Ik ben nog redelijk n00b op java-gebied, maar ik moet nu een applet maken waarmee 2 dingen kunnen:
1) Browsen naar een mapje op het lokale filesystem
2) Het mapje openen door explorer.exe op te starten.
Ik maak dus een gesigneerde applet die dit doet en het hele spulletje werkt uitstekend in de applet viewer. So far so good. In een browser geeft het een SecurityException, terwijl dat niet de bedoeling was. Ik wil dat de gebruiker gewoon wordt gevraagd of de benodigde toegang verleend mag worden, net zoals dat hier gebeurt.
Ik heb al wat zitten rommelen met de SecurityManager:
Maar die doet gewoon *baf* een exception opgooien, zonder de eindgebruiker iets te vragen. Dat werkt dus niet. Maar hoe moet het dan wel? Google en de javadocs weten het ook niet...
1) Browsen naar een mapje op het lokale filesystem
2) Het mapje openen door explorer.exe op te starten.
Ik maak dus een gesigneerde applet die dit doet en het hele spulletje werkt uitstekend in de applet viewer. So far so good. In een browser geeft het een SecurityException, terwijl dat niet de bedoeling was. Ik wil dat de gebruiker gewoon wordt gevraagd of de benodigde toegang verleend mag worden, net zoals dat hier gebeurt.
Ik heb al wat zitten rommelen met de SecurityManager:
Java:
1
2
3
| SecurityManager security = System.getSecurityManager(); if (security != null) security.checkPermission(new FilePermission("<<ALL FILES>>", "read")); |
Maar die doet gewoon *baf* een exception opgooien, zonder de eindgebruiker iets te vragen. Dat werkt dus niet. Maar hoe moet het dan wel? Google en de javadocs weten het ook niet...
日本!🎌