[Acer 1353LC]

Pagina: 1
Acties:

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik heb een laptop [Acer 1353LC] en die doet niks meer. Bij het aanzetten gaan er 2 ledjes branden. nl: accu en power. Heel even knipperen de ledjes van de hd en de cd-rom speler. Voor de rest doet ie niks. Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorlopen maar ik kan niks vinden. Garantie is ook al verlopen.

1e vraag is: wat zou ik nog meer kunnen doen?
2e vraag is: Hoe maak ik een backup van de data?
De schijf ( Hitachi travelstar model: ic25n030atmr04-0 ) heb ik er al uitgehaald, maar die past niet op mn ide kabel. Heeft iemand een link waar ik een ide adapter kan kopen?

[ Voor 0% gewijzigd door Jogai op 20-10-2006 14:08 . Reden: vergeten goede titel te maken, maar kan dus niet geedit worden. ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jogai schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:07:
2e vraag is: Hoe maak ik een backup van de data?
De schijf ( Hitachi travelstar model: ic25n030atmr04-0 ) heb ik er al uitgehaald, maar die past niet op mn ide kabel. Heeft iemand een link waar ik een ide adapter kan kopen?
pricewatch: Bracket converter 2.5 in 3.5 inch

en zo staan er vast nog wel meer in de PW :) op die manier kun je je hdd prima backuppen. Andere mogelijkheid is een USB2.0 behuizing kopen en die aan je pc hangen :)

Verwijderd

Ik zou zo'n behuizing kopen..

Kosten maar 2 tientjes ofzo.. (bij ons)

wat betreft het niet meer opstarten...

Tja... Acer hè.... vlgd keer Toshiba kopen :P

Ik denk nl. dat dit een defect moederbord is...

* Al een keer geprobeerd met de adapter eraan
* Al een keer geprobeerd met andere accu
* Heb je xtra geheugen er in zitten? deze er een keer uithalen

Als dit allemaal niet helpt zou ik deze ter reparatie aanbieden bij een erkend bedrijf (Bij ons :p)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58
Bedankt voor de snelle reactie. Heb alles al geprobeerd, maar hij blijft weigeren.

Heb al gebeld voor een reparatie, maar dat kost 80 euro per uur dus heb ik besloten een nieuwe te kopen. Nu moet ik dus nog alleen een backup maken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:34:
Tja... Acer hè.... vlgd keer Toshiba kopen :P
[Draak-modus]Wat maakt Toshiba zoveel beter? Geloof niet zo in 'betere' merken als je over dit soort grote bedrijven praat.[/draak-modus]
Als dit allemaal niet helpt zou ik deze ter reparatie aanbieden bij een erkend bedrijf (Bij ons :p)
En nog effe reclame maken ook!

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jogai schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:52:
Bedankt voor de snelle reactie. Heb alles al geprobeerd, maar hij blijft weigeren.

Heb al gebeld voor een reparatie, maar dat kost 80 euro per uur dus heb ik besloten een nieuwe te kopen. Nu moet ik dus nog alleen een backup maken.
Is het niet beter gewoon het probleem te achterhalen en desnoods een nieuw mobootje ervoor te kopen (via ebay zijn die vaak wel cheap te vinden).

Verwijderd

magic_nl schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

[Draak-modus]Wat maakt Toshiba zoveel beter? Geloof niet zo in 'betere' merken als je over dit soort grote bedrijven praat.[/draak-modus]
* Kwalitatief betere materialen. Zowel intern als extern (pak maar eens een Acer op de hoek vast en een Toshiba.. De Acer zie je gewoon doorzakken...
* Acer heeft zeer slecht support. Bij garantie lang wachten of je product. Toshiba binnen week.

Miischien is het een beetje persoonlijke voorkeur, maar Acers zijn goedkoper dan andere merken en dat MOET toch ergens in zitten.
btw krijgen we hier regelmatig Acer noetbooks ter reparatie. Toshiba's beduidend minder..
Pagina: 1