Toon posts:

TS bestand aan programma koppelen in registry ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enkele users hebben een mandatory profile.
Er moet echter wel een bepaald programma (windows picture and faxviewer) aan hun jpeg's gekoppeld worden. Die koppeling moet blijven bestaan en niet zoals nu, na afloggen, weer aan een ander programma gekoppeld worden.
Ik vroeg me af of er een mogelijkheid bestaat om dit in de policies of door register aanpassing te regelen.
Als dit zo is, hoe regel ik dat ?

Met vr gr Mesjogguh

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 09:12
Register iig niet, want zoals je zelf al zegt is het een Mandatory profile en dus is je register (van die gebruiker(s)) in feite read-only.

Wat je wel zou kunnen doen is de profile(s) weer renamen naar .dat, vervolgens inloggen als admin, de default opening programma's koppelen aan de bestands-types en dan de admin profile naar de default profile kopieeren.

Of het te deployen is met policies weet ik niet 1-2-3... Zou vast wel mogelijk moeten kunnen zijn?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Aan die oplossing hebben we al wel gedacht, maar omdat het om stuk of 30 users gaat leek het me handiger dit centraal te regelen...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 09:12
Oke,

In het register is het te vinden onder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes

Je kunt dus register keys aanmaken of beter gezegd laten deployen elke keer dat een user aanlogt, via Group Policy. In je Group Policy Management moet je dan de Default Domain Policy of whatever Policy jij gebruikt pakken, daar rechtermuis en dan edit, vervolgens start de Group Policy Object Editor. Hierin kan je gaan naar Computer Configuration > Windows Settigns > Registery. Hier kun je de desbetreffende keys toevoegen door weer rechtermuis > add key te doen :)

57696520646974206c65657374206973206e657264