Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stats tijden veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Tsarevitsj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo medevouwers,

Wij van chelloo.com doen sinds enige tijd met veel plezier en succes mee aan FAH.
In het begin verwonderde het ons dat de laatste stats update van de dag om 22:12uur wordt gepleegd op Tadah.mine en dat alles na 22:12 uur en 24:00 uur bij de volgende dag wordt meegeteld, waarbij moet worden gezegd dat we op zich erg tevreden zijn met deze stats.
Omdat ons team de laatste tijd groeit, ± 70 members, komt er bij die members steeds meer behoefte aan accurate stats, zodat die ook onderling, met b.v. Fahstats.com e.d., kunnen worden vergeleken.
Zou het niet mogelijk zijn dat op Tadah.mine de ‘laatste’ stats update van de dag op, of omstreeks, 24:00 uur kan worden gedaan zodat we een wat completer beeld krijgen van de afgelopen 24 uur?
Laat ons horen of zoiets in de mogelijkheden zit en wij wensen ieder (sub)team veel vouwplezier toe.

Namens ‘chelloo.com’, den Tsaar.

Chelloo.com, het snelst stijgende subteam

Verwijderd

binnenkort gaat de stats van F@H van tadah op mijn server draaien. Dan gaan ze ook gewoon elk uur worden geupdate, dus ook nog een keertje om 23.13 uur. Om 24.00 uur wordt er geen update gedaan omdat dit binnen DPC is afgesproken dacht ik, tussen de statsbouwers onderling, om zo de stats te kunnen bakken.

Verwijderd

Voorheen, toen de stats van Marcelloz nog leading waren, draaiden te stats volgens mij tot 00.11 uur, alles erna kwam bij de dag erna. Door problemen bij Marcelloz toendertijd, zijn we overgestapt naar de stats van Speedkikker en daarmee is toen ook meteen de tijd veranderd. Ik ben eveneens van mening dat om 00.00 uur of iets daarnee nog een statsrun moet draaien die bij de daily output meegeteld wordt, dus niet de dag erna !!
Dat de stats van Speedkikker ieder uur moeten draaien vind ik vanzelfsprekend !! :)

Verwijderd

Het systeem van Marcelloz was ook niet waterdicht. Het probleem was dat de statsjob nog liep bij Stanford op het moment dat hij zijn stats bakte. Eigenlijk had ie nog een kwartiertje langer moeten wachten.

• Stephan_jk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:55:
binnenkort gaat de stats van F@H van tadah op mijn server draaien.
Binnenkort is zeker niet voor vòòr 31 oktober? Goed om rekening mee te houden met de megaflush. ;) :P

In dat geval zal ik mijn laatste puntjes uiterlijk half 10 doorspoelen, aangezien ze anders niet meer mee zullen tellen voor de megaflushdag.

[ Voor 23% gewijzigd door Stephan_jk op 20-10-2006 10:42 ]

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:19

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:04:
Het systeem van Marcelloz was ook niet waterdicht. Het probleem was dat de statsjob nog liep bij Stanford op het moment dat hij zijn stats bakte. Eigenlijk had ie nog een kwartiertje langer moeten wachten.
Idd, want wij gebruiken, niet volgens de bedoeling, de CGI pages als data source, terwijl wij de teamstats text pages zouden moeten gebruiken.
Zie: http://forum.folding-community.org/fpost132051.html#132051

Wij gebruiken de CGI pages omdat deze direct aan de stats database hangen, en dus uurlijks geupdate worden, terwijl de teamstats pages slechts 1x per 3 uur geupdate worden.
Zie: http://fahwiki.net/index.php/TeamStatsFile

Als je de CGI pages al datasource gebruikt is de kans groot dat je de stats niet kunt ophalen omdat de database overbelast is. Dit is het probleem met missende stats updates.

We zouden gewoon genoegen moeten nemen met 1x per 3 uur geupdate stats, want deze zijn wel robuust. Liever 3 uurlijkse robuuste stats, dan brakke uurlijkse (of ingeval van Tadah, 2 uurlijkse) stats.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

3 uurlijkse stats is helemaal nix ... zeker niet als je een MF aan het houden bent !
Ik wil per uur kunnen zien wat de 'stand' is, jaja ..... ik ben een stats slettebak :) ;)

• Tsarevitsj
Helemaal met T4F_Jerry eens, we leven niet meer in het postduiventijdperk, eens per uur is een 'must' en dan het liefst ook nog eentje rondom 24:00 uur. ;)

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:02

JohFraEl

Slainte!

Nog een van de redenen dat we naar de tadah-stats van Speedkikker zijn overgestapt is dat deze de bron is voor de RML-stats welke gebruikt worden voor de DPCH.

Uiteindelijk ben ik het met smoking2k eens dat je beter robuuste dan brakke stats kunt hebben want regelmatig een dag over moeten slaan is geen optie voor statsjunks! :N

Voor de MF echter kan je de stand van zaken per uur bijhouden via de Lospetitos-stats van Marcelloz. Voor de DPCH zal je idd rekening moeten houden dat de output van na 22:15u bij de volgende dag wordt geteld.

Verder denk ik dat het niet onverstandig is om aan speedkikker te vragen wat de mogelijkheden zijn om later en/of vaker stats te presenteren. :)

Winter | 1st T-net Review

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 16:41

Eijkb

Zo.

Ik vind dat chelloo.com eerst maar eens DPC moet joinen als subteam of horen ze al bij DPC? In dat geval niets gezegd :+

.

Verwijderd

zijn subteam idd

• Tsarevitsj
vEijk schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:14:
Ik vind dat chelloo.com eerst maar eens DPC moet joinen als subteam of horen ze al bij DPC? In dat geval niets gezegd :+
Misschien wat vaker in de stats kijken? Over ± 2 weken zien jullie ons voorbij komen in de DPC O-)
:)

[ Voor 9% gewijzigd door Tsarevitsj op 20-10-2006 22:41 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Tsarevitsj schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:04:
[...]

Misschien wat vaker in de stats kijken?
:)
idd, ergens bovenaan :*)

en in de ranking: 24

Vette shit!

Verwijderd

Ongeacht waar de stats vandaan komen, wat is er tegen om bv. om 01.00 pas de stats van de vorige dag 'final' te maken ? Of lopen dan de flushes tussen 00.00 en 01.00 met de vorige dag mee, maw. verschuift dan het probleem ?

Om dit te voorkomen, dan dus zo kort mogelijk ná 00.00 de laatste run, doch vóór de volgende update met als risico dat er geen of geen goede stats zijn omdat dan de servers van Stanford overbelast zijn.

Wat theoretisch wel kan (voor zover ik het begrepen heb):
Elk uur stats via de 'onofficieele' weg, maar de laatste van de dag volgens de officieele, die maar 1*per 3 uur update. Tijd zat om ze dan toch binnen te halen, echter dan uiterlijk 03.00 de volgende dag pas de definitieve stats van de vorige dag.

Klopt het allemaal nog ? Nogmaals, weet niet zeker of ik het goed begrepen heb.
Pagina: 1