Extreem traag systeem

Pagina: 1
Acties:

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 08:49
Ik heb een probleem met mijn laptop, Een Toshiba Satellite Pro 2100.

Sinds ongeveer een week is mijn laptop ineens super-traag. Ik draaide linux de afgelopen maanden (Ubuntu, voor de liefhebber) en ineens van de een op de andere dag werd mijn pc heel erg traag. Opstarten duurde extreem lang en eenmaal in linux zelf was die ook niet vooruit te branden. Ook in console niet. Ik dacht dus eerst dat ik iets fout had gedaan in linux.
Dus heb ik windows XP erop gezet, met de product-herstel DVD, een ghost image zet die er dan op met windows XP NL. Normaal duurde deze image erop zetten ongeveer 20 minuten.. Deze keer duurde het echter veel langer. In totaal zo'n 2 uur.
Ik ging er eerst vanuit dat er iets mis was met de 'Speedstep Technologie' dus ik heb in me bios de processor op 'Always High' gezet. Dit veranderde echter niks. Ook in de bios reageert die trouwens erg traag.

Verder heb ik geprobeerd:
Geheugen, ik heb 2 geheugen reepjes van 256 mb en heb die allebij los geprobeerd. Dit veranderde echter niks.

Als ik in windows mIRC draai en Foobar2000 dan verbruik ik 100% van mijn CPU nu...

Specs van mijn PC nog even:
CPU: Intel Pentium 4 M 1,7GHz
Videokaart: Nvidia Geforce 420Go
Geheugen: 2x 256MB (1x 333mhz, 1x 266mhz)
Nu zit alleen die van 266mhz erin btw...

Is mijn laptop echt totaal afgeschreven... of weet iemand iets waar het aan zou kunnen liggen?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 07:49

Len

Leeg

Ik had ook ooit een PC van vrienden die ik moest nakijken met ongeveer dezelfde problemen. Mijn oplossing was de cache weer aan te zetten van de CPU.
Het zijn totale computer analfabeten maar toch waren ze in het bios gekomen en daar wat lopen veranderen.

Dus laad even de fabrieks instellingen van het bios.

Ik hoop dat dit de oplossing is.

Free Tibet

• Ozzie
Bios had ik al op default instellingen gezet. Cache staan aan dus.

Heeft helaas ook niets geholpen

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Dichtgeslibde fansducts, denk ik. Na een tijdje hoopt zich stof op in je laptop, waardoor de airflow steeds slechter wordt.. Op een gegeven moment is de koeling zo ver afgenomen, dat de processor zichzelf terug gaat klokken om oververhitting te voorkomen. Vaker meegemaakt zo, ook zonder speedstep en mijn eigen laptop met speedstep doet het standaard als ik de vga in overklok draai en zonder extra koeling langer dan 15 min een spel speel... Uit elkaar halen (begin bij het keyboard) en uitstoffen is mijn tip.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Klinkt eerder als een HD die alleen nog in PIO aan de gang is te krijgen

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Dit klinkt als hetzelfde probleem wat ik een maand terug met mij HP Laptop gehad. Van alles geprobeerd maar niets bood de oplossing, totdat ik me HDD gecheckt heb met een tooltje van de HDD fabrikant. Een nieuwe schijf heeft al mijn problemen opgelost.

Dus kijk ff of je kunt achterhalen wat voor fabrikaat HDD erin zit, download een tooltje om je schijf te checken en je weet het

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

• Ozzie
basz is mijn held!

ik heb net me laptop helemaal uitelkaar gehaald en de fanduct was idd helemaal dichtgeslipt, dus die hem ik leeg gemaakt en schoon gemaakt enzo, en meteen even de ventilator meegenomen.

en nu dus, bijna anderhalf uur verder is die meteen weer helemaal op zijn oude snelheid... alles doet het weer... kan zelfs thunderbird, firefox, msn en mirc tegelijk draaien! :)

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
problem solved

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

No prob. Blij dat het is opgelost. :-)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
ongelofelijk zeg, wijze les voor iedereen:
Hou je pc/laptop schoon!

PSN: djmurcielago

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
^^ dat wist iedereen al, alleen het is niet het eerste waar je aandenkt als je pc traag word ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Ozzie
me laptop houd ik ook schoon... alleen stof dat ophoopt kan je volgens mij niks aan doen...

ik kon er ook niet bij om schoon te maken want er zit een plastic roostertje voor...

maar goed, hij doet het weer prima!

ik was al bang dat ik een nieuwe moest gaan kopen :)

Pagina: 1