Toon posts:

Stationsletter spring steeds terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumlezers,

Ik heb de volgende uitdaging.

Ik heb mijn dvd lezer stationsletter (V) toegekend, en mijn dvd writer de letter (W). Nu sprint elke keer bij het opstarten de writer steeds terug naar de eerstkomende vrije stationsletter, in mijn geval (L). Ik heb al van alles geprobeerd, op andere ide poort aangesloten, master/slave settings omgezet, ander operating systeem, van win xp home naar win xp pro, registeraanpassingen, maar niets helpt. Het lijkt mij dus een hardware probleem, i.c. een corrupte dvd writer. Echter hij doet het gewoon wat 'ie moet doen, dus schrijven en lezen. Overigens het is een Pioneer DVR-106D. Weet iemand wat hier aan de hand is ??

Groet, Jarod001

Verwijderd

Mischien domme vraag hoor, maar waarom zou je de drive letters perse op V en W willen zetten?
ik snap hier het nut dus totaal niet van, trouwens zijn deze volgens mij niet te veranderen en dat zie je dus zelf,
wat ik weet zijn de drive letters van je hardeschijf wel toe te kennen maar van een dvd/-lezer/brander volgens mij niet.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:27:
Mischien domme vraag hoor, maar waarom zou je de drive letters perse op V en W willen zetten?
ik snap hier het nut dus totaal niet van, trouwens zijn deze volgens mij niet te veranderen en dat zie je dus zelf,
wat ik weet zijn de drive letters van je hardeschijf wel toe te kennen maar van een dvd/-lezer/brander volgens mij niet.
Jawel hoor, je kan die van je dvd/cd speler/brander gewoon aanpassen (in schijfbeheer in windows), ook handig als je er 1 branden en 1 lezer hebt, als je dan de brander om master hebt op de kabel, dan zal hij de eerste letter krijgen.. maar ik vind dat niet handig, dus draai ik dat om... je moet er wel voor zorgen dat degene die je instelt beschikbaar zijn...
Bij mij werkt het gewoon...

Maaruh, waarom wil je ze op w en v hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 20-10-2006 08:33 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Een driveletter is software matig , (l)unix gebruikt ze ookt niet ;)

Waar heb je het precies nou ingesteld ,want er staan een hoop dingen die je geprobeerd hebt ,maar niet waar je vastliep en wat je nou gedaan hebt ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst waarom ik het doe ? Voor mijn eigen overzicht. Ik heb ook een cardreader en 2 externe HD's, die ook om een stationsletter vragen. De letter (W) gebruik ik voor Write, ik stel het zo in om verwarring bij het kopieeren te voorkomen. En lezer en schrijver heb ik het liefst bij elkaar in de verkenner. Maar nogmaals, voor het eigen overzicht. Bovendien lijkt het me dat wanneer je stationsletters instelt, deze gewoon door het systeem vastgehouden dienen te worden. Wanneer zoiets dus automatisch verandert geeft het m.i. aan dat er een corruptie in het systreem zit.

Ik heb de stationsletters toegewezen via windows schijfbeheer. Maar het wordt dus bij de volgende herstart teniet gedaan. Het vreemde is dat de lezer wel gewoon vastgehouden wordt, evenals alle ander schijven. Het is dus alleen de dvd writer die problemen geeft.

Ik hoop e.e.a. verduidelijkt te hebben.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Heb je de DVD lezer en de DVD brander op 1 IDE Controller ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu wel, maar eerder heb ik 'em samen met m'n primaire HD (master) op een ide poort aangesloten als slave, evengoed hetzelfde probleem in beide gevallen.

• robvanderaart
Ik zou de DVD-brander op een aparte IDE-channel zetten als Master en de DVD speler en Harde schijf op die andere met de harde schijf als master

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Deze optie heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, om de DVD's als master te zetten. Ik ga het vanavond uitproberen. Krijg ik opstart problemen als ik de primaire HD als slave in de primaire ide poort aansluit ??

• robvanderaart
1e IDE Channel: Hardeschijf (Master) DVD-speler (Slave)
2e IDE Channel: DVD-brander (Master)

Kijk trouwens eens naar je IRQ settings.

Ga naar Configuratiescherm
- Systeembeheer
- Computerbeheer
- Klik op Apparaatbeheer
- Klik op Beeld en selecteer dan Bronnen op verbinding.
- Druk op het plusje bij IRQ en laat zien wat daar allemaal staat.

[ Voor 58% gewijzigd door robvanderaart op 20-10-2006 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, had niet goed gelezen.......(sloeg op je bericht voor je aanvulling)....
Ik zal vanavond de IRQ's bekijken.........laat het weten....

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 12:10 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

Is één van je usb apparaten niet de boosdoener? Als die uit/aanspringen dan kan het voorkomen dat er driveletters verspringen. Heb ik namelijk ook gehad met mijn externe HD...altijd G: geweest daarna ineens H: ...toen was de boosdoener mijn cardreader die begon te flippen.

Verwijderd

Topicstarter
@ robvanderaart,

Jouw oplossing lijkt inderdaad de oplossing. Ik heb nu een aantal keer opnieuw opgestart en de stationletters blijven keurig staan zoals ik ze opgegeven heb in schijfbeheer. Kun je aangeven wat jou idee is achter deze opstelling. Heeft het te maken dat de dvd writer als enig apparaat op een ide poort is aangesloten ??
Pagina: 1