verbinding met as400 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een as400 waar ik verbinding mee probeer te krijgen. Echter kan ik nergens een instructie vinden hoe ik een ip nummer instel op een as400. Of mischien is deze al aanwezig. (Krijgt een as400 ook een ip nummer van een windows dhcp server?) Als ik ga zoeken wordt er vaak al vanuit gegaan dat er al een verbinding is met de as400. Dus wie weet een duidelijke instructie hoe ik een as400 kan gebruiken op een nt netwerk?

Hoop dat iemand goede tips heeft.

Mvg,

Johan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens naar cfgtcp. Via dit commando kun je alles mbt tcp/ip instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:59:
Hallo,

Ik heb een as400 waar ik verbinding mee probeer te krijgen. Echter kan ik nergens een instructie vinden hoe ik een ip nummer instel op een as400. Of mischien is deze al aanwezig. (Krijgt een as400 ook een ip nummer van een windows dhcp server?) Als ik ga zoeken wordt er vaak al vanuit gegaan dat er al een verbinding is met de as400. Dus wie weet een duidelijke instructie hoe ik een as400 kan gebruiken op een nt netwerk?

Hoop dat iemand goede tips heeft.

Mvg,

Johan 8)7
inloggen als qsecofr
go tcpcfg

Volg de schermen...

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info over OS/400 (besturingssysteem) kun je vinden in het infocenter. http://publib.boulder.ibm...er/iseries/v5r3/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik wil niet helemaal vervelend zijn, maar als je in een bedrijfsomgeving een AS/400 moet gaan beheren en je komt met een dergelijke vraag hier, dan betwijfel ik of je de juiste persoon bent die het beheer moet uitvoeren.

Als het is om er mee te hobby'en, dan wens ik je veel plezier en succes :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je kunt IP instellingen inderdaad aanpassen met CFGTCP

Ik mag toch hopen dat het hier om een hobby netwerkje gaat.....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 15:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Johan_1974,
Welkom op GoT.

Helaas is dit topic aan de magere danwel simpele kant. Iets basaals als jet instellen van een IP configuratie op besturingssysteem X is vrijwel altijd gewoon te vinden op het internet.

Lees de Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door om te zien wat we verwachten in een topic. Een beetje eigen inzet is altijd wel gewenst :)

Gebruik iig de tips die al gegeven zijn. Je al iig als qsecofr in moeten kunnen loggen anders gaat het lastig worden.

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.