Toon posts:

[XP] Start niet op, toepassingsfout 0xc0150002

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend kreeg ik een pc binnen van een klant, deze heeft een probleem waarmee ik niet uit kom.

Als ik de pc opstart, en inlog als administrator, krijg ik de melding:
"Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0150002). Klik op OK om de toepassing te beëindigen."
Het gaat om Explorer.exe - Toepassingsfout.
Als ik op OK klik gebeurd er totaal niks meer, explorer.exe start gewoon niet op.

Ik heb op google gezocht maar vond alleen oplossingen voor office foutmeldingen en andere gedoe waar ik niet veel aan heb.

Er mag echt geen data verloren gaan van deze klant, dus formateren en opnieuw installeren gaat niet.

Ik zit er aan te denken om de cd van windows in te zetten en windows 'repareren' uit te voeren, maar ik betwijfel of het werkt.

Weet iemand een oplossing voor mij?

Alvast heel erg bedankt.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

ehm, harddisk tijdelijk in een andere pc zetten , data kopieren, harde schijf formatteren en weer terugzetten en vervolgens windows er opnieuw opzetten

XBL: Warheadheadshot

Verwijderd

Topicstarter
Remmertjuh schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:36:
ehm, harddisk tijdelijk in een andere pc zetten , data kopieren, harde schijf formatteren en weer terugzetten en vervolgens windows er opnieuw opzetten
Dat doe ik pas echt als het probleem niet opgelost kan worden.
Ik wil liever van de foutmelding af. Of is deze windows gewoon totaal gebroken?

Alles valt te fixen toch? :+

Verwijderd

Heb je al geprobeert om de pc op te starten in de veilige modus?
Lukt dat wel, kijk dan even via hijackthis of er een vaag process automatisch opgestart wordt.
Dus een spywarescan en AV scan is ook wel een handige optie.

Heeft de klant je ook verteld wanneer het probleem zich het eerst voordeed?
Want dan zou de optie systeemherstel wel een snelle oplossing zijn. (indien veilige modus werkt ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:46 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dezelfde problemen, bij mij treedt het probleem op na installatie van de beveiligingsupdate KB923191.
Nadat ik deze patch weer verwijderd had was het probleem opgelost.
Met dit verschil dat ik de melding kreeg bij later aangemaakte accounts. (dus niet mijn eigen account).
Als je inmiddels een oplossing heb wil ik die graag vernemen.

Frank