[IIS6] Migratie van IIS5 naar IIS6

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hoi allemaal,

We zijn bezig om onze websites te verhuizen van w2k naar w2k+3. Nu is dit allemaal ietsje anders bij IIS 6, geen probleem natuurlijk, heb me inmiddels al behoorlijk ingelezen en heb de boel al aan de praat.

Mijn vraag gaat over het indelen van de sites bij de application pools.

Ik las dat het voor .net niet verstandig is om die onder te verdelen in verschillende pools maar voor classic asp zou dit wel goed zijn. Nu hebben we een 6 tal sites waarbij alle functies (en meer) via includes worden toegevoegd. (alle 6 sites dezelfde includes dus he ;-) Is het nu verstandig om die 6 sites binnen dezelfde pool te houden of is het beter om er verschillende voor aan te maken?

Verder zijn er nog een aantal sites die volledig los draaien... deze wel een eigen pool toekennen?
- of beter gewoon alles (echt alles) in 1 pool onder te brengen?

Ik ben al uren aan het zoeken en lezen maar deze vraag krijg ik toch niet goed beantwoord. Iemand een idee? Bedank alvast voor de genomen moeite!

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
Heel simpel: Draai iedere site bij voorkeur in een eigen application pool. Als er dan 1 site crashed heeft dat geen invloed op de andere sites. De enige reden om dit niet te doen is vanwege de extra hoeveelheid geheugen die dit kost.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Soms denken we veel te moeilijk ;-)

Ja, denk ook dat we dat gaan doen, als er te veel ovehead komt merken we het snel genoeg.

Ik zat daar aan te denken omdat er nogal wat ge-include word (x aantal keer voor iedere pool lijkt me dan)

Dank iig ;-)

Verwijderd

waar las je dat voor asp.net niet verstandig is om verschillende pools aan te maken? ben ik wel benieuwd naar :P

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Damn, ik kan het echt niet meer terug vinden, krijg je na een hele dag research ;)

Het idee achter het niet opdelen van de .net sites in pools was dat voor iedere pool het complete .net framewerk geladen word a 20 MB per pool. En d'r was nog een nadeel maar die ben ik ff kwijt.

laters!

//edit

Haahaha, echt ongeloofelijk he, post ik en echt 10 sec later vind ik'em toch nog ;)

klik

[ Voor 28% gewijzigd door ocdaan op 20-10-2006 16:48 ]