[Java] Signed applet heeft meer toegang nodig

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben nog redelijk n00b op java-gebied, maar ik moet nu een applet maken waarmee 2 dingen kunnen:
1) Browsen naar een mapje op het lokale filesystem
2) Het mapje openen door explorer.exe op te starten.

Ik maak dus een gesigneerde applet die dit doet en het hele spulletje werkt uitstekend in de applet viewer. So far so good. In een browser geeft het een SecurityException, terwijl dat niet de bedoeling was. Ik wil dat de gebruiker gewoon wordt gevraagd of de benodigde toegang verleend mag worden, net zoals dat hier gebeurt.

Ik heb al wat zitten rommelen met de SecurityManager:
Java:
1
2
3
SecurityManager security = System.getSecurityManager();
if (security != null)
   security.checkPermission(new FilePermission("<<ALL FILES>>", "read"));

Maar die doet gewoon *baf* een exception opgooien, zonder de eindgebruiker iets te vragen. Dat werkt dus niet. Maar hoe moet het dan wel? Google en de javadocs weten het ook niet...

日本!🎌

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan gewoon de code van de applet op die site bekijken. Met behulp van een decompiler kan je de class-bestanden omzetten naar java source-code. Zitten de class-bestanden in een jar, dan moet je de jar eerst unzippen (jar is hetzelfde als zip).

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zo "gewoon" is dat niet. Het is best een grote applet en ik zou bij god niet weten waar ik moeten naar hoe ze dat doen... bovendien is het volgens mij ook niet geheel legaal, maar dat ff terzijde ;)

日本!🎌

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:08
Je kunt een certificaat aanschaffen bij een geautoriseerde instantie (zoals Thawte in je genoemde voorbeeld) en hiermee je jars signeren met jarsigner.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:08
Daos schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:14:
Je kan gewoon de code van de applet op die site bekijken. Met behulp van een decompiler kan je de class-bestanden omzetten naar java source-code. Zitten de class-bestanden in een jar, dan moet je de jar eerst unzippen (jar is hetzelfde als zip).
En dan?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Je hoeft geen certificaat te kopen hoor, je kan ze gewoon zelf genereren, dan moeten mensen wel jouw certificaat accepteren.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ja goed, het applet is gesigneerd. En wat is dan de volgende stap? Want het werkt nog steeds niet...

日本!🎌

Pagina: 1