Toon posts:

volgende Dilemma X1900XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond tweakers,

Ik heb een X1900XT en een pas nieuwe zalman vf900 cu LED maar nu loop ik met de instalatie tegen een probleem aan; Als ik de zalman instaleer op de kaart dan blijft de "fan aansluiting" op de kaart ongebruikt omdat de zalman hier niet op past en ik hem daarom op het moederbord heb aangesloten. Maar er zit een of andere beveiliging op de kaart dat als je die fan aansluiting op de kaart niet gebruikt dat hij dan gewoon geen beeld geeft.. :S is het dus onmogelijk om een X1900XT samen met een zalman vf900 cu LED te gebruiken? Waarschijnlijk niet want ik heb het al vaak genoeg gezien, alleen mij lukt het niet :(

Alvast bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

De connector van de stockkoeling knippen, en het zo maken dat je zalman automatisch op de nieuwe connector past.

Dus, je neemt de connector van de stock-koeling (knip) en houd daar een ruime stuk draad bij, je neemt een Male connector waar je zalman normaal oppast (dus die op het moederbord zitten) en je drukt na fabricage zo de zalman op de nieuwe connector :P

Het kan ook anders maar 1-2-3 is dit de goedkope oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is de moeilijke oplossing ? want ik vind in die draden knippen maar angstig.. ik kan het niet alleen kapot maken maar ik ben ook nog eens mijn garantie kwijt :|

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 21:45 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:37:
en wat is de moeilijke oplossing ? want ik vind in die draden knippen maar angstig.. ik kan het niet alleen kapot maken maar ik ben ook nog eens mijn garantie kwijt :|
Oude kaart opzoeken met precies dezelfde aansluiting en die vervolgens door knippen :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:37:
dit ben je zowieso, of je je draad kapot knipt ofniet. Er is maar één bedrijf waarbij je de koelers van VGA kaarten binnen de garantie mag vervangen en dat is volgens mij EVGA of BFG, beiden hebben geen ATi kaarten in hun gamma dus.......

Wat ik zou doen is gewoon met een mesje of je nagels dat witte 'stekker vasthoud ding' op je 1900xt eraf halen (dus van de drie pinnetjes afschuiven). Dan de stekkers van je VF900 in de goede volgorde doen (zoals bij de originele koeler dus) en dan vervolgens gewoon die VF900 stekker op die pinnetjes van de 1900xt douwen. Ze verbuigen hierdoor een klein beetje, maar het is wel de makkelijste manier zonder dat je draadjes hoeft door te knippen. Het werkt hier perfect op m`n eigen X1900XT en m`n X1600XT.

[ Voor 37% gewijzigd door -ErikE- op 20-10-2006 18:36 ]