Toon posts:

Default resolutie stellen in X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik ergens in X11 kan instellen op welke resolutie hij default moet opstarten.

En bij RedHat zaten tools als Xconfigurator en XF86Setup, weet iemand waar je de los kan downloaden..

Ik draai nu Debian GNU/Linux op een AMD Duron 850MHz en 128MB

Verwijderd

XF86Setup kun je (onder Xwin 3.3.x) vinden op een van de mirror-sites van XFree86.org, kies de distributie uit aan de hand van jouw glibc-versie en zoek naar xcfg.tar.gz, die uitpakken in /usr/X11R6/bin en je kunt XF86Setup-en.

Onder Xwin 4.0.x is er echter nog geen handige configuratie-util.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

als je X hebt dan moet je die ook hebben.

Probeer anders eens xf86config (dus alles kleine letters) of zoek ff. Maar meestal wordt dit wel meegeinstalleerd!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Volgens mij (is al weer een tijdje geleden) is het zo dat in de config-file van X een aantal resoluties staat dat je scherm aankan, en dat-ie daarvan de eerste neemt.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja klopt, het schoot me ook ineens te binnen! hij plaatst dit in de /etc/X11/xf86config en vanuit daar kan je dit aanpassen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem