Toon posts:

geluid hapert bij DVD bekijken via het netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb thuis een netwerk met 2 computers.

1 gewone desktop

P4 3.00 ghz
512 RAM geheugen
200 gig harde schijf en een 5.1 geluidskaart

en een laptop

P celeron 1,13 ghz
348 RAM geheugen
20 gig harde schijf

allebei uitgerust met windows XP service pack 2 en beide pc's lopen ook perfect.
Alleen als ik een dvd (gemount) wil afspelen die op de desktop staat, en hem dan via mn laptop wil afspelen via het draadloze netwerk krijg ik stotterend geluid en soms ook beeld. bij de ene film is dit erger dan bij andere. en Avi's van circa 400 mb spelen vloeiend...

waar ligt dit aan, drivers, codecs, of gewoon de hardware???

Verwijderd

Waarschijnlijk levert jouw wireless netwerk gewoonweg niet genoeg bandbreedtte (over die afstand) en is dat je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:11:
Waarschijnlijk levert jouw wireless netwerk gewoonweg niet genoeg bandbreedtte (over die afstand) en is dat je probleem.
54,0 mbs vol bereik moet toch voldoende zijn, de desktop zit met een kabel naar de router btw

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:24:
[...]

54,0 mbs vol bereik moet toch voldoende zijn, de desktop zit met een kabel naar de router btw
54mbit is effectief 1mb/s ongeveer.
Laat dat nou net de minimale bandbreedte van DVD zijn, oftewel als de kwaliteit hoog is van de DVD kon dit nog weleens gaan stotteren ja.
Wat je zou kunnen proberen is de DVD naar een iso pompen op de harde schijf van je desktop, en dan op jou laptop met alcohol gaan laden.
Dan sluit je in ieder geval al een factor uit, en scheelt het in de data verplaatsing (dvd speler dus)

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 20-10-2006 10:28 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat de bitrate van de DVD te hoog is voor je WiFi. Heb je de mogelijkheid om het eens bedraad uit te testen dan weet je meteen waar het aan ligt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
GeeMoney schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:27:
[...]

54mbit is effectief 1mb/s ongeveer.
Laat dat nou net de minimale bandbreedte van DVD zijn, oftewel als de kwaliteit hoog is van de DVD kon dit nog weleens gaan stotteren ja.
Wat je zou kunnen proberen is de DVD naar een iso pompen op de harde schijf van je desktop, en dan op jou laptop met alcohol gaan laden.
Dan sluit je in ieder geval al een factor uit, en scheelt het in de data verplaatsing (dvd speler dus)
het is idd gewoon hoge kwaliteit dvd maar het is al een image, die heb ik dan gemount met deamon tools, en dan laad ik hem op mn laptop met powerdvd

ik heb ook geprobeerd om hem te mounten vanaf mn laptop en dan te laden maar das dan het zelfde probleem. en ja helemaal op de hdd van laptop zetten duurt 160 minuten...niet echt veel baat bij:D 8)7

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

het is idd gewoon hoge kwaliteit dvd maar het is al een image, die heb ik dan gemount met deamon tools, en dan laad ik hem op mn laptop met powerdvd

ik heb ook geprobeerd om hem te mounten vanaf mn laptop en dan te laden maar das dan het zelfde probleem. en ja helemaal op de hdd van laptop zetten duurt 160 minuten...niet echt veel baat bij:D 8)7
Gebruik je de dvd-speler in je desktop en bevat die dvd die je daar in doet dus een image?
Of heb je de dvd al als image gekopieerd naar je harde schijf en gebruik je dus deamon tools op de laptop om via de harde schijf van je desktop te spelen?
Anders heb je dus nog steeds dat je afspeelt via die dvd-speler van je desktop.

Btw het kopieren van een dvd image van mijn server wireless naar mijn notebook duurt 15 minuutjes hoor, dus is je Wireless toch niet helemaal juh van het denk ik?

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 20-10-2006 10:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

Naja, daar heb je dan meteen een soort van bewijs dat je netwerk niet snel genoeg is; Want die film die duurt wss een stuk korter dan die 160 minuten die je nodig hebt om de DVD over je netwerk te pompen ?

;)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is al opgelost :)

ik had bij mn desktop ooit eens een usb modem er tussen hangen van @home, ik heb die er tussen uitgehaald, netwerk op nieuw ingesteld en hij loopt nu perfect :9

toch bedankt ;)
Pagina: 1