Toon posts:

[PHP] IDE voor "hobbyisten"

Pagina: 1
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat een grote groep mensen die zich in zijn/haar vrije tijd bezig houdt met het schrijven van PHP code. Zelf vind ik het ook leuk om af en toe in mijn vrije tijd wat te programmeren in PHP. Tot dusver heb ik dat gedaan m.b.v. een editor zoals Notepad++ (op dit moment).

Hoewel er veel mogelijkheden zijn met een editor begin ik me echter steeds meer te irriteren aan het feit dat ik niet op een fatsoenlijke manier kan debuggen. Steeds vaker zou ik graag gebruik willen maken van een IDE die wat meer te bieden heeft, hierbij valt te denken aan:
  • debugger (must!);
  • code completion;
  • project managment;
  • source code control;
  • etc... kan een erg lange lijst worden.
Vooral het debuggen zie ik als een welkome aanvulling wat me enorm veel tijd kan besparen. Er zijn IDE's die debugging ondersteunen maar veelal zijn deze ontwikkelomgevingen enorm duur.

Voor een hobbyist is het echter geen optie om een IDE van enkele honderden euros aan te schaffen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een gratis / goedkope IDE. Tot dusver heb ik de volgende IDE's gevonden:Nu vroeg ik me echter af of er mensen zijn die één van beide producten gebruiken en wat de ervaring is. Zijn er mensen die een ander alternatief gebruiken (welke en waarom)? Hierbij doel ik dus niet op een "standaard" editor, de IDE moet minimaal debugging faciliteiten aanbieden en graag meer. Daarnaast mag de prijs niet te hoog zijn (max. 50 euro).

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Exterazzo

Qeasy

PHP Designer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exterazzo op 20-10-2006 13:55 ]

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Stom, stom :*) Deze wil ik graag aan het lijstje toevoegen.

Heb je enige ervaring in het gebruik van PHP Designer en zo ja, wat vind je ervan (voor- en nadelen).

Heb zojuist even gekeken naar PHP Designer. Wat ik mis is een debugger waar ik breakpoints kan plaatsen :)... het voegt wat mij betreft dus te weinig toe.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 16:06 . Reden: PHP Designer - quick review ]

Verwijderd

Hier heb je inderdaad gelijk in. Ik gebruik nu ook al 2 jaar NotePad++, en het kent te weinig PHP functies.
Op me stage gebruik ik MacroMedia's DreamWeaver 8 om PHP te coden. Ik moet echter zeggen dat dit me zeer tegen valt. Function libary is huge, maar overzichtelijkheid is zeer beperkt.
Als je naar een goede editor wil zoeken moet je er (in my opinion) een hebben die:

Niet de code doorlaat gaan op de volgende regel als je de zijkant van je editor raakt. (Dreamweaver)
Wanneer je een { of ( selecteerd, de ) of } die daarbij hoort highlighten. (Notepad++)
Een redelijk uitgebreide functie libary. (Dreamweaver)

Ik neem aan dat dreamweaver wel een optie hebt om veel dingen aan te passen. Maar als ik op mijn stage bijvoorbeeld ergens druk mee bezig ben, dan heb ik gewoon simpelweg geen tijd om dat uit te zoeken.
En natuurlijk als je als hobby PHP schrijft, heb je verreweg het geld niet om Dreamweaver "effe" aan te schaffen.

Ik heb een tijdje onder Linux gewerkt, en daar hadden ze een editor die opzich wel lekker werkte. Ik weet echter totaal niet meer hoe die heette :?

Ik hou dit topic maar even in de gaten, mischien dat ik nog een leuk geprijsde / goede editor langs zie gaan :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:22

MBV

waar ken ik die vraag toch van?
beste all in one editor (html/css2/php/..) :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien toch handiger om eens de diverse topics, die hier al vele malen voorbij zijn gekomen, eens op te zoeken ;)

MBV is weer wijs :*

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2006 21:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.