Hallo
Mijn doel: Een JTree die door de gebruiker door middel van een knopje is te veranderen (elementen toevoegen/verwijderen). Tevens moet het MVC-pattern zijn toegepast.
Tot nu toe: Ik ben al dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt niet. Volgens mij moet er een treeModel worden toegepast.
Ik heb het volgende:
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de data van de tree in een andere klasse is dan het weergeven ervan, maar dat het toch door de gebruiker kan worden aangepast?
Mijn doel: Een JTree die door de gebruiker door middel van een knopje is te veranderen (elementen toevoegen/verwijderen). Tevens moet het MVC-pattern zijn toegepast.
Tot nu toe: Ik ben al dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt niet. Volgens mij moet er een treeModel worden toegepast.
Ik heb het volgende:
code:
Bij mijn huidige code zit alles in de View-klasse en het werkt alleen bij het compilen. Zodra het draait, is de tree niet meer aan te passen.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| tree = new JTree(top);
DefaultTreeModel treeModel = new DefaultTreeModel(top);
....
DefaultMutableTreeNode category = null;
DefaultMutableTreeNode node2 = null;
node2 = new DefaultMutableTreeNode(new NodeInfo
("blaat",
"temp.html"));
treeModel.insertNodeInto(node2,top,0);
tree.setModel(treeModel);
....
private class NodeInfo {
public String nodeName;
public URL nodeURL;
private Object list;
public NodeInfo(String node, String filename) {
nodeName = node;
nodeURL = TreeView.class.getResource(filename);
if (nodeURL == null) {
System.err.println("Couldn't find file: "
+ filename);
}
}
public String toString() {
return nodeName;
}
} |
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de data van de tree in een andere klasse is dan het weergeven ervan, maar dat het toch door de gebruiker kan worden aangepast?