Toon posts:

[Sound]Geen geluid uit subwoofer bij films?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn setup:
Harman-Kardon AVR235
4x B&W dm302 (surround), 2 x B&W dm305 (front), een B&W cc3 (center) en een DIY subwoofer..

Met muziek, stereo, heb ik gewoon goed geluid uit mijn subwoofers, tevens bij simpele divx filmpjes.
Deze worden afgespeeld met WMV classic, WMV 10 of windvd...

Zodra ik echter een dvd film ga kijken valt mijn subwoofer weg!

Er komt dan geen trilling meer vanaf.

DVD kijken in Stereo mode geeft wel weer geluid uit mijn sub...

Conclusie: Geen geluid uit de sub bij DTS, Dolby Digital etc..wel bij stereo gebruik!

Wat doe ik fout?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe heb je het spul aangesloten? Gebruik je de PC voor DVD's of een apparte speler?

Als je je tuner op stereo zet, dan doet je eindtrap zelf een beetje surround creeren, lage tonen over de sub e.d. (dus 2 kanaals in)
Zet je je tuner op DTS (dus elk kanaal appart insturen) moet je dus wel zorgen dat dat uit je DVD-speler/PC komt. Surround wordt dan niet door de tuner toegepast.

Ey!! Macarena \o/

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik denk dat je in je setup van je HK niet je subwoofer heb aangezet, ik heb echter dan geen idee waarom ie het wel doet in stereo, maar vermoed toch iets met settings.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Misschien onthoud ie per input-bron wel of de subwoofer aan of uit moet staan.

Dus wat hierboven ook staat. Kijk even in de setupmenu of je subwoofer wel aanstaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Subwoofer staat aan bij fe HK (heb ik meerdere maren bekeken)

Ik speel idd via mijn dvd speler (nec 3500A) in mijn pc de dvd af.

WinDVD zegt ook dat mijn sub aan staat.

Hij is verbonden via 2 tulp stekkers met de versterker.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:49
Heb je het geluidskabeltje van je NEC correct op je geluidskaart aangesloten?
Om DD en DTS fatsoenlijk te luisteren zul je ook je versterker en je geluidskaart digitaal moeten aansluiten, heb je dit ook gedaan?
Zie je dat je op je versterker een digitaal signaal binnen krijgt van je PC ?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, hij geeft ook DTS aan op mijn HK..allesd aangesloten via coax kabel (heb M-audio revolution 5.1 met digi-out)

Maar dank je mensen, heb het inmiddels opgelost!
Het kabeltje van de sub naar mijn versterker bleek defect, om de een of andere vage reden doet hij het nu perfect met een nieuw kabeltje!
Pagina: 1