Opstartprobleem.

Pagina: 1
Acties:

• vossejongk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 00:32
Goedemiddag mede tweakers,

Sinds vanmiddag heb ik een nogal serieus probleem. Het begon allemaal zo:

2 dagen geleden liet ik (per ongeluk |:( |:( |:( ) mijn harde schijf vallen, hij zat nog wel in een bracket, maar ik dacht, die is kapot...

maar eens even testen dus. wonder boven wonder startte hij normaal op, en waren er geen verdere problemen, tot vandaag.

De stroom viel even uit, dus de computer ook.
ik de computer dus maar weer opnieuw opstarten, knopje indrukken, en wachten maar.
(nu weet ik niet zeker of dat te maken heeft met dat ik 'm liet vallen -.-')

nu het probleem: Na het windows logo met dat balkje dat van links naar rechts gaat, stopt alles, en begint het opstarten weer opnieuw. geen inlogscherm, helemaal niks. Het beeld wordt eerst zwart, en daarna hoor je de bekende procedure als wanneer je de computer gewoon weer opstart. Dat blijft gewoon doorgaan totdat ik de computer maar gewoon uitzet.

nu hebben mijn mede-leerlingen hier gezegd dat waarschijnlijk de bootsector het probleem is... zelf denk ik dat dat ook wel logisch is, aangezien het een opstartprobleem was.

Nu, wat moet ik doen om de bootsector weer werkend te krijgen ????
via de standaart harde schijf in de computer kan ik gewoon opstarten, maar al mijn eigen bestanden staan dus op mijn eigen harde schijf.

we kunnen ook (half, leg ik zo uit) in de harde schijf komen, maar nietwaar we moeten zijn.
na documents&settings kunnen we verder nergens in, terwijl we juist daar moeten zijn.

dus het is erg belangrijk dat ik weer via mijn eigen harde schijf op kan starten... en dat wil dus niet.

alvast bedankt voor alle hulp.

PS. sinds vandaag vakantie, dus kan ik een week niet aan de schijf werken, maar ik zal de reacties die een misschien een oplossing geven bewaren :)

Verwijderd

Vaag verhaal, kant wat duidelijker?

bv :

hdd a syteemschijf
hdd b data ( gevallen )

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:53 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bootsector is een kleine kans dat het daar mee te maken heeft. Die fase is de pc al voorbij als Windows wordt opgestart.

Kan je de veilige modus van Windows wel binnen komen?
Tool van de harddisk fabrikant gebruikt om te testen of de hd in orde is?
vossejongk schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:45:we kunnen ook (half, leg ik zo uit) in de harde schijf komen, maar nietwaar we moeten zijn.
na documents&settings kunnen we verder nergens in, terwijl we juist daar moeten zijn.
Waarom niet, je kan dus wel via Verkenner/Explorer bij de gevallen harde schijf komen? Krijg je een foutmelding?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Uit ervaring weet ik dat als de PC zich keer op keer op blijft starten, dit vaak aan het moederbord ligt...

Let op : vaak.. niet altijd...

Zou wel toevallig zijn..

Maar als de HD die gevallen is de systeem schijf is, zal hij niet die fout geven... denk ik..

Verwijderd

Hmm sectorfouten misschien?