[Vista RC2] Harddisk erg traag onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Aangezien je op de grote Visa topic geen vragen mag stellen ivm een probleem open ik maar zelf eentje.

Gister heb ik Vista RC2 geinstalleerd op een 10gb partitie (verder geen ander OS geinstalleerd.)

Verbazing 1 was al tijdens deze installatie.Deze nam namelijk ruim 2 uur in beslag 8)7
Ook heel vaak leek er of er niets gebeurde, geen HD lampje die knipperde enz.
Nadat eindelijk alles klaar was, liep Vista op zich goed. Internette ging zoals normaal.

Toen ik daarna ATI drivers gedownload had , kwam verbazing nr 2. Het wachten totdat het bestand gereed was om te installeren nam zeker 5 minuten (dus niet het downloaden zelf, dat was al gebeurd)
Driver installeren nam weer erg veel tijd in beslag. :/

Nu vraag ik me het volgende af. Zou dit te maken hebben met het feit dat ik maar 10gb ruimte heb of toch niet?

Specs van mijn systeem zijn:

AMD Athlon 64-bit +3200 (socket 754, oudje dus)
1024mb DDR 400
Radeon X800XT Platinum Edition AGP
WD 120gb S-ATA HD (hier is VISTA op geinstalleerd)
60 gb ATA HD via S-ATA aan mn mobo aangesloten

Via Device manager heb ik trouwens gezien dat bij beide schijfen achter PARTITION STYLE: MASTER BOOT RECORD (MBR) staat Dit terwijl dus Vista op de 120 schijf geinstalleerd is.

Tevens is mijn Disk data transfer rating 2,5 , en dit met een S-ATA schijf 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door seninha op 20-10-2006 14:29 ]

iRacing Profile Flickr

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Sata is niet per definitie snel. Mijn sata disk is 5,3 en dat is een oude raptor

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, dat zal wel. Maar als ik een rating krij van 2.0 is dat toch echt TE laag.

Maar volgens mij ben ik er achter wat het zou kunnen zijn. Namelijk de Promise SATA controller.
Ik heb namelijk gezien dat ik steeds errors heb staan die te maken hebben met het aanspreken van de schijf.

Aangezien in XP de schijf wel goed en snel werkt moet het dus daar aan liggen.

Zal vanvond ff een clean install doen , eerst door de schijf aan PCI SATA controller, en dan aan de ATA aansluiting. Kijken welke beter en sneller wordt.

iRacing Profile Flickr