Toon posts:

9700gs normaal, top, extreme, ko

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje 9700GS te vergelijken, maart ik kan niet veel vinden over mijn eigen kaart.

Ik heb pas een EVGA VGA GeForce 7900GS KO 256 MB PCI-E aangeschaft. Ik heb haar nog niet binnen.

Maar ik kan daar eigenlijk niets over vinden. Alsof die kaart niet bestaat. Dit is de beschrijving: Kan iemand iets zeggen over of dit nu beter en sneller is dan een gewone 7900GS, en waar dat KO voor staat? Bedankt vast.

Performance
NVIDIA GeForce 7900 GS
500 MHz GPU
20 Pixel Pipelines
400 MHz RAMDAC

Memory
256 MB, 256 bit DDR3
1380 MHz (effective)
44.16 GB/s Memory Bandwidth

Interface
PCI-E 16X
DVI-I, DVI-I, HDTV-7
SLI Capable

Resolution & Refresh
240 Hz Max Refresh Rate
2048 x 1536 x 32bit x85Hz Max Analog
2560 x 1600 Max Digital

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is een overgeklokte versie van de 7900GS.

Verwijderd

Topicstarter
Is deze kaart dan tov de Extreme en de Top meer of minder overgeklokt?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik weet het zo niet uit mn hoofd, maar je kunt heel makkelijk even de speeds vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Super-charged GeForce 7900 GS: De GPU op de kaart van ASUS werkt standaard op 590 MHz en dat is 140 MHz méér dan de door nVidia voorgeschreven snelheid van 450 MHz. Ook het GDDR3 geheugen heeft ASUS flink versneld: de standaard klokfrequentie bedraagt 720 MHz, wat 60 MHz boven nVidia's referentiewaardes ligt. Met deze waardes stoot ASUS het eerdere record van Point-of-View van de troon: zij leveren hun 7900 GS Gamers Edition immers uit op 550 / 700 MHz.

De 7900GS gewoon: De core zal geklokt zijn op 450 MHz het geheugen op 1320MHz.

Betekent dat dat mijn versie 50 MHZ is overgeklokt? dat is toch bijna niets??

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is niet superveel nee. Maar de fabrikant moet je ook nog X jaar garantie geven, dus reken maar dat ze niet tot het gaatje gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Koste mij 230 euro bruto, de gewone 7900 GS van sparkle kost 189 euro. Misschien heb ik toch te overhaast gekocht.

Dank je

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat denk ik ook. Had je beter voor een 7900GTO kunnen gaan. Die kun je makkelijk overklokken presteert veel beter voor hetzelfde geld.

Verwijderd

Topicstarter
Stom van mij ja, maar ja ik moest snel beslissen bij het samenstellen van een systeem, en die leverancier had alleen die liggen.

Dank je voor je hulp.
Pagina: 1