Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Autoversterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze vakantie een casemod maken met een pc in een MDF behuizing, waar de speakers, de versterker en het scherm reeds ingebouwd zijn. Ik heb hier een autoradio met ingebouwde versterker liggen en een hele handel autospeakers, dus dat is geen probleem. Aangezien een autoradio 12V moet hebben om op te draaien dacht ik dat ik deze wel op de voeding aan kon sluiten? Mijn vraag is dus, kan dat? Ik hoor altijd verhalen over stabilisatoren etc. maar voorzover ik weet zitten die al in de voeding? En welke draadjes van een molex moet ik dan gebruiken voor het aansluiten? Het is vervelend dat ik de radio hier nu zelf niet heb, anders kon ik het zo effe zien :X

Verwijderd

Dit kan wel je moet dan de gele en zwarte draad hebben.
Geel is 12 volt en zwart 0.
Let er ook op dat je de groene en zwarte op de atx stekker ook met elkaar verbind om de voeding dan aan te zetten ( anders ben je een moederbord en al nodig.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:16:
Dit kan wel je moet dan de gele en zwarte draad hebben.
Geel is 12 volt en zwart 0.
Let er ook op dat je de groene en zwarte op de atx stekker ook met elkaar verbind om de voeding dan aan te zetten ( anders ben je een moederbord en al nodig.)
Okee bedankt. Dat truukje om de voeding aan te krijgen zonder mobo kende ik al, maar ik heb het toch niet nodig aangezien ik gewoon een hele PC in ga bouwen voor de muziek :) Bedankt voor de tip, nog andere dingen om op te letten?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Tja ik zou wel rekening houden met resonanties en trillingen. Zal je pc(lees harddisk) niet lekker gaan vinden.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 15:41
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:10:
[...]
Bedankt voor de tip, nog andere dingen om op te letten?
Ja, check toch voor de zekerheid ook maar even hoeveel ampere die autoradio trekt. Zou me niet verbazen als dat ergens tussen de 5 a 10 A zit. En ik weet niet of je dat _ook_ nog uit je voeding kan/wil trekken...
Zou jammer zijn als je PC crashed/je voeding het begeeft als je alle registers open trekt tijdens een spel :X

Verwijderd

Topicstarter
swiv98 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:17:
[...]

Ja, check toch voor de zekerheid ook maar even hoeveel ampere die autoradio trekt. Zou me niet verbazen als dat ergens tussen de 5 a 10 A zit. En ik weet niet of je dat _ook_ nog uit je voeding kan/wil trekken...
Zou jammer zijn als je PC crashed/je voeding het begeeft als je alle registers open trekt tijdens een spel :X
Het gaat hier om een oude PIII, die enkel voor het afspelen van muziek gebruikt zal worden. Dus met het extreme verbruik zal het wel meevallen ;) Ik kan geen typeplaatje op de radio vinden, maar er zit een 5A zekering in, dus ik denk dat het wel zal meevallen ;) Over een kwartiertje heb ik hem hopelijk werkend, zal het posten :)

@ ToFast, daar heb ik ook aan gedacht, daarom zit de HD tussen 2 dikke plakken schuimrubber gemonteerd. Plus dat het PC gedeelte volledig van het speakergedeelte zal worden gescheiden.

Edit: Hij werkt! :D Nu even een speakertje erop aansluiten en dan kijken of ik er wat geluid uit krijg. Helaas heb ik nog geen Aux ingang ontekt, dus dat wordt misschien een probleem, of ik moet een FM-zendertje met jack-input maken, want die zijn kant-en-klaar vrij duur geloof ik :X

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 12:06 ]

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Een andere suggestie misschien : een laptop HD erin gooien ? Vereist wel wat meer moeite maar ik denk dat de resultaten er zeker mogen zijn. Zou zonde zijn je hd te beschadigen met drempels e.d. ik weet niet in hoeverre een HD dit namelijk aankan en leuk vind als hij aan het schrijven/lezen is.

Verwijderd

Topicstarter
Appeltaart schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:10:
Een andere suggestie misschien : een laptop HD erin gooien ? Vereist wel wat meer moeite maar ik denk dat de resultaten er zeker mogen zijn. Zou zonde zijn je hd te beschadigen met drempels e.d. ik weet niet in hoeverre een HD dit namelijk aankan en leuk vind als hij aan het schrijven/lezen is.
Ik heb hem nu tussen twee dikke plakken schuimrubber gedrukt, zonder te dremelen e.d. dus. Maar een laptop HD is inderdaad geen gek idee :)

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ga je de PC ook in de auto inbouwen? Of wordt het gewoon een kast die je makkelijk mee kan nemen en in een stopcontact plugt?
Als hij in de auto gaat? Hoe ga je het hele zaakje dan voeden? Ik heb namelijk nog vrij weinig auto's met een normaal stopcontact gezien :X
Er zijn wel voedings blokjes te krijgen die als input 12VDC vragen, dus op de accu aan te sluiten, maar dan moet je die 12V lijn nog wel stabiel maken (zijn ook blokjes voor te krijgen) :)

Verwijderd

Topicstarter
Berik schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:25:
Ga je de PC ook in de auto inbouwen? Of wordt het gewoon een kast die je makkelijk mee kan nemen en in een stopcontact plugt?
Als hij in de auto gaat? Hoe ga je het hele zaakje dan voeden? Ik heb namelijk nog vrij weinig auto's met een normaal stopcontact gezien :X
Er zijn wel voedings blokjes te krijgen die als input 12VDC vragen, dus op de accu aan te sluiten, maar dan moet je die 12V lijn nog wel stabiel maken (zijn ook blokjes voor te krijgen) :)
Het wordt gewoon een soort portable soundstation met een laag budget ;) In de auto zit al een prima soundsystem waar ik mijn iPod in kan pluggen dus dat is geen probleem. Ik ga vanmiddag toch nóg maar een keer op zoek naar een normale oude HiFi versterker, want ik heb gezien dat het toch echt onmogelijk is hier regelrecht een geluidsbron op aan te sluiten. Even langs bij het Juttersdok oid, hebben ze meestal wel een paar oude amps liggen. Ik vind het geluid trouwens erg meevallen uit dit ampje, gaat vrij hard zonder te vervormen en het is heel zuiver geluid. En dat voor een Philips uit 1997 O+

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: Ik heb gisteravond een beetje op internet gezocht en rondgebeld, en ik heb nu voor 10 (!) euro een 300W Soundlab autoversterker geregeld :D Okee, weliswaar niet top of the bill maar dat is ook niet nodig :). Waarschijnlijk heb ik hem vanmiddag, en dan maar kijken of ie doet wat ik wil dat ie doet ;) Ik heb trouwens besloten om de computer achterwege te laten, en eventueel een soort module in te bouwen van een harddisk en een printplaatje+lcd schermpje om toch hendig sjiek ( :+ ) mijn muziekjes af te kunnen spelen. Tevens ga ik opzoek naar een ander setje autospeakers, omdat deze versterker toch wat meer aankan :) Iemand tips?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:06:
Even een update: Ik heb gisteravond een beetje op internet gezocht en rondgebeld, en ik heb nu voor 10 (!) euro een 300W Soundlab autoversterker geregeld :D Okee, weliswaar niet top of the bill maar dat is ook niet nodig :). Waarschijnlijk heb ik hem vanmiddag, en dan maar kijken of ie doet wat ik wil dat ie doet ;) Ik heb trouwens besloten om de computer achterwege te laten, en eventueel een soort module in te bouwen van een harddisk en een printplaatje+lcd schermpje om toch hendig sjiek ( :+ ) mijn muziekjes af te kunnen spelen. Tevens ga ik opzoek naar een ander setje autospeakers, omdat deze versterker toch wat meer aankan :) Iemand tips?
Ja, als je toch afstapt van dat pc verhaal kun je net zo goed op de behuizing een aansluiiting maken voor je iPod, als je die toch al hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik sowieso, een jackje aan de buitenkant van de behuizing. Maar een HD+afspeelmodule is toch wat sjieker ( :9~

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01

BioHazard

*\o/*

Ik heb hier al een tijd een versterkertje aan een dedicated voeding liggen, werkt goed :)

Verwijderd

Ik heb onlangs nog naar goede autoluidsprekers gezocht, en ik ben toen uitgekomen op Kenwood KFC-1739ie boxjes (40w RMS en 92dB/W/m).
Anders als je wat opvallende speakers wilt kan je er Sony XPlod's XS-V1342A in zetten, das 45w RMS en 90dB/W/m, dus die gaan ietsje stiller zijn dan die Kenwoods.

Qua prijs vermoed ik dat je voor beiden rond de 80a100€ gaat zitten, die Sony's zijn online verkrijgbaar voor 65 dollar, die Kenwoods weet ik niet want ik heb mijn headunit + kenwood boxen gratis bij de auto gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:19:
Ik heb onlangs nog naar goede autoluidsprekers gezocht, en ik ben toen uitgekomen op Kenwood KFC-1739ie boxjes (40w RMS en 92dB/W/m).
Anders als je wat opvallende speakers wilt kan je er Sony XPlod's XS-V1342A in zetten, das 45w RMS en 90dB/W/m, dus die gaan ietsje stiller zijn dan die Kenwoods.

Qua prijs vermoed ik dat je voor beiden rond de 80a100€ gaat zitten, die Sony's zijn online verkrijgbaar voor 65 dollar, die Kenwoods weet ik niet want ik heb mijn headunit + kenwood boxen gratis bij de auto gekregen.
Het budget ligt rond de 30 euro.. Ik heb nu twee 70WRMS Marquant speakers en die waren 25 euro nieuw.. :')
Pagina: 1