Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb recent voor mijn oude (maar na 3 jaar nog steeds prima functionerende) Siemens S55 een kpn-sim-only abbo afgesloten.

Volgens kpn moet deze oude telefoon werken met hun nieuwe usim kaartje, maar ik kan hier op internet niks over vinden. De handleiding heeft het over sim, niet usim, en umts komt er niet in voor.

Is er iemand die kan bevestigen of het wel (of niet) werkt?

Ik krijg een "card rejected" melding van de telefoon als ik hem erin stop, maar ik weet niet of dat is doordat de kaart nog niet actief is (abbo nog niet over gezet), of omdat de telefoon hem niet ondersteund.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 10:39
Ik zie niet in wat UMTS met het hele verhaal te maken heeft. UMTS toegang is gewoon iets wat je telefoon ondersteund of niet. Dat heeft verder geen invloed op het GSM netwerk afaik.

Card rejected zou impliceren dat je telefoon de kaart gewoon niet slikt. Pas als je telefoon de kaart goed oppakt gaat hij zich aanmelden op het netwerk. Deze melding zou je dan ook moeten krijgen voor je bijvoorbeeld je pincode moet intoetsen. Kan je die wel intoetsen, werkt je toestel wel met die kaart.

Je kan imho 2 dingen doen :
1 - probeer hem in een ander toestel (familie/vriend/kennis)
2 - wacht tot je kaart zeker weten geactiveerd is

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Om gebruik te kunnen maken van UMTS functionaliteit heb je een zogenaamde USIM nodig. In principe moeten alle USIM kaarten ook werken in niet-UMTS toestellen. In de praktijk ben ik nog geen toestellen tegengekomen die geen USIM-kaarten slikken (in de primafoon kan je tegenwoordig nog zo'n beetje alleen USIM-kaarten krijgen, gewone SIM-kaarten worden langzaam uitgefaseerd bij KPN), maar misschien heb je pech...? Even testen in ander toestel en ook wachten totdat je UMTS sowieso geactiveerd is.

(Bij KPN is zou met een nieuw SIM-only abonnement niet langer dan 24uur mogen duren, meestal doen ze het meteen en zo niet in de praktijk na een uur of 2).

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Goed, dan ben ik gerust gesteld en wacht ik af tot het abbo overgezet is.