.

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 20-10-2006 22:10 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik geloof dat ik ook een keer zoiets had...
En toen heb ik de schijf geformatteerd :)

• KreaTiV
Guardian Angel schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:09:
Leg maar vast een stapeltje FD's neer om de drivers te laden. Het is een bekend probleem waarbij het niet vreemd is als het bij FD nummer 14 pas lukt.

Daarnaast, heb je wel een RAID-ARRAY aangemaakt? Bij sommige moederborden moet dit ook al gebruik je maar één schijf.
Daar was ik al bang voor ja...maar even wat floppys aanschaffen en verschillende drivers proberen.
Hoe kan ik precies een RAID-ARRAY aanmaken?
Pagina: 1