[wireless] acer wlan driver

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
Hoi,

ik heb vandaag een acer laptop type 5102 gekocht. Alleen werkt het wireless internet kaartje niet goed. Ik heb al gezocht in dit forum en heb ik gelezen dat ik ff een nieuwe driver moet downloaden.
Het is vermoedelijk een intel kaart, als ik kijk bij systeem eigenschappen dan staat daar alleen Broadcom en verder niks.

Kan iemand me zeggen waar ik de nieuwste driver kan downloaden ik heb geen link kunnen vinden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

lier

MikroTik nerd

Heb je al op de Acer website gekeken onder support, drivers ?
Deze link dus...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://support.acer-euro....otebook/tm_5100_5600.html >> en dan waarschijnlijk 1 van deze 3:
Intel Wireless 802.11bg 10.1.0.13
Broadcom Wireless 802.11bg 3.100.46.0
Foxconn Wireless 802.11bg Atheros 4.0.0.14001

Kijk wel even voor de zekerheid met SisoftSandra.

[ Voor 40% gewijzigd door Outerspace op 20-10-2006 15:11 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Aangezien het een (neem ik aan?) fabrieks Windowsinstallatie is, zouden de drivers gewoon moeten zijn geïnstalleerd. Vaak zit er aan de voor/zij/bovenkant een knopje om wlan aan/uit te zetten. Dit om wanneer je er geen gebruik van maakt batterij te kunnen besparen. Heb je daar al iets mee geprobeerd?

• etienne001
lier schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:09:
Heb je al op de Acer website gekeken onder support, drivers ?
Deze link dus...
Sorry beetje blonde vraag me dus hierzo mijn excuses.
Ik zal er wel niet helemaal bij geweest zijn.

edit:
Jammer het is dezelfde versie van de driver.
Mijn probleem is nl dat de sterkte van het netwerk steeds schommelt of weg is. Ik heb een linksys WAP54G accespoint.
Met mijn vorige laptop had ik nooit problemen qua ontvangst daar zat een simpel sweex usb ding in.

[ Voor 27% gewijzigd door etienne001 op 20-10-2006 15:13 ]

• etienne001
Ik heb de bovenstaande drivers geprobeerd (die van Broadcom) ik heb het ff met sandra gecontroleerd en et is geen intel.

Helaas blijft het signaal errug schommelen en valt soms gewoon weg. Ik zit er dan toch maar aan te denken om alternatieve firmware in mijn router te zetten, misschien dat ik dan toch het signaal omhoog kan krikken wellicht help dat.
Pagina: 1