[XP] Originele product key wordt niet meer geaccepteerd.

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb hier een PC waarvan het OS zo in de war was dat ik XP er opnieuw op heb moeten installeren. Nu had ik hier niet meer de originele cd van, dus heb ik een andere genomen. In beide gevallen gaat het om XP-prof, NL. Het zijn trouwens beide computers van Dell.

Die cd installeert XP helemaal automatisch inclusief het serienummer. Op zich werkt alles prima. Zelfs komt hij met dat verkeerde serienummer door de nieuwe validatie check.

Maar eigenlijk wil ik hem toch het liefst gewoon met zijn originele serienummer laten draaien. Maar die wordt niet geaccepteerd. Als ik dan na rebooten dat "msoobe.exe /a" draai geeft hij aan dat windows nog niet is geactiveerd.

Nu heb ik al e.e.a. opgezocht en gelezen over pid's en het verschil tussen oem en retail. Op die installatie cd staat in de setupp.ini een OEM pid. En op de harde schijf stond nog een I386 directory met een setupp.ini met daarin ook een (andere) OEM pid. Dus daar lijkt het hem ook niet in te zitten.
Ik heb nog even geprobeerd om in de registry HKLM\setup\pid te wijzigen, maar dat hielp ook niet.

Iemand nog een idee?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als je een recovery cd van Dell hebt moet je die gebruiken. Er zit inderdaad verschil in de OEM en retail versies van Windows.
Mocht je geen recovery cd hebben dan zou ik Dell even een belletje geven.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Dell heeft idd OEM cd's waarop niet alle key's werken, mischien zelf alleen 'hun eigen' key's. msoobe /a geeft allicht aan dat er nog niet geactiveerd is, je moet aanklikken dat je dat telefonisch wilt doen en daar kan je de product-key wijzigen. Dat zal echter niet lukken aangezien hier dezelfde check achter zit, en je Dell key zal niet geaccepteerd worden.

idd contact met Dell opnemen voor zo'n OEM cd'tje. Ikzelf heb daar een gruwelijke hekel aan omdat je daarmee ook al die Dell-zut meegeinstalleerd krijgt, waarvan je het meeste gewoon niet wil hebben op je pc...