hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Dat zou wel eens kunnen ja... de tweeter zit wat dieper in de vase en het geluid wordt via een speciaal gevormde uitgang naar buiten verspreid... maar ja... is dat dan echt nergens beschreven...Osiris schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:34:
Geen idee wat het concreet is en hoe 't werkt, maar het lijkt me een soort manier om geluid te focussen ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 20-10-2006 11:36 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
ja zoiets dacht ik dus ook al aanWormaap schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:37:
Als je geen andere sites vindt, en ze het nergens uitleggen: Marketinggelul
Vooral goed op ©, ® en ™ lettenWormaap schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:37:
Als je geen andere sites vindt, en ze het nergens uitleggen: Marketinggelul
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Inderdaad! das hetzelfde idee.deepspace schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:41:
Is vergelijkbaar met dit: http://www.visaton.de/de/...2_wege/fontana/index.html
Thx!
Vroeger zag je nog wel eens luidsprekers met akoestische lenzen, dat waren dan een stel gebogen plaatjes voor de tweeter waarbij de plaatjes in het midden minder lang waren dan aan de zijkanten:
zoiets:

Het werkt met looptijdverschillen door verschillende delen van de lens (eigenlijk net als een normale lens / vergrootglas)
die Boynq Vase en ook die visaton fontana zouden het geluid rondom moeten stralen / weerkaatsen. Helaas werkt dat imo alleen maar goed voor 1 of een maar golflengte (n+1/2 golflengte=afstand conus - kegel)
[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 20-10-2006 12:07 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Ja - das het!!6killer schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:06:
Dit gebruikt B&O ook, in licensie geloof ik (niet door hun bedacht) maar ik zou eens op de site kijken ze hebben vaak informatie staan over dit soort technieken.
Accoustische lens technologie heet het daar.... Heel mooi!