[Testcase] Jarno

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gisteren ben ik met mijn neef op stap geweest, hij wou graag wat foto's van zichzelf met zijn dagelijkse bezigheden. Werkzaam in de ICT, en een passie voor muziek. Dit heb ik dus proberen te laten terug komen in de foto's

Dit was de eerste keer dat ik serieus met wat meerdere flitsers bezig ging. Gebruikt zijn een SB800 (sommige foto's met kleurfilter ervoor) een SB28 en een SB26. Foto's zijn gemaakt met een 50mm f/1.8 en de 18-70 kitlens.

Omdat dit dus de eerste keer met meerdere flitsers is, wil ik graag weten wat jullie er van vinden!

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1956.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1959.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1963.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1970.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1985.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1987.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_2011.jpg

Qua bewerking heb ik niet veel gedaan, eigenlijk alleen de raw's geconvert en de witbalans aangepast.

Zag zonet dat het wel drommels veel uitmaakt welke monitor instellingen je hebt, daar de foto's op de ene monitor er prachtig uit zien, en op de andere monitor heel grauw

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik vind de meeste foto`s te geposeerd, dit neemt het thema en doel weg. Foto 6 is naar mijn mening dan ook de beste, omdat hier het thema in terug komt en lekker natuurlijk oogt.

Verder vind ik foto1 wel oke, en de rest spreekt me verder niet zo aan. Ik ben niet zo een poseer type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 11:39

AceRimmer

What a guy...

Het lijkt wel alsof je neef er in gephotoshopt is.

@hieronder: ik zeg niet dat het zo is, het lijkt alleen wel zo ;)

[ Voor 45% gewijzigd door AceRimmer op 19-10-2006 23:32 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online
AceRimmer schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:27:
haha, nou dat is dus echt niet het geval ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 10:51
dat "lijkt" alleen bij de laatste foto. Voor de rest leuke foto's!! alleen ik vind het jmmr dat je de flits ziet. maar dit kan persoonlijk zijn (??)
@ timow ik krijg wel een gevoel van dat hij rijk is enzo vanwege dat landgoed erachter en dat grote huisje

[ Voor 14% gewijzigd door jimbojansen op 19-10-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

1: focus gaat meer naar de rechterkant toe
2: te veel schaduw voor een donkere foto

verder: alle foto's (op 6 na) zijn vanaf ooghoogte geschoten. Wat heeft de echtergrond met hem te maken? Zet hem dan in een drukke stad en maak de achtergrond vaag.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58

Barrycade

Through the...

Over het algemeen vind ik de gekozen locatie niet veel met je neef zijn passies te maken hebben. Maar dat kan een weloverwogen keuze zijn geweest.
Ook lijkt mij het gekozen tijdstip/weer niet echt niet makkelijk fotograferen, ondanks de flitsers.
Ik zou denk ik binnen hebben gefotografeerd in die omstandigheden

#1 Mede door het omgevingslicht erg somber, ook de (rode) kleurfilter geeft een rare kleurzweem
#2 Erg ruime compositie met weinig toegevoegde waarde van de achtergrond waar het haar van je neef in wegvalt.
#3 Leuke foto door de uitdrukking van je neef.
#4 Te ruime compositie.
#5 ?
#6 De beste uit de serie :)
#7 Zou de flits van voren laten komen, van achter is bevreemdend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Foto's zien er wel mooi uit, zit wel sfeer in naar mijn idee.

Misschien zou je de persoon wat meer in het midden kunnen zetten, en dan niet horizontaal, maar verticaal. Nu heb je vaak een heel stuk open ruimte boven het hoofd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvulling op de bovenstaande commentaren: de meeste foto's zijn onderbelicht lijkt wel, draagt ook niet echt bij aan een sprankelende foto :) Bij dit soort omstandigheden vind ik flitsen eigenlijk vaak niet zo heel boeiend, misschien héél lichtjes vanaf de camera, maar met een "overcast" (ik weet de vertaling niet eens :X ) ben je vaak veel beter af met een spot of partial meting op je model :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de ideeën best leuk, maar de foto's zelf wat flets en de achtergrond is wat te druk. Let er in het vervolg op dat je flits niet zichtbaar reflecteert in glas of op glimmende voorwerpen op de achtergrond. Dat kun je hier het duidelijkst zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/jarno/dsc_1963.jpg

Overigens vind ik de compositie niet altijd mooi gekozen. Bovenstaande foto had beter wat lager genomen kunnen worden. Ik kies er zelf nooit voor om het hoofd in het midden te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 09-10 19:56
Naast dat je mist in je bewerkingen vind ik sommige platen wel erg, erg cheesy over komen, 4 bijvoorbeeld.. wat doet hij buiten met zo'n ding? Sorry, ik vind 't echt niet mooi

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Simon schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:36:
Naast dat je mist in je bewerkingen vind ik sommige platen wel erg, erg cheesy over komen, 4 bijvoorbeeld.. wat doet hij buiten met zo'n ding? Sorry, ik vind 't echt niet mooi
Hier ben ik het volkomen mee eens.
Flitser zichtbaar in het raam kun je ook niet maken hè... of photoshoppen of gewoon wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online
Simon schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:36:
Een trompet vind ik toch redelijk normaal buiten anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 09-10 19:56
nee, het strookt niet, de houding etc, het is zó enorm gemaakt, het is vooral het aansturen van 't model, het klinkt misschien bot, maar ik denk dat je er gewoon meer aan hebt als je m'n eerlijke mening hebt

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Komt A omdat hij redelijk hard is ingeflitst, tov de achtergrond. Ook zorgt het inflitsen ervoor dat je onderwerp een andere temperatuur krijgt dan de achtergrond heeft. Je zou dit kunnen oplossen door gebruik te maken van (gel) filters voor je flitsers.

B komt dit doordat je onderwerp in de afbeelding geen raakvlakken heeft met de achtergrond. Je ziet hem niet staan op het gras. Het is voorgrond en achtergrond, geen diepte effect erin.

Door deze twee factoren beiden niet te hebben versterk je het alleen maar...
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:27:
[...] de meeste foto's zijn onderbelicht lijkt wel [...]
Dit schijnt een beetje Nikon eigen te zijn. Er zijn een hoop fotografen volgens mij die standaard een beetje overbelichten of dit in de nabewerking standaard recht trekken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat me nu pas op m'n eigen CRT scherm ook pas opvalt zijn de typische Nikon <-> ACR kleuren. Check deze video tutorial eens om betere huidskleuren te krijgen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online
Bedankt voor de link! Erg intressant filmpje :)

Pagina: 1