Het is wel zo'n soort doos, maar deze heeft niet die galvanische scheiding.
Een galvanische scheiding wil zeggen dat er geen electrische verbinding is tussen de ingang en de uitgang.
Net als een transformator. Dat zijn 2 spoelen die elkaar niet raken. Het signaal gaat er wel doorheen, omdat dat eerst in een magnetisch veld omgezet wordt en door de 2e spoel weer omgezet wordt naar een electrisch signaal.
Die doos met galvanische scheiding ziet er ook wat massiever uit, omdat er dus een 2tal spoelen in zitten en die worden door metaal afgeschermd.
Je krijgt wel een beetje signaal verlies, maar dat was bij mij juist geen probleem omdat het signaal hier te sterk binnen kwam, waardoor de antenne versterker voor de andere TV's overstuurd werd. (die zitten op enkele 10-tallen meters kabel-afstand van de aansluiting, dus daar moest wel een versterker tussen)
Na die nieuwe eind-doos was het signaal bij mij precies goed.
Edit:
Ik heb even gezocht naar dergelijke dozen en kennelijk is
deze de enige die dit soort dozen nog mag maken ivm. patenten.
Ik heb ze ook al voorbij zien komen voor ongeveer 21 euro, maar die kon ik niet linken.
N.RH-TRAS1000B* Abonnee Overname Punt Hirschmann antenne aansluit doos voor Abonnee Overname Punt - TRAS 10(00) Eéngats wandcontactdoos galvanisch gescheiden voor AOP ( = Abonnee Overname Punt) De TRAS 10 is inmiddels vervangen door deze TRAS1000. Op deze AOP staat de merknaam Tratec, deze firma maakt deze AOP voor Hirschmann, maar omdat er patenten op deze doos rusten mag Hirschmann deze niet onder zijn eigen merknaam uitbrengen. Let op, niet alle kabelexploitanten staan het toe dat iemand aan het Abonnee Overname Punt werkt. Het AOP is de eerste doos die de kabelexploitant zelf gemonteerd heeft en die gevoed wordt door de meestal groene gronkabel.
[
Voor 37% gewijzigd door
TD-er op 20-10-2006 10:37
]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)