Toon posts:

Holy shit ! DivX is da bomb !

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet Three Kings in DivX gedownload en het is echt fucking mooi... bijna hetzelfde als DVD kwaliteit. Maar ja, ik zou hier natuurlijk niet posten als ik jullie niet lastig kon vallen met een probleem:

Als ik de DivX file afspeel gebeurt het op drukke moment waarop veel op het scherm beweegt dat het langzamer draait. Nu zou ik denken dat op een Athlon 750 Mhz, 128 MB RAM hij wel goed zou moeten draaien, maar om een of andere reden doet ie dat dus niet. misschien ligt het aan mn videokaart... dat is namelijk een schamper TNT2 Ultraatje. Zo niet, zijn er speciale progjes die dit kunnen oplossen, dus de boel een beetje tweaken etc. ?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb net groundhog day vloeiend gekeken op een c550/64MB/TNT2pro met Cyberlink PowerDVD (vind ik veeel beter dan mediaplayer7; zit helaas in WinME). Dus aan je config mag het niet liggen!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een URL van dat proggie ?

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

nope, heb het van een twilight cd (43 volgens mij). Maar het zou ook vloeiend moeten lopen onder mediaplayer...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Kijk eens op www.mydivx.com en download bsplayer oid. Kun je ook de subtitles erbijzoeken en afspelen!

Bij mij draait The Matrix prima! (550mhz,64MB,TNT16MB). Overigens ook met mediaplayer vloeiend.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm... wat ik er was vergeten bij te zeggen... ik heb natuurlijk wel de schuif van Quality by de Codec setup helemaal open staan op 4 in plaats van de default 0.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

laat maar :)

[ bloody titan heeft mij op mijn slaapkop gewezen bedankt :) ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Hmmm vreemd, ik heb The Matrix en Entrapment en draai alles vloeiend, onder Win2k, Cely 333@416, 64 meg, Diamond Stealth II S540 32 MB AGP...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb dus een AThlon 500@700 met 128mb ram en een TNT2 ultra (dus een minder systeem dan jij) en ik heb de quality ook op 4 staan met mediaplayer (6.x) en bij mij gaat het supervloeiend...
Ik gebruik win2k en als ik bij de taskmanager kijk gebruikt mediaplayer maar 5 tot 10% van m'n processor (en de overige 90% is uiteraard voor m'n koe :) )

Verwijderd

Hij bedoeld dat dat afspeel programma Cyberlink PowerDVD op de Twilight CD staat, niet die film!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook entrapment gedownload en die draait inderdaad vloeiend... maar blijkbaar is Three kings nogal zwaar. Misschien komt het doordat de file 740 Mb is...

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het zou ook wel wat te maken kunnen hebben met de film zelf. Divx heeft een bitrate, die meestal vrij laag wordt gezet (900 of 750). Als het druk wordt in het beeld, kan het wel eens moeilijk worden, om alles netjes binnen de bitrate te houden. Ook gaat het met DivX films nogal eens mis met de synchronisatie van geluid en beeld. De interleaving is niet van het beste soort. (Ik heb wel eens zitten stoeien met het converteren van VOB naar avi in DivX)

• 4POX
  • Laatst online: 27-08 17:51

4POX

Everybody is wired

Ik zit nu rond de 60 films ,,,,

En waar mijn computer toch de meeste moeite mee heeft is de bone collector...

2 x 500 MB

Maar een plaatje en sound ... Mamamia

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

waar vindt je die subtitles?

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb het hele DiVX gebeuren nu eindelijk onder de knie, met FLaskMPEG, De DiVX codec en VirtualDub kopieer ik nu elke DVD op mijn pc naar DiVX formaat, echt super!
Kheb Groundhog Day, Bladerunner en the Matrix al gedaan... :-)

Weet alleen niet hoe ik de ondertitels erbij kan krijgen...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
De enige subtitles die ik tot nu toe heb kunnen vinden: www.digital-digest.com/divx/subtitles/index.html

Op deze site staat ook hoe je de subtitles kunt rippen. (zelf heb ik niks geript, dus ik weet niet of dat werkt)

Weet iemand een site met meer subtitles?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

eeeehhh, ik wil niet dom zijn of zo, maarreee, kan iemand mij een linkje mailen waar ik die films kan neerhalen?????

alvast bedankt......

• tweakerbee
  • Laatst online: 22:06

tweakerbee

dus..?

Mag niet! Dan krijg je een hangslot je hierzo :(

Tsja, het blijft illegaal. KAN ik me (helaas) niet schuldig aan maken met ISDN...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Via mail mag dat wel. Je mag he hier niet posten, that's all.

Pass mij ook maar een linkje ..

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Dan toch zo een handig share-proggie voor ons...

CuteMX

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Sja, op dit gebied ben ik dus echt een newbie, ik geef het gelijk toe! Ik ben dus ook van plan om een DVD speler aan te schaffen (zat aan een Pioneer 10x40 te denken) en dan DivXjes te rippen (maat van werkt in een platenzaak... ;)). Kan iemand mij vertellen welke software ik daar voor nodig heb en hoe het in z'n werking gaat? Een stappenplan via de mail zou helemaal geweldig zijn! Daylights@usa.net

Alvast bedankt!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik zou ook wel willen weten hoe ik DVD naar DivX omzet, hoe heet dat proggie?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Storm
  • Laatst online: 25-08 10:34
op www.digital-digest.com staan allemaal tutorials hoe je dvd moet rippen etc.

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Je hebt de volgende programma's nodig:

FlaskMPEG
VirtualDub
DiVX ;-) Codec

Deze zijn allemaal te downloaden op www.digital-digest.com , zoals hier al aangegeven werd...

Je installeert de Codec.
je installeert flaskMPEG en VirtualDub
In de readme die bijgeleverd wordt bij de Codec staat PRECIES wat je moet doen om van een DVD een DiVX film te maken (zonder ondertiteling, dat wel...)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Thijs B
  • Niet online
ben sinds kort ook met divx aan het spelen enne met de nieuwste flaskmpg heb je ook ondertitels! ja kan zelfs kiezen welke taal.
alleen het converteren van dvd naar divx kost zooooooooo tering veel tijd bijna 12uur op een p3 600.

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Hmmzz... maar ik vind dat het resultaat er mag wezen!!! bedankt voor jullie tips! :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Who needs subtitles? :)

Ik vind ze maar irritant en verder denk ik dat de doorsnee tweaker bovengemiddeld goed is in Engels :)

Vesuvius: het ligt denk ik niet aan je config maar aan een brak gecodeerde DiVX
Kan gebeuren

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
Pagina: 1