Linksys WRT54GL Portforward problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-03 21:31
Ik heb het volgende probleem: sinds vorige week heb ik (mede op aanraden van tweakers) een Linksys WRT54GL router gekocht. Deze is aangesloten op mijn chello modem en werkt perfect draadloos.

Nu wilde ik utorrent en emule installeren. Ik ben uiteraard op de hoogte van het feit dat ik porten moet forwarden. Dit heb ik dan ook gedaan en werkt perfect voor utorrent. Emule weigert echter en blijft met een low id hangen.

Wat heb ik gedaan? in mijn router heb ik port 38164 (utorrent port) geforward onder het kopje ' applications and games' . Start 38174 end 38174. Protocol both. ook heb ik onder het kopje security ervoor gezorgt dat anonieme verzoeken toegestaan zijn.

Voor utorrent werkt dit.

Bij Emule gebruik ik port TCP 4662 en UDP 4672. Beide porten forward ik op dezelfde manier. Overigens precies volgens de handleiding op: http://www.portforward.co...Linksys/WRT54GL/eMule.htm

wat mis ik in deze? emule blijft op low id. Ik heb in mijn mcafee firewall emule toestemming gegeven en in de firewall staat onder het kopje security firewall protection op disable.

Iemand suggesties of ideeen? zou wel balen zijn als dit niet gaat werken....

• xxxMaverick
niemand die tegen vergelijkbare problemen is aangelopen?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 16:39

GekkeR

key = key

probeer anders eens non default poorten te pakken (dus 8000 ofzo voor emule , ook in emule instellen).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

uTorrent zou via UPnP wat in de router zit zonder enige port forwarding moeten werken, heb je bij de port forwarding wel het goede 192.168.1.*** nummer ingevuld.

Ik heb zelf de WRT54G en deze instellingen voor e-Mule (werken perfect):
Afbeeldingslocatie: http://www.stroosma.nl/images/tweakers_01.png

Je kunt ook even je 192.168.1.*** nummer in de DMZ zetten en kijken of e-Mule het dan doet, doet hij het dan ook niet dan zou ik je firewall maar eens deinstalleren.

[ Voor 51% gewijzigd door ODF op 21-10-2006 01:32 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:01

hbokh

Unox: the worst OS!

Vreemd hoor...
Ik heb op mijn getweakte WRT54GL (Tomato-firmware) alleen port-forwarding aanstaan voor bijv. HTTP- en SMTP-verkeer naar een server op mijn LAN.
Torrent-DLs werken gewoon via uPnP hier, voor bijv. de WinXP-doos met uTorrent, maar ook op de Applie iBook met Xtorrent... Emule gebruik ik niet (meer).

This is my sick nature.

• xxxMaverick
Ik heb alle instellingen nagelopen. Bleek dat ik inderdaad het ip adres niet goed had 8)7 |:( ik had .1 gedaan ipv 101....Bedankt voor de hulp!

[ Voor 83% gewijzigd door xxxMaverick op 21-10-2006 21:03 ]

• xxxMaverick
xxxMaverick schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:58:
Ik heb alle instellingen nagelopen. Bleek dat ik inderdaad het ip adres niet goed had 8)7 |:( ik had .1 gedaan ipv 101....Bedankt voor de hulp!
Beste mensen,

Het voorgaande probleem speelde een tijdje geleden en is met jullie hulp opgelost. Ik heb echter helaas een poging gedaan de nieuwe mcafee te installeren en nu zijn alle instellingen naar de malle moeren. Helaas ook port forwarding voor emule.

Nu het probleem. Ik begrijp dat ik dus het ip adres moet hebben van mijn pc. Zoals hierboven staat was het de vorige keer voldoende om 101 te forwarden en toen werkte alles. Nu lukt dit echter niet. Ik heb alle nummers van 100 tot 106 al geprobeerd maar niets werkt. Misschien een stomme vraag maar waar vind ik in vredesnaam welk ip nummer ik op dit moment naar moet forwarden?

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 14:19
Doe start => uitvoeren => cmd
En typ daar: ipconfig

Dan krijg je te zien welk ipadres je hebt. (En weet je dus ook naar welk adres je moet forwarden)

• xxxMaverick
C-dude schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:48:
Doe start => uitvoeren => cmd
En typ daar: ipconfig

Dan krijg je te zien welk ipadres je hebt. (En weet je dus ook naar welk adres je moet forwarden)
dank je! Het blijft toch vreemd dat hoewel ik alles goed invul (volgens Faq portward enz) en op basis van hierboven beschreven ik toch geen high id krijg.

Wel bedankt iig

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
je geeft toch al aan dat mcafee al je instellingen naar de mallemoeren heeft geholpen.
dus waarom niet gewoon mcafee verwijderen...
Pagina: 1