Ik heb zowel Amsterdam als in Utrecht een server staan op een 100 mbit verbinding. Voorheen kon ik met mijn 8 mbit verbinding prima downloaden met zo'n 900 KB/s vanaf beide servers. Sinds kort heb ik echter een 20 mbit verbinding, dus zou je zeggen dat ik met zo'n 2 MB/s kan downloaden vanaf beide servers. Dat gaat dus niet; ik haal vanaf de server in Amsterdam wel ruim 2 MB/s stabiel, maar vanaf de server in Utrecht is de verbinding vreselijk traag, kom niet boven de 300 KB/s uit.
Ik ging het probleem in eerste instantie zoeken bij de server in Utrecht, echter als ik vanaf de server in Amsterdam iets download van de server in Utrecht gaat het met zo'n 4 MB/s. Dus wat dat betreft klopt alles aan alle kanten behalve van Utrecht naar mij.
Resumerend:
Server 1 --> Server 2: Prima
Server 1 --> Thuis: Prima
Server 2 --> Thuis: Slecht
Ik heb mijn modem gereset (en opnieuw geflashed), verschillende FTP clients gebruikt, een bedrade en draadloze verbinding geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.
Ik hoop dan ook dat iemand enig idee heeft wat het probleem kan zijn en misschien zelfs met een oplossing kan komen
Ik ging het probleem in eerste instantie zoeken bij de server in Utrecht, echter als ik vanaf de server in Amsterdam iets download van de server in Utrecht gaat het met zo'n 4 MB/s. Dus wat dat betreft klopt alles aan alle kanten behalve van Utrecht naar mij.
Resumerend:
Server 1 --> Server 2: Prima
Server 1 --> Thuis: Prima
Server 2 --> Thuis: Slecht
Ik heb mijn modem gereset (en opnieuw geflashed), verschillende FTP clients gebruikt, een bedrade en draadloze verbinding geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.
Ik hoop dan ook dat iemand enig idee heeft wat het probleem kan zijn en misschien zelfs met een oplossing kan komen