[xp] windows wireless beheer afdwingen

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Beste,

ik heb een pc met daarin een linksys pci wirelss kaart, nu herkent mijn windows xp deze drivers niet automatisch en ben ik genoodzaakt de meegeleverde cd met software te installeren. Hierbij komt dan ook standaard het programma 'linkys wireless g adapter', een programma gelijkaardig aan het windows draadloos netwerk beheer met een aantal extra features. Toch wens ik dat windows het beheer in handen heeft en kies ik voor de optie 'use windows wireless monitor', dit werkt correct.

Het probleem is echter dat als ik opstart, het een minuut of 5 duurt voor windows effectief gaat zoeken naar netwerken, in tussen tijd meld hij gewoon dat er een ander apparaat dit beheer regelt.

Ik heb wat in mijn register zitten rondsnuffelen, maar vond niet meteen iets, daarom kom ik hier even een handje hulp vragen...

MVG fromalk

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kun je niet de software deïnstalleren, en gewoon handmatig de driver installeren uit die map op de CD?

Dus Stuurprogramma bijwerken --> Niet zoeken, zelf kiezen, en dan bladeren naar je CD?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• fromalk
heb ik ook geprobeerd, maar de drivers die hij op de cd vind zijn niet geldig, alsook zodra ik de software verwijder is hij de herkenning van de kaart ook kwijt. Vrij biza aaneenhangend pakket vind ik :p

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

als ik een driver voor zo'n Linksys PCI kaart bij hun download, zie ik in de ZIP file een apart mapje Drivers. Volgens mij zou dat voldoende moeten wezen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:55
Drivers van Linksys geinstalleerd laten, dan:
Rechtermuis Deze Computer => Beheren => Services en Toepassingen => Services => Windows Zero Configuration => Aan / starten.

Volgens mij moet dat helpen :)

• fromalk
megatronics schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:32:
als ik een driver voor zo'n Linksys PCI kaart bij hun download, zie ik in de ZIP file een apart mapje Drivers. Volgens mij zou dat voldoende moeten wezen.
op de cd is er bij mij een dir 'drivers', hierin zitten 2 folders met elk 3 bestanden, toch wanneer ik windows specifiek in deze folders laat zoeken vind hij geen drivers |:(

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

fromalk schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:41:
[...]

op de cd is er bij mij een dir 'drivers', hierin zitten 2 folders met elk 3 bestanden, toch wanneer ik windows specifiek in deze folders laat zoeken vind hij geen drivers |:(
en als je de driver download bij linksys? in de file die ik als test heb genomen stonden 3 bestanden in de driver map.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

yorroy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:33:
Drivers van Linksys geinstalleerd laten, dan:
Rechtermuis Deze Computer => Beheren => Services en Toepassingen => Services => Windows Zero Configuration => Aan / starten.

Volgens mij moet dat helpen :)
Dat inderdaad, en zorgen dat je pc niet automatisch de linksys tool opstart.

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1