Toon posts:

Welke plug&play router voor een simpel thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat m'n topictitel m'n vraag al aardig omschrijft. Ik ben al even aan het zoeken geweest, ik weet dat er een groot topic aan gewijd is, maar daar word mijn vraag niet echt beantwoord.

Wat ik wil:
Ik wil een router die betrouwbaar is,betaalbaar en simpel.

Ik word nu compleet gestoord van een gaar sweex apparaat wat met een hoop sites problemen geeft en het internet (voornamelijk uploaden) ernstig vertraagd.
Ik ben geen enorme techneut op computertechniek(vooral een leek in netwerken), daarom wil ik een router die eigenlijk na het inpluggen meteen al functioneerd. Portforwarding? Geen idee wat het inhoud! Ik wil gewoon weer lekker snel internetten en een fatsoenlijk netwerkje aanleggen tussen twee computers.
Wat me ook wel handig lijkt om te vermelden: ik heb gewoon nog oldscool kabeltjes liggen, dus draadloos is niet nodig.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 09:18
eerste de beste router nemen van linksys

even snel een paar dingen invullen (cc-nummer) en daarna gaan, kost je nog geen 5 minuten

en nog belangrijker :: die apparaten zijn rete stabiel

draai hier al 5 a 6 jaar een linksys en doet ut nog steeds perfect

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Als je het over een non-ADSL router hebt, is de 3Com 858-91 een heerlijk routertje. Als je wel een ADSL router hebt, dan zijn er nog andere modellen voor, waar je direct je ADSL kabeltje in kan klikken. Meld het dan even, of mail me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabelinternet van Multikabel, met een Motorola surfboard modem.

Verwijderd

Dan kan je gewoon een Linksys apparaat kopen. Neem er een die alleen router is, en geen router/modem combinatie. Of je een Linksys router nou aan @home kabelinternet hangt, of aan een ADSL / Glasvezel provider, dat maakt niet uit, zolang het maar over een ethernet kabel gaat.

@ Shaggy_NL: 3Com maniac of niet. Ik heb erg goeie ervaringen met 3Com WiFi (not), dit met een Wireless Switch WX1200 en een berg AP's. Zo onstabiel als het zijn kan, en na 6 man overvliegen vanuit 3Com Engeland, en ontelbaar bezoeken van 3Com Nederland, werkte het nog niet. Nou hebben we een Cisco WiFi omgeving, deze omgeving werkt veel beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo het is geregeld. Ik heb een Linksys BEFSR41 besteld.
€42.80 bij Azerty.
Bedankt voor de hulp!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:32:
Dan kan je gewoon een Linksys apparaat kopen. Neem er een die alleen router is, en geen router/modem combinatie. Of je een Linksys router nou aan @home kabelinternet hangt, of aan een ADSL / Glasvezel provider, dat maakt niet uit, zolang het maar over een ethernet kabel gaat.

@ Shaggy_NL: 3Com maniac of niet. Ik heb erg goeie ervaringen met 3Com WiFi (not), dit met een Wireless Switch WX1200 en een berg AP's. Zo onstabiel als het zijn kan, en na 6 man overvliegen vanuit 3Com Engeland, en ontelbaar bezoeken van 3Com Nederland, werkte het nog niet. Nou hebben we een Cisco WiFi omgeving, deze omgeving werkt veel beter.
Ik ben zelf ook zeer te spreken over Cisco, uiteraard. Alleen niet echt over Linksys. 't Is dan nu wel een onderdeel van Cisco, maar 't blijft 2e rangs. 3Com hun thuisproducten vind ik dan nog steeds heerlijk werken. Heb hier een VPN Firewall, AP, Printerserver & Switch. Ben over alles goed te spreken. Lekker stabiel en snel.

Bij een hoop Linksys producten moet je bij elke simpele wijziging je router opnieuw opstarten. Dat noem ik dan dus geen netjes apparaat. Ook valt er over de stabiliteit van Linksys producten nog het één-en-ander te verbeteren. (Ik zeg niet dat het per defenitie slecht is, maar het is in bepaalde opzichten wel matig. En dat mag niet van een merk, welk onderdeel is van Cisco, lijkt me zo).

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 09:18
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:31:
Zo het is geregeld. Ik heb een Linksys BEFSR41 besteld.
€42.80 bij Azerty.
Bedankt voor de hulp!
Succes ermee..... en laat even weten hoe het gegaan is (het instellen dan)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Zo, de router is gearriveerd. Allemaal soepel verlopen met Azerty, ben ik erg tevreden over!

Instellen ging allemaal erg makkelijk, alleen een beetje jammer van de Engelse handleiding. Maargoed, Engels is niet m'n slechtste punt gelukkig.
Alles aangesloten (wijst zichzelf natuurlijk) computer aangezet, quick start guide gevolgd... Even wat problemen met het toewijzen van het IP adres, maar gelukkig na het resetten van het modem pakte hij hem meteen.
Zit nu heerlijk te internetten, en werkelijk alles is gewoon 2x zo snel geworden!

Die oude sweex blaas ik nog een keer de lucht in als ik weer carbid in huis heb :9
Zal er een filmpje van maken dan ;)

Nogmaals, bedankt allemaal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:32:
idem maar dan met de wx4400

soiso is het ding bagger te managen via de console poort,onze laptops hebben geen com poort meer, en de usb verloopkabels werken voor geen ene meter... dus we hebben een oude bak neer geknalt die we via rdp aansturen... hiermee kunnen we nog steeds niet alles managen... maar op dit moment draait ie.

we hebben ene software pakketje moeten downloaden, 30 dagen trial...
hierna was ie zo in de lucht. de ene helft inkloppen via programma, en vervolgens activeren via die achetrelijke console poort....

en dan al dat gekloot voor zo'n achterlijk duur apparaat....

ze hadden dat 3com wireless switch manager er best bij kunnen doen.

we zijn dan ook nog steeds niet uit geruziet en als dat pakket niet gewoon gelevert gaat worden voor nop en normaal op onze servers geinstalleert kan worden. als dat er niet komt gaat de hele zooi alsnog retour afzender.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 21:26 ]

Pagina: 1