Welke Wacom als muisvervanger

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb al druk gezocht op dit forum en via Google, maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op de volgende vraag.
Mijn vriendin heeft de laatste tijd veel last van RSI en wil overstappen op een tekentablet als muisvervanger. Nu ben ik dus voor haar aan het kijken welke daar het beste geschikt voor zou zijn binnen het beschikbare budget en kom ik op 2 producten uit:
  • De Wacom PenPartner 2
  • De Wacom Volito 2
Eventueel zou ook de Wacom Graphire4 Classic A6 nog net binnen het budget kunnen vallen (als ik wat sponsor), maar dan moet die wel echt grote voordelen hebben t.o.v. de andere twee.

Helaas heeft Wacom niet echt een duidelijk overzicht met de verschillen tussen de pen tablets. Wat me uit het vergelijken ervan duidelijk is geworden is dat de Pen Partner een kleiner actief oppervlak heeft t.o.v. de Volito (81.2 x 58.0 mm tegenover 127.6 x 92.8 mm) en een korter (ik zou er een verlengsnoer op moeten zetten) snoer (60 cm ipv 1,5 m). Het verschil tussen de Volito2 en de Graphire is voor zover ik kan zien de hogere resolutie van de laatste (2000dpi tegen 1016) en het feit dat je een tekening of foto onder het actieve werkblad kunt leggen die je dan kunt overtrekken.

Wat ik erg weinig vind zijn ervaringen van mensen met deze tablets. Wie heeft er ervaring mee en kan vertellen welke fijner is als muisvervanging? Is het actieve oppervlak van de PenPartner te klein?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44

Sabbi

je denkt aan mij.

Als je vriendin het puur als muisvervanging gaat gebruiken zou ik lekker een cheap-ass medion tekentabletje kopen.
Afbeeldingslocatie: http://images.vnunet.com/v7_images/hardware/large/bg_medion03.jpg

Ok, de resolutie is niet geweldig en verschillende druknivo's moet je niet op hopen, maar voor het huis muis en keuken werk is het goed genoeg, kan je meteen een A4 versie halen, hoeft ze niet zo op de halve millimeter te priegelen.

Ik heb zelf nu de medion vervangen voor een graphire4 A5, dat is toch wel het minimum wat je wil kopen als je een 'merk' tablet wilt, kleiner is wel erg priegelen.