[vmplayer] Windows XP installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Ik heb vmplayer geinstalleerd op mijn pc, en probeer daarop Windows XP te installeren, alles gaat goed totdat er "geformatteerd" moet worden, hij blijft hier telkens hangen en na paar minuten sluit vmplayer zichzelf af, heb al gezocht op google maar heb niks bruiksbaars kunnen vinden!

Ik gebruik Ubuntu 6.06 en heb genoeg schijfruimte..

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
beetje flauwe reactie misschien, maar waarom gebruik je niet vmware server?

HowTo: Windows (XP) on Ubuntu with VMWare Server - Ubuntu Forums

• Joshua
litemotiv schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:08:
beetje flauwe reactie misschien, maar waarom gebruik je niet vmware server?

HowTo: Windows (XP) on Ubuntu with VMWare Server - Ubuntu Forums
Hmm, goede vraag! Ik ga die meteen proberen :)

• Joshua
Ok, ik heb nu vmware-server geinstalleerd, hierbij hetzelfde probleem, als hij moet formatteren crasht hij.. en heb het geheugen dat vmware-server gebruikt al verhoogd naar 512MB ...

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Van de site van vmware:

Run, share and evaluate pre-built applications and beta software in virtual machines with VMware Player.

Kan dus niet. Zoals litemotiv al zegt, daar heb je server of workstation voor nodig (het heet tensloten niet voor niks *player*)

• Joshua
Straphka schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:48:
Van de site van vmware:

Run, share and evaluate pre-built applications and beta software in virtual machines with VMware Player.

Kan dus niet. Zoals litemotiv al zegt, daar heb je server of workstation voor nodig (het heet tensloten niet voor niks *player*)
Ik heb de server versie nu, en nog gebeurt het..

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 19:52

ReLight

echo("What Now ? !")

Straphka schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:48:
Van de site van vmware:

Dit is onzin, je kan prima OSén installeren mbv de VM-player shell. VM-Player is enkel qua beheer en configuratie functionaliteit uitgekleed, een beetje performance ook)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• litemotiv
Spike1506 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:48:
Ok, ik heb nu vmware-server geinstalleerd, hierbij hetzelfde probleem, als hij moet formatteren crasht hij.. en heb het geheugen dat vmware-server gebruikt al verhoogd naar 512MB ...
bedoel je het 'partitioneren' van vmware zelf of het formatteren in de xp setup? ik neem aan het laatste. ik weet niet precies hoe de hardware-communicatie tussen vmware en xp gaat maar heb je de juiste drivers bij de hand (misschien dat je een sata-/raid controller in je pc hebt zitten waar xp aparte drivers voor nodig heeft)?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

litemotiv schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:05:
[...]

bedoel je het 'partitioneren' van vmware zelf of het formatteren in de xp setup? ik neem aan het laatste. ik weet niet precies hoe de hardware-communicatie tussen vmware en xp gaat maar heb je de juiste drivers bij de hand (misschien dat je een sata-/raid controller in je pc hebt zitten waar xp aparte drivers voor nodig heeft)?
Windows XP heeft geen drivers nodig voor je s-ata/raid controller aangezien hij deze helemaal niet detecteerd/direct aanspreekt als je VMWare gebruikt.

0.0

• litemotiv
Jungian schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:42:
[...]

Windows XP heeft geen drivers nodig voor je s-ata/raid controller aangezien hij deze helemaal niet detecteerd/direct aanspreekt als je VMWare gebruikt.
ok duidelijk, daar zat ik over te twijfelen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even een noot over VMWare Server. Deze is qua beeldopbouw aanzienlijk trager dan Player. Ik zou dus wel bij voorkeur Player gebruiken.

Ik hebr trouwens mbv. deze tutorial: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=84275 Windows 2000 gewoon aan de praat gekregen. XP moet dan neem ik aan ook geen probleem zijn. Misschien dat je die eens stap voor stap kunt volgen.

• Joshua
Ok het is me gelukt, denk dat ik het probleem heb gevonden, ik deed telkens snel formatteren ipv gewoon formatteren, nu ik gewoon formatteren heb gedaan doet hij het eindelijk!

Bedankt voor al jullie reacties :)

• Straphka
  • Niet online
ReLight schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:00:
[...]

Dit is onzin, je kan prima OSén installeren mbv de VM-player shell. VM-Player is enkel qua beheer en configuratie functionaliteit uitgekleed, een beetje performance ook)
Ok, in dat geval neem ik het terug. Ik was toch echt onder de indruk dat je met vmware alleen images kon "afspelen", vandaar de naam player.

Excuus

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Straphka schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:20:
[...]

Ok, in dat geval neem ik het terug. Ik was toch echt onder de indruk dat je met vmware alleen images kon "afspelen", vandaar de naam player.
Dat sluit elkaar dan ook geenszins uit :)
Als je een image hebt met een lege harde schijf en een ubuntu-iso, en je installeert het, hoe kan die "player" dan zien dat dat wat anders is dan een draaiend operating system?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg wel dat je VMWare-tools nog even installeert onder die virtuele XP installatie, want daar wordt de performance een stuk beter van. Omdat je Player gebruikt en het eigenlijk niet de bedoeling is om daar zelf OS' en mee te installeren hebben ze die vmwaretools heel moeilijk verkrijgbaar gemaakt. Maar in dit bestandje zijn ze wel ergens terug te vinden ;)

• Straphka
  • Niet online
blaataaps schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:23:
[...]
Dat sluit elkaar dan ook geenszins uit :)
Als je een image hebt met een lege harde schijf en een ubuntu-iso, en je installeert het, hoe kan die "player" dan zien dat dat wat anders is dan een draaiend operating system?
Daar heb je idd wel een punt ;)

Ik had me niet bedacht dat je ook zelf images van lege schijven kan maken (ik weet het, er is ook niks dat je tegenhoud bestaande images leeg te kiepen).

Gewoon eerst blaten en dan denken dus :)
Pagina: 1